Gå til innhold

Hvilke merker passer for sensitiv hud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker vanligvis korres (fordi den tydeligvis er god for sensitiv hud, har jeg hørt). Først bruker jeg cleanser, så toner, serum og moisturizer. For en eller annen grunn så reagerer huden min på toner (noen ganger) og moisturizer fra korres...alltid. Jeg brukte korres fordi den virker vanligvis beroligende på huden min, men ikke akkurat når det kommer til fuktighetskremen. Huden blir rød og det brenner litt i kinnet. Er dette normalt? Burde jeg erstatte det med noe anet? 

Anonymkode: de40f...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hud reagerer vanligvis mer sterke ingredienser i en krem enn ansiktsvask. Det er fordi kremen blir liggende på huden. 

Anonymkode: 9b9ad...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker La Roche Posay.

Kiehl er ohså bra.

Anonymkode: c75cb...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har såpass sensitiv hud at jeg rragerer på mange merker for sensitiv hud.

La Roche Posay er ett av få merler hvir jeg ikke reagerer på noen produkter (ennå). Bruker miceller water, gel cleanser, dermo-cleanser, ansiktskrem med solfaktor, håndkrem, serum og en litt fetere ansiktskrem til natt. Til fest bruker jeg farget dagkrem.

Anonymkode: 745a6...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg bruker vanligvis korres (fordi den tydeligvis er god for sensitiv hud, har jeg hørt). Først bruker jeg cleanser, så toner, serum og moisturizer. For en eller annen grunn så reagerer huden min på toner (noen ganger) og moisturizer fra korres...alltid. Jeg brukte korres fordi den virker vanligvis beroligende på huden min, men ikke akkurat når det kommer til fuktighetskremen. Huden blir rød og det brenner litt i kinnet. Er dette normalt? Burde jeg erstatte det med noe anet? 

Anonymkode: de40f...680

I tillegg til de merkene som allerede er foreslått, vil jeg også nevne Bioderma Sensibio som er bra og rimelig. Eucerin har også noen produkter beregnet på sensitiv hud. Korres har mange gode produkter, de, men det at hudpleie inneholder naturlige ingredienser, betyr ikke at de uten videre er egnet for sensitiv hud. Mange naturlige ingredienser, som f.eks. essensielle oljer, kan virke irriterende. Det kan også være at du reagerer på enkeltingredienser i de spesifikke produktene du bruker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Zo Medical - litt dyrere med også veldig mye drøyere og kvaliteten er upåklagelig. Samme med Dr.Gross eller iS clinical, ekstremt gode produkter alle tre. 

Anonymkode: b7142...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Zo Medical - litt dyrere med også veldig mye drøyere og kvaliteten er upåklagelig. Samme med Dr.Gross eller iS clinical, ekstremt gode produkter alle tre. 

Anonymkode: b7142...c40

Jeg er ikke helt enig med deg at dette er merker som er spesielt egnet for sensitiv hud, selv om de er utmerket for mange andre hudtyper og - tilstander. Mange av produktene inneholder ingredienser som er kjent for å irritere hud som er sensitiv. F.eks. inneholder iS Clinical Pro-Heal Serum Advance + en høy konsentrasjon av ren C-vitamin (ascorbic acid), som kan være svært irriterende, i tillegg til et høyt innhold av alkohol, som er både irriterende og uttørkende. Hydra Cool Serum fra samme merke er bedre, men inneholder mentol som også kan irritere sensitiv hud. 

Gente Cleanser fra ZO inneholder sodium laureth sulphate, parfyme og duftstoffer (linalool og limonene) som alle er kjente irritanter. ZO Skin Health Calming Toner pH Balancer inneholder ganske mye glycolsyre, en eksfolierende syre som man bør være forsiktig med ved sensitiv hud. Produktet inneholder også duftstoffet benzyl salicylat, som er et kraftig allergen. 

Dr. Gross er bedre, selv om jeg stusser litt på det høye innholdet av eksfolierende syrer i dagkremen beregnet på sensitiv hud. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...