Thomasine Skrevet 19. februar #1 Skrevet 19. februar Har lyst på togferie til storbyer. Har hørt togturen til Bergen er fin. Hvordan er togturen til andre storbyer i Norge? Noen som kan fortelle hvordan togturen er? Hvilke plasser bør man sitte på? Noen tider av året som er bedre? Natt-turer er ikke aktuelt - vil oppleve Norge via toget. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #2 Skrevet 19. februar Husk på at nordpå har vi midnattsol Nattoget fra Trondheim til Bodø på sommertid er en fin opplevelse. Blir bare lysere dess lengre nord du kommer. Fineste stykket er vel fra Mo i Rana til Bodø, over Saltfjellet. Anonymkode: 29c1b...58f 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar #3 Skrevet 19. februar Finnes ikke storbyer i Norge.. Anonymkode: 3a963...25b 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar #4 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Finnes ikke storbyer i Norge.. Anonymkode: 3a963...25b Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger & Sandnes, Kristiansand og Tromsø er alle storbyer. Anonymkode: 3ba5e...6c3 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #5 Skrevet 19. februar Fint over Dovre til Trondheim! Nattoget fra Trondheim til Bodø er også fint - da jeg våknet forrige gang jeg tok turen var det helt nyyydelig vær, og turen langs fjorden var som et postkort. Nesten verdt at jeg bare sov i 1,5 time… men bare nesten. Anonymkode: 3345b...d43 2
Daisy-love Skrevet 19. februar #6 Skrevet 19. februar (endret) Jæren er ganske fint. Litt tunneler der, men det er det mange steder. Så å dra fra Stavanger til Kristiansand, også over og forbi Bø og mot Oslo er fint deler av strekket i hvert fall. Rundt Bø er det fint, sånn om du vil videre fra Kristiansand. Ellers kan du ta toget mellom Stavanger og Kristiansand og det er fint. Ikke lange turen da. Bergensbanen er jo noe for seg selv da. Lengre nord har jeg lyst til å ta toget selv. Hørt det er en opplevelse, men som sagt ikke tatt toget så langt nord enda. Endret 20. februar av Daisy-love Leif., 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #7 Skrevet 19. februar Thomasine skrev (6 timer siden): Har lyst på togferie til storbyer. Har hørt togturen til Bergen er fin. Hvordan er togturen til andre storbyer i Norge? Noen som kan fortelle hvordan togturen er? Hvilke plasser bør man sitte på? Noen tider av året som er bedre? Natt-turer er ikke aktuelt - vil oppleve Norge via toget. 😊 Ja, Oslo-Bergen har blitt nevnt på en liste over verdens fineste. Kanskje de egentlig mente Hønefoss-Bergen... Det er masse videoer av turister på togturer på youtube.com Også turer i Norge. Anonymkode: 3c80e...d76 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #8 Skrevet 19. februar Jeg tar toget til Stavanger til og fra Oslo fra tid til annen, og liker turen godt. Toget snur andre veien i Kristiansand, men ofte kommer det en togvert og snur setene. Ikke alltid da. Det er fantastisk å komme fra sør opp mot Telemark og plutselig se fjellene våre inne i landet. Toget blir overraskende fullt i løpet av turen så det nytter sjeldent å bare sette seg på et tomt sete, i så fall blir man fort bedt om å gå tilbake til egen plass. Egentlig så prøver jeg å finne tid til å ta toget fra Oslo til Kristiansand for å gå på utstilling på Kunstsiloen, det tror jeg hadde vært en fin kombinasjon. Anonymkode: 962bf...157 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #9 Skrevet 19. februar Storbyer i Norge...? 😂 Jeg er veldig spent på hvilke byer vi har som du tenker kvalifiserer som "storby"! Anonymkode: 74d66...d22 2
Thomasine Skrevet 19. februar Forfatter #10 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tar toget til Stavanger til og fra Oslo fra tid til annen, og liker turen godt. Toget snur andre veien i Kristiansand, men ofte kommer det en togvert og snur setene. Ikke alltid da. Det er fantastisk å komme fra sør opp mot Telemark og plutselig se fjellene våre inne i landet. Toget blir overraskende fullt i løpet av turen så det nytter sjeldent å bare sette seg på et tomt sete, i så fall blir man fort bedt om å gå tilbake til egen plass. Egentlig så prøver jeg å finne tid til å ta toget fra Oslo til Kristiansand for å gå på utstilling på Kunstsiloen, det tror jeg hadde vært en fin kombinasjon. Anonymkode: 962bf...157 Ja, dit vil jeg og! Lurt å slå den sammen med en togtur!👌
Thomasine Skrevet 19. februar Forfatter #11 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Storbyer i Norge...? 😂 Jeg er veldig spent på hvilke byer vi har som du tenker kvalifiserer som "storby"! Anonymkode: 74d66...d22 De største da…😉 Ikke vær vanskelig… Ikke Drammen eller Spydeberg, men Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim osv. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar #12 Skrevet 20. februar Jeg drømmer om litt sånn interrail-reise rundt i Norge. Bare hoppe på et tog, hoppe av og utforske et nytt sted, og så hoppe på neste tog. Men virker dessverre ikke som at det er mulig mtp billettkjøp så blir det ekstremt dyrt. Hadde en naiv tanke om at man kunne kjøpe ukespass og ta toget så mye man ville den uken. Anonymkode: 56bf9...318 2 1
Thomasine Skrevet 21. februar Forfatter #13 Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 1.05): Jeg drømmer om litt sånn interrail-reise rundt i Norge. Bare hoppe på et tog, hoppe av og utforske et nytt sted, og så hoppe på neste tog. Men virker dessverre ikke som at det er mulig mtp billettkjøp så blir det ekstremt dyrt. Hadde en naiv tanke om at man kunne kjøpe ukespass og ta toget så mye man ville den uken. Anonymkode: 56bf9...318 Det hadde vært noe, ja. 👌🏽
AnonymBruker Skrevet 22. februar #14 Skrevet 22. februar Høres egentlig fint ut å besøke eget land, har sett så lite av Norge, og aldri vært nordover.... Fant nylig ut at man kan ta toget til Bodø og ferge til Lofoten. Har liksom aldri gjort noe research angcå reise i Norge....litt flaut nå, for tydeligvis vet alle at man kan ta toget helt til Bodø! Men blir det ikke veldig dyrt med hotell og togbilletter i Norge? Anonymkode: d8313...f24
reiseglad Skrevet 22. februar #15 Skrevet 22. februar Jeg foreslår tog til Bodø, ferge over til Moskenes og opplev så Lofoten og Vesterålen (litt utfordrende uten bil, men du ma planlegge litt og bruke lokaltransport, så går det bra). Ta deretter bussen til Narvik, toget over til Kiruna og videre sørover gjennom Sverige til Stockholm og tilbake til Norge. Dyrt? Ja! Fin tur? Absolutt! Jeg ville også stoppet noen dager i Stockholm, for det er en flott by. 2
FCC Skrevet 22. februar #16 Skrevet 22. februar https://www.seat61.com/international-trains/trains-from-Oslo.htm 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #17 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 18.46): Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger & Sandnes, Kristiansand og Tromsø er alle storbyer. Anonymkode: 3ba5e...6c3 Nei. Anonymkode: c2198...e57 2
Kjetil E Skrevet 25. februar #18 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 8.25): Høres egentlig fint ut å besøke eget land, har sett så lite av Norge, og aldri vært nordover.... Fant nylig ut at man kan ta toget til Bodø og ferge til Lofoten. Har liksom aldri gjort noe research angcå reise i Norge....litt flaut nå, for tydeligvis vet alle at man kan ta toget helt til Bodø! Men blir det ikke veldig dyrt med hotell og togbilletter i Norge? Anonymkode: d8313...f24 Hva med travelpass Nordland. Reise så mye du vil og kan i Nordland med buss og hurtigbåt i en uke. Koster 1350 kr. Kan få relativt rimelig flybilett til Bodø. Ihvertfall hvis du planlegger litt 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #19 Skrevet 27. februar Kjetil E skrev (På 25.2.2025 den 20.08): Hva med travelpass Nordland. Reise så mye du vil og kan i Nordland med buss og hurtigbåt i en uke. Koster 1350 kr. Kan få relativt rimelig flybilett til Bodø. Ihvertfall hvis du planlegger litt Takk! Hadde aldri hørt om dette, skal google Anonymkode: d8313...f24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå