Gå til innhold

Bodycount og testing for kjønnssykdommer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere, her kommer et todelt spørsmål. 
jeg ble for en stund siden singel. Har siden den tid vært litt på vift, noe jeg også var før jeg så var i et langvarig forhold. 
nå når jeg har begynt å møte nye, ser jeg også at jeg bør teste meg for kjønnssykdommer. I perioder har jeg møtt ett parr med kort tids mellomrom, og lurer da på hvor ofte andre i samme situasjon tester seg? 

også til det andre, jeg lå med en fyr for et parr helger siden, og i etterkant spurte han meg om bodycount, riktignok første som har spurt, men jeg ble litt satt ut og svarte som sant er 18, han ble stram i maska og ga utrykk for at han ikke likte det, jeg ble flau… 

så derfor lurer jeg også på hva som er normalt for andre i min situasjon, er 27 singel og har ingen forpliktelser som påvirket av mitt "singelliv". 

Anonymkode: 327db...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

så derfor lurer jeg også på hva som er normalt for andre i min situasjon, er 27 singel og har ingen forpliktelser som påvirket av mitt "singelliv". 

Hva som er normalt er irrelevant. Du bør ja færrest mulig som du angrer på, men veldig mange har én eller to de gjerne kunne unngått. De som griner på nesa hvis du har vært med mer enn et par kan man lett droppe.

Endret av Snok1
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at man skal helst bruke kondom da😅

Men hadde ett par år det ble noen karer, da testet jeg meg 2-3 ganger i året. Aldri hatt. Om du er veldig aktiv burde du teste deg kanskje opptil en gang i måneden.

Tester meg alltid når jeg oppdager at relasjonen med en blir ekstra hyggelig over litt tid (sjanse for ff/eksklusivt)

Anonymkode: 660d5...2eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at man skal helst bruke kondom da😅

Men hadde ett par år det ble noen karer, da testet jeg meg 2-3 ganger i året. Aldri hatt. Om du er veldig aktiv burde du teste deg kanskje opptil en gang i måneden.

Tester meg alltid når jeg oppdager at relasjonen med en blir ekstra hyggelig over litt tid (sjanse for ff/eksklusivt)

Anonymkode: 660d5...2eb

Selvfølgelig heeeelt enig med deg, men noen ganger går det litt for i svingene, spesielt med ett parr enheter innabords og uten en kondom tilgjengelig. 
Har gått på et parr smeller hvor det har vært tilfellet at det har skjedd uten. 
har selv testet før jeg har gått inn i noe litt mer langvarig, men akkurat nå ser ikke det ut til å bli tilfellet på en stund 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (23 minutter siden):

Hva som er normalt er irrelevant. Du bør ja færrest mulig som du angrer på, men veldig mange har én eller to de gjerne kunne unngått. De som griner på nesa hvos du har bært med mer enn et par kan man lett deoppe.

Angrer ikke spesielt på noen av de jeg har vært med. Men jeg følte meg plutselig ubekvem over antallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føl deg heller ubekvem over at du ikke beskytter deg og partner mot kjønnssykdommer. Du er voksen nå.

Og hadde du hatt gode rutiner på bruk av kondom, som du burde ha når du ligger rundt, så ville du ikke glemt det etter alkohol innabords. 

Anonymkode: 29f5f...62d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er jo bare å finne deg en mann som ikke bryr seg om tallet isåfall.

Jeg personlig hadde aldri tatt en kvinne seriøst om hun ikke kan telle partnerne sine på 1 hånd, eller om hun har hatt en eneste ONS/FWB.

Men heldigvis for deg finnes det 4 milliarder menn der ute som alle er forskjellige.  Ikke alle menn er ute etter seriøse forhold.

Anonymkode: 5825d...d71

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føl deg heller ubekvem over at du ikke beskytter deg og partner mot kjønnssykdommer. Du er voksen nå.

Og hadde du hatt gode rutiner på bruk av kondom, som du burde ha når du ligger rundt, så ville du ikke glemt det etter alkohol innabords. 

Anonymkode: 29f5f...62d

Selvfølgelig er ikke det noe jeg er stolt over at skjedde. Men den ene jeg har vært med uten beskyttelse var min ex etter et parr glass vin for mye. jeg vet han har vært med andre etter "oss" men ikke vet hvordan har beskyttet seg. Av rutine var det litt ute av tankene å begynne med kondom. 

Å den andre gangen var på en jobbtur, hvor jeg absolutt ikke hadde tenkt å ligge med noen som helst.

Jeg har i utgangspunktet gode rutiner, men ting skjer, om ikke det gjør det for alle, så har jeg hvert fall tilfeller hvor også gode rutiner glipper. Men jeg vet selvfølgelig det er dumt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er jo bare å finne deg en mann som ikke bryr seg om tallet isåfall.

Jeg personlig hadde aldri tatt en kvinne seriøst om hun ikke kan telle partnerne sine på 1 hånd, eller om hun har hatt en eneste ONS/FWB.

Men heldigvis for deg finnes det 4 milliarder menn der ute som alle er forskjellige.  Ikke alle menn er ute etter seriøse forhold.

Takk for innspill. ja vi er alle forskjellige å sånn er det jo bare. 
Men Jeg tror jo jeg fint kunne vært i et seriøst forhold selv med flere sexpartnere enn hva jeg kan telle på en hånd. Det har jeg jo for såvidt også vært i 5,5 uten problem.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for innspill. ja vi er alle forskjellige å sånn er det jo bare. 
Men Jeg tror jo jeg fint kunne vært i et seriøst forhold selv med flere sexpartnere enn hva jeg kan telle på en hånd. Det har jeg jo for såvidt også vært i 5,5 uten problem.  

Mente 1 partner for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ligg med akkurat hvem du vil, når du vil. Om det er 5 eller 500 spiller ingen rolle så lenge du selv VIL det og ikke gjør det for bekreftelse eller andre grunner som vil føre til at du i ettertid angrer på antallet. I min vennegjeng (samme alder som deg +-) varierer tallet fra 1 til 100, og alt i mellom. 20-30 er nok «normalen» spesielt hvis folk har vært single store deler av livet. MEN DU MÅ BESKYTTE DEG. Du MÅ bruke kondom, og du må og skal teste deg mellom hver eneste nye partner. Det er utrolig uansvarlig å være så uforsiktig med helsen din. Nå er det jo også ekstremt mye gonore, det vil du ikke ha. Klamydia kan du bli steril av, og HIV gjør deg avhengig av medisiner resten av livet. Lev og kos deg, men bruk hodet! 

Anonymkode: 63327...011

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ligg med akkurat hvem du vil, når du vil. Om det er 5 eller 500 spiller ingen rolle så lenge du selv VIL det og ikke gjør det for bekreftelse eller andre grunner som vil føre til at du i ettertid angrer på antallet. I min vennegjeng (samme alder som deg +-) varierer tallet fra 1 til 100, og alt i mellom. 20-30 er nok «normalen» spesielt hvis folk har vært single store deler av livet. MEN DU MÅ BESKYTTE DEG. Du MÅ bruke kondom, og du må og skal teste deg mellom hver eneste nye partner. Det er utrolig uansvarlig å være så uforsiktig med helsen din. Nå er det jo også ekstremt mye gonore, det vil du ikke ha. Klamydia kan du bli steril av, og HIV gjør deg avhengig av medisiner resten av livet. Lev og kos deg, men bruk hodet! 

Anonymkode: 63327...011

Først og fremst Takk for bra svar!

jeg har testet meg altså, flere ganger. men i perioder har det ikke gått to uker mellom hver, og det er vell den jeg syns er litt vrien. jeg bruker stort sett også kondom, men ved et parr tilfeller har det glippi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mente 1 partner for resten av livet.

Så du mener jeg ikke kan inngå et livslangt forhold med noen baser på antall sexpartnere jeg har hatt? Eller misforstår jeg deg helt her nå? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva som er normalt er relativt og så lenge du er fornøyd så skal ikke andre få deg til å føle skam over ditt sexliv. De fleste menn får noe ødelagt inni seg når de skjønner at dama har sammenligningsgrunnlag, de takler ikke det spesielt hvis de har sliter med selvtilliten. 

Men hvis du nå ligger rundt uten kondom så bør du jo teste deg etter hver gang du har en ny partner. :) Og så må du være obs på at ting smitter selv ved bruk av kondom, men du kan like gjerne har en sexpartner i hele ditt liv og så smitter han deg så man har ingen garanti.

Anonymkode: 99529...eaf

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så du mener jeg ikke kan inngå et livslangt forhold med noen baser på antall sexpartnere jeg har hatt? Eller misforstår jeg deg helt her nå? 

Selvfølgelig kan du det.

Men seriøse menn vil jo gjerne ha en seriøs dame, så det blir jo vanskligere. Ingen av mennene jeg kjenner som vil ha kone og barn driver med sånt.

Mulig er jo det alltids.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig kan du det.

Men seriøse menn vil jo gjerne ha en seriøs dame, så det blir jo vanskligere. Ingen av mennene jeg kjenner som vil ha kone og barn driver med sånt.

Mulig er jo det alltids.

Sliter fortsatt med å forstå hva du mener altså. 
mener du at antall sexpartnere jeg har gjør meg til mindre seriøs? 
Det er jo ikke sånn at jeg ligger med fler om jeg er i et fast forhold? 
jeg skjønner liksom ikke helt hva som skulle gjort meg til mindre seriøs? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva som er normalt er relativt og så lenge du er fornøyd så skal ikke andre få deg til å føle skam over ditt sexliv. De fleste menn får noe ødelagt inni seg når de skjønner at dama har sammenligningsgrunnlag, de takler ikke det spesielt hvis de har sliter med selvtilliten. 

Men hvis du nå ligger rundt uten kondom så bør du jo teste deg etter hver gang du har en ny partner. :) Og så må du være obs på at ting smitter selv ved bruk av kondom, men du kan like gjerne har en sexpartner i hele ditt liv og så smitter han deg så man har ingen garanti.

Anonymkode: 99529...eaf

Takk for bra svar :) 

jeg har som skrevet litt lenger opp hatt samleie med to uten kondom, med exen etter det ble slutt, og en gang på en jobbfest hvor det absolutt ikke var planlagt noe ligging.
Å jeg har Sjekket meg flere ganger altså, det er bare enkelte ganger det er kortere tid mellom bytte, og da blir situasjonen litt kinkig og derav spørsmålet om det var noen i samme situasjon som hadde en god løsning. Kanskje litt dårlig forklart av meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sliter fortsatt med å forstå hva du mener altså. 
mener du at antall sexpartnere jeg har gjør meg til mindre seriøs? 
Det er jo ikke sånn at jeg ligger med fler om jeg er i et fast forhold? 
jeg skjønner liksom ikke helt hva som skulle gjort meg til mindre seriøs? 

Ja.

Menn som er av typen som vil ha livspartner er ofte ikke de samme mennene som puler rundt. Menn av den første typen vil ha en kone som ikke har pult rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.

Menn som er av typen som vil ha livspartner er ofte ikke de samme mennene som puler rundt. Menn av den første typen vil ha en kone som ikke har pult rundt.

Joda jeg kan forstå den tankegangen med at det er vanskelig å godta at man har en partner som har vært med fler enn hva en selv har. 
sliter bare med hvordan det gjør meg mindre seriøs og egnet som livspartner? 
mine seksuelle vift og morsomheter når jeg er singel, er jo ikke noe jeg tar med meg inn i et fast og seriøst forhold. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda jeg kan forstå den tankegangen med at det er vanskelig å godta at man har en partner som har vært med fler enn hva en selv har. 
sliter bare med hvordan det gjør meg mindre seriøs og egnet som livspartner? 
mine seksuelle vift og morsomheter når jeg er singel, er jo ikke noe jeg tar med meg inn i et fast og seriøst forhold. 

Er virkelig ikke så vanskelig å forstå?

Menn er veganere, menn drar på jakt, dette er ikke de samme mennene.

Menn leter etter livspartner, menn høvler over alt med puls, dette er ikke de samme mennene.

Veganere er ikke interessert i kjøtt, seriøse menn er ikke interessert i sluts.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...