Gå til innhold

Privat psykolog - faste tidspunkter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som går til privat psykolog, har dere faste tider dere går til, f.eks. hver eller annenhver tirsdag kl 11? Eller avtaler dere tidspunkt fra gang til gang? 

Anonymkode: 2087e...ccf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestiller selv ut fra en online kalender. Bestiller typisk to-tre ganger på en gang, siden det fort blir fullbooket.

Anonymkode: 430e5...84c

Skrevet

Jeg bestiller også selv online. 

Anonymkode: af82c...51a

Skrevet

Avtalte fra gang til gang, men det var typisk to uker mellom. 

Anonymkode: 6fabb...272

Skrevet

Avtaler for perioder av gangen, vanligvis for rundt 3 måneder av gangen.

Anonymkode: 019bd...0ad

Skrevet

Har fast time to ganger i uken. 

Anonymkode: 1cd03...4c3

Skrevet

Booker på nett selv, så ulike tidspunkt og intervaller.

Anonymkode: 8c2df...461

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har fast time to ganger i uken. 

Anonymkode: 1cd03...4c3

Liten avsporing, men er to ganger i uken over lengre tid eller for en kortere periode? Blir det ikke veldig dyrt? Min psykolog har også snakket om dette, men jeg synes allerede jeg har brukt sykt mye penger på psykolog ved å gå hver uke i perioder.

Skrevet

Fast tidspunkt hver uke i flere år. Nå jobber vi med å trappe ned med behandlingene, så nå er det samme faste tidspunkt, men annenhver uke. 

Anonymkode: 48702...868

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fast tidspunkt hver uke i flere år. Nå jobber vi med å trappe ned med behandlingene, så nå er det samme faste tidspunkt, men annenhver uke. 

Hvordan kom dere fram til at det er på tide å trappe ned? Og har det ikke vært veldig dyrt å gå privat så lenge?

Skrevet

Vi setter gjerne opp timer (ukentlige) for en måned om gangen, stort sett samme tidspunkt så sant han er ledig. Med forrige satte vi opp fra uke til uke, da kunne tidspunktet variere litt mer, men jeg hadde et primærtidspunkt da også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kom dere fram til at det er på tide å trappe ned? Og har det ikke vært veldig dyrt å gå privat så lenge?

Jeg betaler bare egenandel. Selv om psykologen er privat har hen offentlig avtale. Beklager hvis jeg misforsto deg. 

Nedtrappingen har kommet veldig sakte, men sikkert. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hvordan jeg kom fram til at tiden var moden, og det kan helt sikkert variere fra person til person. Årsakene til at vi går i behandling er jo høyst forskjellige. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Liten avsporing, men er to ganger i uken over lengre tid eller for en kortere periode? Blir det ikke veldig dyrt? Min psykolog har også snakket om dette, men jeg synes allerede jeg har brukt sykt mye penger på psykolog ved å gå hver uke i perioder.

Man må jo bare se den ann i forhold til økonomien og finne ut selv om dine psykiske plager er store nok til at de er verdt de ekstra pengene du bruker. 

Anonymkode: af82c...51a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...