AnonymBruker Skrevet 19. februar #1 Del Skrevet 19. februar Jeg spiser kjøttpålegg og noe kjøtt til middag, men er ikke så glad i dette. Egg tåler jeg ikke😳 Hvordan lett få inn mer proteiner per måltid? Typ x gr yoghurt er 10 proteiner. Kan ikke så mye om dette. Anonymkode: c4b7e...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 19. februar #2 Del Skrevet 19. februar (endret) Yt sjokolademelk eller den fra Q-meieriene. Kesam og cottage cheese med søtning har også høyere proteininnhold enn gresk yoghurt. En liten skyr inneholder 16 g (ofte 3 for 2 på Meny). Om du liker proteinpulver er det fint å blande ut i grøt eller smoothies. Endret 19. februar av anonymLala 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #3 Del Skrevet 19. februar Cottage cheese og yoghurt. F.eks til frokost spiser jeg granola eller rug fras med cottage cheese og yoghurt naturell på. Masse proteiner og sunn fiber. Anonymkode: 7057b...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #4 Del Skrevet 19. februar Når du spiser så får du nok proteiner, du trenger ikke "ekstra" proteiner med mindre du lever på bare loff eller hvit ris. Anonymkode: b5f7e...e65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #5 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når du spiser så får du nok proteiner, du trenger ikke "ekstra" proteiner med mindre du lever på bare loff eller hvit ris. Anonymkode: b5f7e...e65 Hvis man prøver å gå ned i vekt og spise mindre, så er det lurt å spise ting som gjør at man er lenger mett. Da er proteiner lurt. Jeg har gått ned over 30 kilo, og hovedtiltaket mitt, ved siden av å spise sunt så klart, er å få i meg nok proteiner sånn at jeg ikke blir fort sulten igjen selv om mengdene ikke er så store. Anonymkode: 67fd6...a2a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #6 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis man prøver å gå ned i vekt og spise mindre, så er det lurt å spise ting som gjør at man er lenger mett. Da er proteiner lurt. Jeg har gått ned over 30 kilo, og hovedtiltaket mitt, ved siden av å spise sunt så klart, er å få i meg nok proteiner sånn at jeg ikke blir fort sulten igjen selv om mengdene ikke er så store. Anonymkode: 67fd6...a2a Og mange får resultater med høykarbo, altså de spiser hovedsakelig frukt og grønnsaker, ikke kjøtt, eller lite kjøtt, og ikke produkter som skal erstatte det heller. Anonymkode: b5f7e...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #7 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg spiser kjøttpålegg og noe kjøtt til middag, men er ikke så glad i dette. Egg tåler jeg ikke😳 Hvordan lett få inn mer proteiner per måltid? Typ x gr yoghurt er 10 proteiner. Kan ikke så mye om dette. Anonymkode: c4b7e...903 Synd du ikke tåler egg, ellers ville proteinbrød vært greit her. Hvordan reagere du på egg? Anonymkode: 1578f...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #8 Del Skrevet 19. februar mine favoritter med mye protein: Tunfisk cottage cheese kokt skinke gresk yoghurt naturell Kefir eggehvitter (om du tåler det) reker kikerter kyllingbryst kalkunpålegg Anonymkode: aade2...243 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #9 Del Skrevet 19. februar Fisk. Torsk, laks, ørret, makrell. Hva slags kjøtt er det du spiser som du ikke liker? Kalkun, kylling, biff, kjøttdeig, viltkjøtt? Anonymkode: cbaf3...e67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #10 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): mine favoritter med mye protein: Tunfisk cottage cheese kokt skinke gresk yoghurt naturell Kefir eggehvitter (om du tåler det) reker kikerter kyllingbryst kalkunpålegg Anonymkode: aade2...243 100 gram kokte kikerter inneholder bare 8 gram protein per 100 gram. Til sammenligning inneholder 100 gram laks 20 gram protein, og 100 gram kylling 27 gram. Biff inneholder 26 gram. Disse animalske kildene er i tillegg fullverdige og lettopptakelige proteinkilder, som inneholder kollagen, og i tillegg da f.eks b12 som er helt essensielt. Anonymkode: cbaf3...e67 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disni Skrevet 22. februar #11 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 18.08): Når du spiser så får du nok proteiner, du trenger ikke "ekstra" proteiner med mindre du lever på bare loff eller hvit ris. Anonymkode: b5f7e...e65 Å, det klarer ikke jeg 82 kg mann. Det krever jo 120-160 g/dag om man vil bevare muskelmasse, evnt bygge muskler. Det må faktisk planlegges….. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #12 Del Skrevet 22. februar Kikerter og bønner. Anonymkode: b8b69...69b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #13 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 19.04): 100 gram kokte kikerter inneholder bare 8 gram protein per 100 gram. Til sammenligning inneholder 100 gram laks 20 gram protein, og 100 gram kylling 27 gram. Biff inneholder 26 gram. Disse animalske kildene er i tillegg fullverdige og lettopptakelige proteinkilder, som inneholder kollagen, og i tillegg da f.eks b12 som er helt essensielt. Anonymkode: cbaf3...e67 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kikerter og bønner. Anonymkode: b8b69...69b Les over. Anonymkode: cbaf3...e67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #14 Del Skrevet 22. februar Peanøttsmør (den økologiske typen) Protein yoghurt Cottage cheese Tunfisk Kjøtt Hvitost Linser Bønner Næringsgjær Linsepasta Anonymkode: 53c8b...f08 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #15 Del Skrevet 22. februar Pultost . Anonymkode: b5bc6...763 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 22. februar #16 Del Skrevet 22. februar Disni skrev (1 time siden): Å, det klarer ikke jeg 82 kg mann. Det krever jo 120-160 g/dag om man vil bevare muskelmasse, evnt bygge muskler. Det må faktisk planlegges….. Helt enig med deg. Å få i seg opp til 160 gram proteiner om dagen får man ikke bare ved å spise mat. Jeg trener tung styrke,i tillegg til cardio og trenger130 g proteiner daglig. Derfor tar jeg proteintilskudd for å være sikker på at jeg får i meg nok. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #17 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Les over. Anonymkode: cbaf3...e67 Det stemmer ikke. Det er 19 gram protein i 100 gram kikerter. Og bønner varierer etter type, men oftest rundt 20 gram pr 100, noen endel mer. Du mente kanskje linser, det inneholder 9 gram protein pr 100 gram. Anonymkode: b8b69...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #18 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer ikke. Det er 19 gram protein i 100 gram kikerter. Og bønner varierer etter type, men oftest rundt 20 gram pr 100, noen endel mer. Du mente kanskje linser, det inneholder 9 gram protein pr 100 gram. Anonymkode: b8b69...69b Du må se på rå vs kokt. 19 gram protein i ubehandlede rå kikerter, men kun 6-7 gram protein per 100 gram når kokt. Anonymkode: cbaf3...e67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 23. februar #19 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 18.17): Hvis man prøver å gå ned i vekt og spise mindre, så er det lurt å spise ting som gjør at man er lenger mett. Da er proteiner lurt. Jeg har gått ned over 30 kilo, og hovedtiltaket mitt, ved siden av å spise sunt så klart, er å få i meg nok proteiner sånn at jeg ikke blir fort sulten igjen selv om mengdene ikke er så store. Anonymkode: 67fd6...a2a Støttes. Vedlikeholdt vekt i 9 år selv etter slanking. Vært så sulten, og dette fokuset har hjulpet meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #20 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Peanøttsmør (den økologiske typen) Protein yoghurt Cottage cheese Tunfisk Kjøtt Hvitost Linser Bønner Næringsgjær Linsepasta Anonymkode: 53c8b...f08 Hvis du spiser 100 gram med næringsgjær så er det snakk om ca 50 gram protein. Næringsgjær er på en måte ikke en råvare man bruker annet enn en å tilsette som tilleggsingrediens, altså man bruker kanskje 1-2 måleskjeer av det. Da snakker vi 2,5-5 gram protein. Verken næringsgjær eller linser er fullverdige proteiner. Det har lavt proteinnhold (du må spise 3 x så mye linser for å få samme mengde protein som fra kjøtt), og har dårligere nytteverdi for kroppen. Anonymkode: cbaf3...e67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå