AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:01 #1 Del Skrevet tirsdag kl 13:01 Jeg tenker å ha barnebursdag for min 5 åring og invitere noen barn fra barnehagen. Dette er ikke en så stor barnehage, men hvem burde jeg invitere? Alle guttene på storavdelinga, guttene på gruppa hans som er like gamle, eller guttene og jentene på gruppa. Eller andre tanker? 😅 syns det er vanskelig I tillegg er det noen som har noen gode tips til hva man kan finne på for de? Eller har hatt en veldig vellykket bursdag, hva gjorde dere? Er åpen for det meste. Tenkte litt også på lekeland bursdag men det krever at man må kjøre i 40 min per vei, hadde du kommet om barnet ditt var invitert og du måtte kjøre så «langt»? Anonymkode: 0a0f5...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:07 #2 Del Skrevet tirsdag kl 13:07 Hva er vanlig i barnehagen? I vår barnehage er det hele avdelingen (da låner folk gymsalen...), alle av samme kjønn på avdelingen, alle på samme årskull på avdelingen. Om man gjør noe annet enn dette, og velger bare noen, må man levere invitasjoner et annet sted enn i barnehagen. Opplegg = ingenting. Ungene kommer, eventuell gaveåpning, så er det mat (pølse eller pizza er gjengangere), lek, kake, mer lek, utlevering av godteposer (fiskedam eller pinata), og hadet på badet. Maks to timer. Noen "nybegynnerforeldre" har prøvd seg med å arrangere leker, men det faller alltid i fisk for ungene vil bare løpe rundt og herje og leke fritt. Jeg ville aldri noen sinne kjørt i 40 min for å være med i en barnebursdag, nei. Anonymkode: 0ca4e...32e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:12 #3 Del Skrevet tirsdag kl 13:12 Vi skal ha 5 års bursdag til helgen, invitert alle jentene på samme avd. Blir mat og kaker, og frilek. I andre bursdager har de hatt litt leker, fisking av godteposer osv. men ungene syntes det er kjedelig å stå lenge i kø, og vi ønsker ikke godteri i bursdagen, får holde med kaker. Når de blir litt eldre er det nok lettere med fellesleker. Anonymkode: 0d39f...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:12 #4 Del Skrevet tirsdag kl 13:12 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er vanlig i barnehagen? I vår barnehage er det hele avdelingen (da låner folk gymsalen...), alle av samme kjønn på avdelingen, alle på samme årskull på avdelingen. Om man gjør noe annet enn dette, og velger bare noen, må man levere invitasjoner et annet sted enn i barnehagen. Opplegg = ingenting. Ungene kommer, eventuell gaveåpning, så er det mat (pølse eller pizza er gjengangere), lek, kake, mer lek, utlevering av godteposer (fiskedam eller pinata), og hadet på badet. Maks to timer. Noen "nybegynnerforeldre" har prøvd seg med å arrangere leker, men det faller alltid i fisk for ungene vil bare løpe rundt og herje og leke fritt. Jeg ville aldri noen sinne kjørt i 40 min for å være med i en barnebursdag, nei. Anonymkode: 0ca4e...32e Problemet er at det er liksom ikke noen norm her, vi har ikke bodd her så lenge 😊 Anonymkode: 0a0f5...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:15 #5 Del Skrevet tirsdag kl 13:15 Lån skolens gymsal, inviter alle av samme kjønn eller hele avdelingen, server pølse og kake, sett på musikk og la ungene leke. Om det ikke er noen norm så legg lista lavt. Anonymkode: c9698...6bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:17 #6 Del Skrevet tirsdag kl 13:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er at det er liksom ikke noen norm her, vi har ikke bodd her så lenge 😊 Anonymkode: 0a0f5...500 Da er det tryggest å ta alle, samme kjønn, eller samme årskull. Det er veldig standard, og du følger en "regel" for hvem som inviteres, i stedet for å plukke ut noen - det er fyfy de fleste steder. Anonymkode: 0ca4e...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:32 #7 Del Skrevet tirsdag kl 13:32 I vår barnehage har de fleste invitert sitt årskull, på begge avdelingene. De er ca 10 barn totalt pr årskull, så da er det passe mange barn til å ha det hjemme. Mat, lek og gaveåpning, deretter kake og mer lek før det er ferdig. Vi har hatt en liten godtepose og ballong som ungene kunne ta med hjem. 40 minutter er lenge å kjøre for et par timer bursdag, da ville jeg prøvd å fått til samkjøring med noen andre i det minste. Anonymkode: 527ab...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:34 #8 Del Skrevet tirsdag kl 13:34 Jeg ville ikke ønsket å kjøre 40 minutter for lekelandsbursdag. Er det ikke hyggeligere å ha det hjemme? For mitt barn ville jeg om vi skulle hatt bursdag nå invitert alle fra årskullet på avdelingen (begge kjønn) men det kommer jo litt an hvem din leker med og hvordan barnehagen er satt sammen Min er bare 3 og der leker gutter/jenter ennå sammen. Bare pass på at du ikke ekskluderer noen. Anonymkode: 64bd3...44e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet tirsdag kl 13:48 #9 Del Skrevet tirsdag kl 13:48 Vi har alltid prioritert bursdager så vi ville kommet, men må innrømme at vi hadde tenkt at det var rart å invitere til bursdag så langt unna. Vi har alltid hatt hjemmebursdager i den alderen og de har vært vellykkede. Gjestene kommer og gavene åpnes underveis. Så er det mat (pølser, pizza e.l.). Deretter er det frilek til det serveres kake (og evt gele med vaniljesaus og annet godt). Så mer frilek før vi mot slutte har hatt fisking etter godtepose. Da hang vi bare opp et laken i en døråpning og så sitter en voksen bak og hekter først på noe moro på kroken (en bleie, smokk, bananskall, ullsokk osv) før de får godteposen på andre forsøk. Det har ikke vært nødvendig med organisert lek, de synes det er kjempegøy bare å være hos andre og leke med noen andres leker. Unngå pakkeåpningsleker, særlig hvis dere er mer enn en håndfull barn. Det tar en evighet for de som må vente lengst på å gi gaven sin og de som fikk gi først blir lei og går. Jeg ville invitert alle guttene på avdelingen, evt både guttene og jentene om det ikke blir for mange. Våre barn gikk i en liten énavdelingsbarnehage så de var bare 18 barn og da inviterte vi alle av samme kjønn uansett alder. Uansett hva dere gjør så pass på at dere inviterer en naturlig gruppe hvor ingen føler seg ekskludert. Å invitere bare årskullet kan bli uheldig om noen i andre årskull er venner med ditt barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:02 #10 Del Skrevet tirsdag kl 14:02 Arkana skrev (12 minutter siden): Vi har alltid prioritert bursdager så vi ville kommet, men må innrømme at vi hadde tenkt at det var rart å invitere til bursdag så langt unna. Vi har alltid hatt hjemmebursdager i den alderen og de har vært vellykkede. Gjestene kommer og gavene åpnes underveis. Så er det mat (pølser, pizza e.l.). Deretter er det frilek til det serveres kake (og evt gele med vaniljesaus og annet godt). Så mer frilek før vi mot slutte har hatt fisking etter godtepose. Da hang vi bare opp et laken i en døråpning og så sitter en voksen bak og hekter først på noe moro på kroken (en bleie, smokk, bananskall, ullsokk osv) før de får godteposen på andre forsøk. Det har ikke vært nødvendig med organisert lek, de synes det er kjempegøy bare å være hos andre og leke med noen andres leker. Unngå pakkeåpningsleker, særlig hvis dere er mer enn en håndfull barn. Det tar en evighet for de som må vente lengst på å gi gaven sin og de som fikk gi først blir lei og går. Jeg ville invitert alle guttene på avdelingen, evt både guttene og jentene om det ikke blir for mange. Våre barn gikk i en liten énavdelingsbarnehage så de var bare 18 barn og da inviterte vi alle av samme kjønn uansett alder. Uansett hva dere gjør så pass på at dere inviterer en naturlig gruppe hvor ingen føler seg ekskludert. Å invitere bare årskullet kan bli uheldig om noen i andre årskull er venner med ditt barn. Det er jo akkurat det samme "problemet" om barnet ditt er venner av en av motsatt kjønn, en på en annen avdeling, osv? Hvorfor er det mer "uheldig" å invitere bare årskullet om barnet har venner i andre årskull, enn det er å invitere bare guttene om barnet ditt er bestevenn med en jente? Her er minstegutten bestevenn med en jente, på årskullet over. Hun ble ikke invitert i bursdagen. Og sånn var nå bare det. Hun ble heller invitert hjem for å leke her en annen dag. Her er "reglene" hele avdelingen, hele årskullet, eller alle av samme kjønn. Og vi har rett og slett ikke plass til 18 barnehagebarn hjemme, det hadde IKKE vært noe koselig for noen. Anonymkode: 0ca4e...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:16 #11 Del Skrevet tirsdag kl 17:16 Vi inviterte alle guttene på førskolegruppa og 4 års gruppa. Da var det 3 åringene og alle jentene igjen som ikke ble invitert. Spurte barnehagen på forhånd om de synes det var ok, å det gjorde de. Hvis de hadde ønsket at vi inviterte alle guttene, så hadde vi invitert 3 åringene også. Anonymkode: b1241...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:15 #12 Del Skrevet i går, 08:15 Vi inviterte jentene på samme årskull, det var ca halvparten av årskullet. Bursdag 1,5 time er egentlig nok. Mat - løpe rundt - eventuelle gaver - kake - løpe rundt - fiskedam- hadet. Kan evt utvide til 2 timer og invitere foreldre inn for en kaffe den siste halvtimen så blir dere litt kjent? Anbefaler pølsebod der ungene står i kø og bestiller. Noen spiser i 5 minutter og ferdig, greit å «dra det litt ut». Anonymkode: 07317...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet i går, 08:32 #13 Del Skrevet i går, 08:32 Vi inviterte de som skulle starte i klasse sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:43 #14 Del Skrevet i går, 08:43 Spør barnehagen hvilke barn dere bør invitere og ha bursdagen hjemme hos dere. Blås i leker og dill, ungene vil helst leke fritt og det kan være ganske heftig. Jeg hadde nok med å følge med på at ingen skadet seg, løp ut eller ble utestengt fra lek. De gangene mine har vert på bursdag i badeland (ligger 3 mil herfra) har foreldrene til bursdagsbarnet ordnet kjøring til og fra for alle barna. Min erfaring fra mine tre barn er at hjemmebursdager er det de likte best. Anonymkode: c35c9...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:04 #15 Del Skrevet i går, 09:04 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Spør barnehagen hvilke barn dere bør invitere og ha bursdagen hjemme hos dere. Blås i leker og dill, ungene vil helst leke fritt og det kan være ganske heftig. Jeg hadde nok med å følge med på at ingen skadet seg, løp ut eller ble utestengt fra lek. De gangene mine har vert på bursdag i badeland (ligger 3 mil herfra) har foreldrene til bursdagsbarnet ordnet kjøring til og fra for alle barna. Min erfaring fra mine tre barn er at hjemmebursdager er det de likte best. Anonymkode: c35c9...a3c Det var lurt å spørre 😊 blir nok hjemmebursdag da vi ikke akkurat bor i noe sentrum. Anonymkode: 0a0f5...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden 40 minutter er for langt. Kan gå å samkjøre når de blir et par år eldre og går i bursdag uten å ha med foreldre. Det er nok å invitere de av samme kjønn. Det er det som er blitt gjort her. De fleste lånte barnehagens lokaler. Hvis det kun er igjen 1 eller 2 gutter når du har invitert alle guttene født samme år, så ville jeg ha inkludert alle guttene på avdelingen. Anonymkode: e1037...c13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå