AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #21 Skrevet 21. februar 2025 Jeg hadde invitert alle guttene avdelingen fra samme årskullet. Dersom de er veldig få hadde jeg utvidet til å også invitere jentene på årskullet. i barnehagene mine har gått i har det vært vanlig å begynne å feire først ved 5års bursdagen. Dersom du velger å også invitere guttene på årskullet under, bør du være forberedt på at mange ønsker å ha med seg en forelder, og at flere sikkert fortsatt bruker bleie og trenger mer tilsyn. Ellers hadde jeg gjort det enkelt og feiret hjemme med pølser/pizza og kake ☺️ Hadde selvfølgelig kommet i bursdag selvom det er 40 min å kjøre. Men hadde absolutt satt pris på at den var nærmere👍🏻 Anonymkode: 51d5a...6e3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #22 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde invitert alle guttene avdelingen fra samme årskullet. Dersom de er veldig få hadde jeg utvidet til å også invitere jentene på årskullet. i barnehagene mine har gått i har det vært vanlig å begynne å feire først ved 5års bursdagen. Dersom du velger å også invitere guttene på årskullet under, bør du være forberedt på at mange ønsker å ha med seg en forelder, og at flere sikkert fortsatt bruker bleie og trenger mer tilsyn. Ellers hadde jeg gjort det enkelt og feiret hjemme med pølser/pizza og kake ☺️ Hadde selvfølgelig kommet i bursdag selvom det er 40 min å kjøre. Men hadde absolutt satt pris på at den var nærmere👍🏻 Anonymkode: 51d5a...6e3 Syns også de som er 3 er litt for små, men problemet er at stor avdelinga går fra 3 år og opp, og om jeg inviterer de som er 4 og 5 så er det bare 3 gutter som er 3 år? Det blir kanskje dumt? Men de er 13 stk totalt og syns det blir litt mye, om flere skal ha med foreldre tviler jeg for at vi har plass hjemme 😅 inviterer jeg bare 4 åringene så er de bare 5 gutter. Er helt ærlig også litt redd om jeg inviterer så få at plutselig er det noen som ikke kan komme også blir det nesten ingen i bursdagen. Anonymkode: 0a0f5...500
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #23 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns også de som er 3 er litt for små, men problemet er at stor avdelinga går fra 3 år og opp, og om jeg inviterer de som er 4 og 5 så er det bare 3 gutter som er 3 år? Det blir kanskje dumt? Men de er 13 stk totalt og syns det blir litt mye, om flere skal ha med foreldre tviler jeg for at vi har plass hjemme 😅 inviterer jeg bare 4 åringene så er de bare 5 gutter. Er helt ærlig også litt redd om jeg inviterer så få at plutselig er det noen som ikke kan komme også blir det nesten ingen i bursdagen. Anonymkode: 0a0f5...500 Hva om du tar guttene og jentene i årskullet da? Anonymkode: c593c...928
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #24 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 14.01): Jeg tenker å ha barnebursdag for min 5 åring og invitere noen barn fra barnehagen. Dette er ikke en så stor barnehage, men hvem burde jeg invitere? Alle guttene på storavdelinga, guttene på gruppa hans som er like gamle, eller guttene og jentene på gruppa. Eller andre tanker? 😅 syns det er vanskelig I tillegg er det noen som har noen gode tips til hva man kan finne på for de? Eller har hatt en veldig vellykket bursdag, hva gjorde dere? Er åpen for det meste. Tenkte litt også på lekeland bursdag men det krever at man må kjøre i 40 min per vei, hadde du kommet om barnet ditt var invitert og du måtte kjøre så «langt»? Anonymkode: 0a0f5...500 Ja det hadde jeg glatt gjort, vi hadde øekrlandbursdag 40’min unna og flere foreldre ville kjøre og hjelpe til med samkjøring , så skravlet vi foreldrene under bursdagen Anonymkode: 07e58...1d2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #25 Skrevet 21. februar 2025 Jeg hadde forresten invitert alle i samme kull Anonymkode: 07e58...1d2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #26 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva om du tar guttene og jentene i årskullet da? Anonymkode: c593c...928 Da er de vel 7 tror jeg 😊 Anonymkode: 0a0f5...500
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #27 Skrevet 21. februar 2025 Hos oss er det vanlig med årskull, de er 13 til sammen. Jeg har ikke plass hjemme, så har lånt barnehagen et par ganger. De har plass til alle, leker og kjøkken 😊 Hadde bare pølser, kake og fiskedam. Og papirduk de kunne tegne på, så la ut tegneblyanter på bordet. Har vært nok det 😊 Anonymkode: 38758...e66
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #28 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos oss er det vanlig med årskull, de er 13 til sammen. Jeg har ikke plass hjemme, så har lånt barnehagen et par ganger. De har plass til alle, leker og kjøkken 😊 Hadde bare pølser, kake og fiskedam. Og papirduk de kunne tegne på, så la ut tegneblyanter på bordet. Har vært nok det 😊 Anonymkode: 38758...e66 Hadde jo vært det enkelste men tror faktisk ikke man får låne barnehagen. Fikk det der vi var før så syns det er litt kjipt. Anonymkode: 0a0f5...500 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #29 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Da er de vel 7 tror jeg 😊 Anonymkode: 0a0f5...500 Da hadde jeg tatt alle 7. Gutter og jenter leker ofte greit sammen. Bursdagen er også en grei mulighet til å bli bittelitt kjent med foreldrene. Anonymkode: c35c9...a3c 1
7v8 Skrevet 21. februar 2025 #30 Skrevet 21. februar 2025 Hjemmebursdag er helt topp. Tenk ut hvor mange dere har plass til (og orker), og ha det som utgangspunkt for hvem dere inviterer. 2 timer er fint som hjemmebursdag. Da rekker de både å spise, leke og så spise kake før de skal hjem. Min nå 10-åring kom skuffet hjem etter x-antall bursdager som kun varte i 1,5 timer, fordi han ikke hadde rukket å leke noe. Spennende å være hjemme hos hverandre og utforske andre sitt rom og leker. Men 1,5 timer var for kort tid.😊
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #31 Skrevet 22. februar 2025 Jeg stemmer for å vente til første klasse. Da er barna store nok til å gå i selskap uten foreldre. Var i en 4 årsdag her forleden. Flere av barna satt jo bare på fanget til foreldrene. Det var jo ikke noe gøy. Barna ble fort lei. Anonymkode: 1052b...8a7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2025 #32 Skrevet 23. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 8.16): Jeg stemmer for å vente til første klasse. Da er barna store nok til å gå i selskap uten foreldre. Var i en 4 årsdag her forleden. Flere av barna satt jo bare på fanget til foreldrene. Det var jo ikke noe gøy. Barna ble fort lei. Anonymkode: 1052b...8a7 Vel det er ikke vår erfaring Anonymkode: 07e58...1d2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2025 #33 Skrevet 23. februar 2025 Med begge våre har det vært vanlig å invitere årskullet, de har vært 16-18 stk. Med eldste har stort sett guttene kun invitert guttene, mens jentene har invitert alle. Noen få jenter har hatt jentebursdag. Kjønnsfordelingen i kullet er 65 % jenter og 35 % gutter. Med yngste har de som har feiret hittil invitert alle. Her er kjønnsfordelingen 70/30 med flest gutter. De som har invitert alle har lånt enten gymsal på skolen, forsamlingshus i bygda og noen få som har feiret sammen har feiret på lekeland. Anonymkode: bd3a5...92c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2025 #34 Skrevet 23. februar 2025 Ikke ha de jækla godteposene, helt unødvendig etter bursdag med masse sukker. Anonymkode: 75393...917
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2025 #35 Skrevet 23. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 20.2.2025 den 21.39): Hehe, dere kommer til å bli husket for å være de som ikke har godteri 🤣 Her er det obligatorisk, alle har det. Gjerne en leke oppi og ikke så mye godteri, men posen, den må være der. Anonymkode: c593c...928 Tre barn, og aldri hatt godteposer. Har hatt litt godis i skåler på bordet, men aldri sett behovet for å sende gjestene hjem med godteposer. Alle gjestene har kost seg uansett. TS. Å kjøre 40.minutter for en barnebursdag er ganske langt. Men om de er 7 stk (her er det vanlig å invitere både guttene og jentene i årskullet på avdelingen), så kan dere kanskje ta alle med selv, om dere har to biler? Anonymkode: 661e5...1e7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2025 #36 Skrevet 2. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 10.08): Tre barn, og aldri hatt godteposer. Har hatt litt godis i skåler på bordet, men aldri sett behovet for å sende gjestene hjem med godteposer. Alle gjestene har kost seg uansett. TS. Å kjøre 40.minutter for en barnebursdag er ganske langt. Men om de er 7 stk (her er det vanlig å invitere både guttene og jentene i årskullet på avdelingen), så kan dere kanskje ta alle med selv, om dere har to biler? Anonymkode: 661e5...1e7 Tror ikke det er så realistisk da vi må ha barnestoler til alle barna og er ikke alle som vil la barna sine sitte på med folk de ikke kjenner så godt Anonymkode: 0a0f5...500
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå