Gå til innhold

Tips til matvarer med en del proteiner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser kjøttpålegg og noe kjøtt til middag, men er ikke så glad i dette. Egg tåler jeg ikke😳 Hvordan lett få inn mer proteiner per måltid? Typ x gr yoghurt er 10 proteiner. Kan ikke så mye om dette. 

Anonymkode: c4b7e...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yt sjokolademelk eller den fra Q-meieriene. Kesam og cottage cheese med søtning har også høyere proteininnhold enn gresk yoghurt. En liten skyr inneholder 16 g (ofte 3 for 2 på Meny). Om du liker proteinpulver er det fint å blande ut i grøt eller smoothies. 

Endret av anonymLala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese og yoghurt. F.eks til frokost spiser jeg granola eller rug fras med cottage cheese og yoghurt naturell på. Masse proteiner og sunn fiber.

Anonymkode: 7057b...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du spiser så får du nok proteiner, du trenger ikke "ekstra" proteiner med mindre du lever på bare loff eller hvit ris.

Anonymkode: b5f7e...e65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når du spiser så får du nok proteiner, du trenger ikke "ekstra" proteiner med mindre du lever på bare loff eller hvit ris.

Hvis man prøver å gå ned i vekt og spise mindre, så er det lurt å spise ting som gjør at man er lenger mett. Da er proteiner lurt. Jeg har gått ned over 30 kilo, og hovedtiltaket mitt, ved siden av å spise sunt så klart, er å få i meg nok proteiner sånn at jeg ikke blir fort sulten igjen selv om mengdene ikke er så store.

Anonymkode: 67fd6...a2a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man prøver å gå ned i vekt og spise mindre, så er det lurt å spise ting som gjør at man er lenger mett. Da er proteiner lurt. Jeg har gått ned over 30 kilo, og hovedtiltaket mitt, ved siden av å spise sunt så klart, er å få i meg nok proteiner sånn at jeg ikke blir fort sulten igjen selv om mengdene ikke er så store.

Anonymkode: 67fd6...a2a

Og mange får resultater med høykarbo, altså de spiser hovedsakelig frukt og grønnsaker, ikke kjøtt, eller lite kjøtt, og ikke produkter som skal erstatte det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg spiser kjøttpålegg og noe kjøtt til middag, men er ikke så glad i dette. Egg tåler jeg ikke😳 Hvordan lett få inn mer proteiner per måltid? Typ x gr yoghurt er 10 proteiner. Kan ikke så mye om dette. 

Anonymkode: c4b7e...903

Synd du ikke tåler egg, ellers ville proteinbrød vært greit her. 
Hvordan reagere du på egg? 

Anonymkode: 1578f...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine favoritter med mye protein:

Tunfisk
cottage cheese
kokt skinke 
gresk yoghurt naturell
Kefir
eggehvitter (om du tåler det)
reker
kikerter
kyllingbryst
kalkunpålegg

Anonymkode: aade2...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk. Torsk, laks, ørret, makrell. 

Hva slags kjøtt er det du spiser som du ikke liker? Kalkun, kylling, biff, kjøttdeig, viltkjøtt?

Anonymkode: cbaf3...e67

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

mine favoritter med mye protein:

Tunfisk
cottage cheese
kokt skinke 
gresk yoghurt naturell
Kefir
eggehvitter (om du tåler det)
reker
kikerter
kyllingbryst
kalkunpålegg

Anonymkode: aade2...243

100 gram kokte kikerter inneholder bare 8 gram protein per 100 gram. Til sammenligning inneholder 100 gram laks 20 gram protein, og 100 gram kylling 27 gram. Biff inneholder 26 gram. Disse animalske kildene er i tillegg fullverdige og lettopptakelige proteinkilder, som inneholder kollagen, og i tillegg da f.eks b12 som er helt essensielt. 

Anonymkode: cbaf3...e67

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...