Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en mann i flere mnd og blitt forelsket . Vi har blitt et par . Ingen har barn. Han slapp plutselig bomben i natt om at han skal bli sæddonor - rett før sin 45 årsdag. Han sier han har panikk å få føre sine gener videre. Vi har samtidig planer om å få barn,men siden jeg er litt gammel er han redd det ikke går .Mine følelser driter han i og forstår ikke at jeg ikke vil han skal befrukte andre single og lesbiske damer. Jeg har opplevd mye sykt i mitt liv, men dette tror jeg tok kaka. Samtidig lurer jeg på om de vil godkjenne en donor rett før hans 45 årsdag som ikke har egne barn .Sykt ???

Anonymkode: e77f9...1ab

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med de holdningene dine, så regner jeg med du ikke benytter deg av den type hjelp om det viser seg at mannen som skal bli far til dine potensielt framtidige barn har helt røva sædkvalitet og enten dumper ditt livs kjærlighet eller forblir barnløs.

Så bra noen vil donere sæd. Det er også par med fertilitetsproblemer som vil ha glede av det, men nei, gud forby om to damer får et etterlengtet barn… 🙄

Anonymkode: 07e06...c1f

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff.. hvor gammel er du da? Hvis han ønsker barn, må han finne en fruktbar partner. 

Anonymkode: 7c3fe...576

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mine følelser driter han i og forstår ikke at jeg ikke vil han skal befrukte andre single og lesbiske damer.

Det kan hende han gir sperm til et barnløst ektepar som har prøvd å få barn i mange år. 

Han skal vel ikke pule andre single og lesbiske for å få barn? 

Og du, driter du i hans følelser? Er det bare dine som teller?

Anonymkode: 0441a...f1b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Min kropp, mitt valg gjelder kanskje bare for damer? 🤷‍♂️

Anonymkode: 07e06...c1f

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om dere må ha donor.

Anonymkode: c48a6...8ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere dater bare, men planlegger allerede barn sammen?

Anonymkode: 10927...abf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har datet en mann i flere mnd og blitt forelsket . Vi har blitt et par . Ingen har barn. Han slapp plutselig bomben i natt om at han skal bli sæddonor - rett før sin 45 årsdag. Han sier han har panikk å få føre sine gener videre. Vi har samtidig planer om å få barn,men siden jeg er litt gammel er han redd det ikke går .Mine følelser driter han i og forstår ikke at jeg ikke vil han skal befrukte andre single og lesbiske damer. Jeg har opplevd mye sykt i mitt liv, men dette tror jeg tok kaka. Samtidig lurer jeg på om de vil godkjenne en donor rett før hans 45 årsdag som ikke har egne barn .Sykt ???

Hva med å se lenger enn din egen nesetipp? Fungerer ganske bra innimellom

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser TS sitt innlegg så håper jeg han ikke får barn med henne, det klarer nok dette landet seg bra uten. 

Anonymkode: 6cf10...695

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Tenk om dere må ha donor.

Anonymkode: c48a6...8ec

Det er helt uaktuelt sier han ...

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt Ts. Jeg hadde ikke likt det. Men han rekker det nok uansett ikke.

Anonymkode: 6eabd...74d

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er helt uaktuelt sier han ...

så han er av typen som tar imot et organ men som ikke selv er organdonor også kanskje? En egoist .. Festlig.. Jeg tror min forelskelse ville dødd en brå død.. 

Anonymkode: b810d...840

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt Ts. Jeg hadde ikke likt det. Men han rekker det nok uansett ikke.

Anonymkode: 6eabd...74d

Tar det lang tid å sjekke for sykdommer osv ? Er de veldig nøye på 45 års grensen ? 

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om jeg tror på denne problemstillingen..

Anonymkode: d4d6d...ec0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri orket å være med han lengre. Bare tanken på at han har potensielle barn med andre er skikkelig hardt nei for meg. Skal min mann ha barn så er det kunn med meg, og ingen andre.
Finnes sikkert de der ute som synes det er ok at typen er donor, men det er slettes ikke for alle.
Synes det er råttent gjort og lite respektfult ovenfor deg. Om det er så viktig for han å føre genene videre så kan han gjøre det alene eller med ei som synes dette er ok.

Anonymkode: 79076...0f8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor gammel er du da? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette avhenger fullstendig av om han har tenkt til å dra til et seriøst sted eller om han skal sprute rundt som 90 Days' Kyle Gordy....... :forferdet:

Anonymkode: 6e900...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han skal jo ikke ha kontakt hverken med de som får spermen eller de barna det fører til, så hva er egentlig problemet? 

Tror han at han blir pappa av å donere så tar han jo feil. Han får jo ikke se de eller vite av de 🤔

Anonymkode: 15f43...0bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spermen hans er utgått på dato egentlig. Derfor maksgrensa for donorer er 45. Forskning viser at «gammel» sæd øker sjansen for psykisk sykdom hos barnet: https://www.forskning.no/sykdommer-barn-og-ungdom-psykologi/barn-av-eldre-fedrar-blir-oftare-psykisk-sjuke/577435

Så det er en sak her. Det andre er jo hans holdning: « Mine gener er så fantastiske at jeg får panikk ved tanken på at de ikke blir videreført her i verden» For her er det ikke altruisme, altså et ønske om å hjelpe andre.. I tillegg er det uaktuelt å ta imot hjelp i tilfelle dere ikke lykkes i å bli gravid = andres sæd er ikke av god nok kvalitet.

Sikker på at dette er en fyr du ønsker barn med ts?

Anonymkode: d4d6d...ec0

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...