AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:18 #1 Del Skrevet mandag kl 23:18 Jeg er selv ateist og har aldri trodd noe særlig på verken relegion eller noe overnaturlig generellt. Forrige helg hadde jeg en opplevelse som snudde alt jeg tidligere har trodd om virkeligheten opp ned. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro, men jeg vet at min opplevelse var ekte. Jeg har aldri opplevd hallusinasjoner før, aldri drevet med noe former for rusmidler eller vært plaget med søvn paralyser. Jeg var helt edru og hadde akkurat spist nattmat rundt klokken 02:00 på Lørdagskveld etter seriemaraton. Jeg går deretter på badet for å stelle meg der lyset hadde gått tidligere samme dag. Jeg sto dermed halveis i mørket da jeg kjenner noe som føles ut som en hånd som legger seg på skuldra mi. Dette var ingen forsiktig berøring, men et kraftig trykk mot skuldra. Jeg hylte høyt og var sikker på at jeg hadde innbrudd, men når jeg snur meg, var det ingen der. Jeg la meg deretter i sengen og prøvde å overbevise meg selv om at noe medisinsk som muskelkrampe var årsaken. Selv om jeg aldri har hatt problemer med dette tidligere. Jeg roer meg ned, skrur av lyset og snur meg mot veggen for å sove. Det var ingen på soverommet før jeg skrudde av lyset. Det er heller ingen skap eller møbler hvor noen kan gjemme seg. Allikevel kjenner jeg tydelig at jeg «faller» litt nedover mot venstre side som at noen sitter på sengekanten. Så tydelig at jeg ikke våger å snu meg engang fordi jeg ble så redd. Deretter hører jeg gjentatte tunge åndedrag som minner om sliten pusting. Rommet mitt som vanligvis er rundt 22 grader føles plutselig ut som 5-10 grader iløpet av noen sekunder. Alle vinduer var lukket og ovnen på full guffe. Deretter hører jeg noe som skremmer vettet ut av meg og har etterlatt meg i konstant panikkangst siden forrige Lørdag. En kvinnelig latter som høres så ondskapsfull ut at det var som en levende skrekkfilm. Jeg ble rett og slett stiv av skrekk og begynner å be til Gud, for første gang i mitt liv. Dette roet meg på en eller annen måte litt ned og jeg tørr å snu meg raskt. Men ingen å se på sengekanten. Neste dag voknet jeg opp med blåmerker på skuldra der man tydelig kan se at merkene er formet etter en hånd. Er det noen der ute som har opplevd noe lignende? Jeg skjønner godt om folk ikke tror meg, jeg ville heller ikke trodd meg som en livslang ateist. Men jeg vet at det jeg opplevde var virkelig. Hva skal jeg gjøre videre? Burde jeg kontakte noen? Som kirken, medium eller lignende? Anonymkode: 1847e...25d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet mandag kl 23:21 #2 Del Skrevet mandag kl 23:21 Ta kontakt med Den Norske Kirke de har en liturgi for Husrens 1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:23 #3 Del Skrevet mandag kl 23:23 Høres ut som schizofreni. Anonymkode: ab52f...647 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:26 #4 Del Skrevet mandag kl 23:26 Wild guess: et anfall av en type. Epileptisk eller psykisk. Anonymkode: 1f47a...a16 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:26 #5 Del Skrevet mandag kl 23:26 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Ta kontakt med Den Norske Kirke de har en liturgi for Husrens Liturgi for husrens? Hva går dette ut på egentlig? Anonymkode: 1847e...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:28 #6 Del Skrevet mandag kl 23:28 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som schizofreni. Anonymkode: ab52f...647 Igjen som allerede nevnt: Jeg har aldri rørt rusmider i hele mitt liv, aldri opplevd en eneste hallusinasjon, aldri opplevd søvnparalyser og jeg lider heller ikke av noen form for søvnmangel. Så hvordan i alle dager kan dette skyldes schizofreni? Anonymkode: 1847e...25d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet mandag kl 23:29 #7 Del Skrevet mandag kl 23:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Liturgi for husrens? Hva går dette ut på egentlig? Anonymkode: 1847e...25d Da kommer det en prest eller annen medarbeider og ber for huset og de som er i det 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:30 #8 Del Skrevet mandag kl 23:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wild guess: et anfall av en type. Epileptisk eller psykisk. Anonymkode: 1f47a...a16 Jeg lider ikke av noen former for psykiske lidelser eller problemer og anser meg selv som et svært lykkelig menneske (før denne hendelsen). Det er heller ingen psykiske lidelser som ligger i familien og jeg har ikke Epilepsi. Anonymkode: 1847e...25d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:30 #9 Del Skrevet mandag kl 23:30 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Da kommer det en prest eller annen medarbeider og ber for huset og de som er i det Tusen takk for et seriøst svar, jeg setter virkelig pris på det. Dette skal jeg gjøre. Anonymkode: 1847e...25d 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet mandag kl 23:31 #10 Del Skrevet mandag kl 23:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for et seriøst svar, jeg setter virkelig pris på det. Dette skal jeg gjøre. Anonymkode: 1847e...25d Bare koselig har vært med på det en gang så det ble stille i huset 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:32 #11 Del Skrevet mandag kl 23:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Igjen som allerede nevnt: Jeg har aldri rørt rusmider i hele mitt liv, aldri opplevd en eneste hallusinasjon, aldri opplevd søvnparalyser og jeg lider heller ikke av noen form for søvnmangel. Så hvordan i alle dager kan dette skyldes schizofreni? Anonymkode: 1847e...25d Hva har rusmidler med dette å gjøre? Det du beskriver høres ut som klassisk psykose, men du som «ateist» velger altså å tro på julenissen. Gå til fastlegen du. Anonymkode: ab52f...647 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:34 #12 Del Skrevet mandag kl 23:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har rusmidler med dette å gjøre? Det du beskriver høres ut som klassisk psykose, men du som «ateist» velger altså å tro på julenissen. Gå til fastlegen du. Anonymkode: ab52f...647 Forklar blåmerkene jeg voknet opp med? Formet som et håndtrykk betydelig større enn min egen hånd. Hvis du tenker det er selvpåført på en eller annen måte. Jeg bor alene. Anonymkode: 1847e...25d 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:35 #13 Del Skrevet mandag kl 23:35 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Bare koselig har vært med på det en gang så det ble stille i huset Du har opplevd noe lignende selv eller? Er det lov å spørre hva du opplevde? Anonymkode: 1847e...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet mandag kl 23:37 #14 Del Skrevet mandag kl 23:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har opplevd noe lignende selv eller? Er det lov å spørre hva du opplevde? Anonymkode: 1847e...25d Jeg måtte rense ett hus presten var syk så jeg måtte steppe inn er 4-5 år siden nå har opplevd noe for 31 år siden 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:38 #15 Del Skrevet mandag kl 23:38 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Jeg måtte rense ett hus presten var syk så jeg måtte steppe inn er 4-5 år siden nå har opplevd noe for 31 år siden Hva opplevde du? Hvis du komfertabel med å snakke om det?:) Anonymkode: 1847e...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet mandag kl 23:41 #16 Del Skrevet mandag kl 23:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva opplevde du? Hvis du komfertabel med å snakke om det?:) Anonymkode: 1847e...25d Første var bare ett oppdrag hvor de som bodde i huset opplevde uro for 30 år siden var ett barnehjem hvor en liten jente gikk igjen 😊😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:45 #17 Del Skrevet mandag kl 23:45 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Første var bare ett oppdrag hvor de som bodde i huset opplevde uro for 30 år siden var ett barnehjem hvor en liten jente gikk igjen 😊😊 Kan disse opplevelsene være «ånder» med både gode og dårlige intensjoner? Eller mener du det utelukkende skyldes tidligere levende mennesker som nå går igjen? Min opplevelse føltes demonisk ut. Anonymkode: 1847e...25d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet mandag kl 23:46 #18 Del Skrevet mandag kl 23:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan disse opplevelsene være «ånder» med både gode og dårlige intensjoner? Eller mener du det utelukkende skyldes tidligere levende mennesker som nå går igjen? Min opplevelse føltes demonisk ut. Anonymkode: 1847e...25d Det kan det helt klart har du hatt dødsfall i familien den siste tiden ? Det er vanskelig og si om det er første gangen du har opplevd det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:47 #19 Del Skrevet mandag kl 23:47 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Det kan det helt klart har du hatt dødsfall i familien den siste tiden ? Det er vanskelig og si om det er første gangen du har opplevd det Ingen dødsfall i familien på over 10 år….. Anonymkode: 1847e...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet mandag kl 23:49 #20 Del Skrevet mandag kl 23:49 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen dødsfall i familien på over 10 år….. Anonymkode: 1847e...25d Ikke det nei da vet jeg ikke hvor det kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå