Gregarious Skrevet 18. februar #21 Del Skrevet 18. februar Forskjellen mellom "profesjonelle" troll og radikaliserte/hjernevaskede nordmenn som synes det er kult å støtte Putin er for det meste av akademisk interesse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #22 Del Skrevet 18. februar Åpenbart. Dette vet vi masse om. I mange år har Russland vært i toppklasse når det gjelder opinionspåvirkning. Trollfabrikker og betalte pro-russiske influensere har vært et fenomen i mange år og de var tidligere ute og et hestehode foran vesten på dette (blant annet fordi dette strider med demokratiske prinsipper). De sprer falsk informasjon og tåkelelegger nyhetsbildet om hva som er reelt eller ikke slik at andre land blir paralysert og evt destabilisert. De vant invasjonen av Krim i stor grad på grunn av hybrid krigføring og bruk av medier. De prøvde samme trikset om igjen da de gikk til fullskala invasjon av Ukraina men nå så verden tvers igjennom det. Dette er gammelt nytt. Etter over 10 år med russiske propagandatroll på nettet burde oppegående folk ha samme forhold til dette som email fra nigerianske prinser. Anonymkode: 9ef3d...dcb 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 19. februar #23 Del Skrevet 19. februar Tråden er ryddet for avsporinger, forherligelse av brudd på norsk lov og svar til dette. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 19. februar #24 Del Skrevet 19. februar Nå har ikke jeg lest postene, så jeg kommenterer ikke spesielt om det temaet de omtalte personene diskuterer. Men sånn generelt, når det på et forum er 90% enighet om en sak, hvem er det da som er hjernevasket? Jeg tror sannheten ligger et sted mellom de ekstreme og mainstream i de fleste saker, og at begge sider ofte blir til en viss grad påvirket av misinformasjon. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #25 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Når man kommer over store mengder nasjonalisme, prorussiske meninger og synspunkt for å splitte vesten og antidemokratiske holdninger på norske diskusjonsforum, er det da grunn til å tro at de stammer fra en trollfabrikk? Jeg bare lurer for ble litt mistenksom her. Anonymkode: 4f57d...d0a Så du liker ikke ytringsfrihet altså? Spesielt at du reagerer på det du kaller antidemokratiske holdninger når du har antidemokratiske holdninger selv. At noen er uenige med deg betyr ikke at de er troll. Anonymkode: f39a3...87d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 19. februar #26 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Når man kommer over store mengder nasjonalisme, prorussiske meninger og synspunkt for å splitte vesten og antidemokratiske holdninger på norske diskusjonsforum, er det da grunn til å tro at de stammer fra en trollfabrikk? Jeg bare lurer for ble litt mistenksom her. Anonymkode: 4f57d...d0a Jeg mener det er klart. Det behøver ikke være primærkilde. Sekundær- og tertiærkildene er mange fler, og de er ivrige. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #27 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du liker ikke ytringsfrihet altså? Spesielt at du reagerer på det du kaller antidemokratiske holdninger når du har antidemokratiske holdninger selv. At noen er uenige med deg betyr ikke at de er troll. Anonymkode: f39a3...87d Jeg respekterer at folk har andre synspunkter men orker ikke kaste bort energien på noen fra en trollfabrikk. Anonymkode: 4f57d...d0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 19. februar #28 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg respekterer at folk har andre synspunkter men orker ikke kaste bort energien på noen fra en trollfabrikk. Anonymkode: 4f57d...d0a Mange internettbrukarar skjøner ikkje at dei diskuterer/kranglar med opinionspåverkarar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå