AnonymBruker Skrevet 18. februar 2025 #41 Skrevet 18. februar 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har separat bad og toalett og toalettet mitt er ganske kaldt hvis jeg ikke har på panelovn der. Jeg sparer strøm og siden jeg sitter maks 5 minutter på do i løpet av en dag, velger jeg å ikke ha på varme der inne. Jeg har to venninner som er på besøk og de klager og bærer seg noe voldsomt for at det er kaldt på toalettet. Men man skal jo ikke være der inne i timesvis? Anonymkode: 171cf...c35 Toalettet er på badet og der er det varmt. Det er fullstendig slutt på å ha det så kaldt på do at det er spennende å se om vannet har frosset i skåla. Det er ikke bra for rør og kondens å ha det iskaldt, da skaper du fuktskader på grunn av kondens. Anonymkode: 31560...9f7 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2025 #42 Skrevet 18. februar 2025 Man må jo ha på varme på toalettet, ikke minst for å unngå at vannet fryser. Dessuten sitter man jo der med lite klær på, og ubehagelig at det er kaldt på toalettskålen. Anonymkode: ab7e4...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2025 #43 Skrevet 18. februar 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er det ikke bare ei stikkontakt og 4 skruer da? Anonymkode: ab300...c19 Nope. Ingen stikkontakt hos meg. Ledninger ut fra veggen så elektriker er nødvendig. Har samme løsningen på begge soverommene. Har allerede skiftet ovn en gang. Ikke verdt kronene. Får varme fra resten når døra står åpen. Anonymkode: ef567...d47 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2025 #44 Skrevet 18. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nope. Ingen stikkontakt hos meg. Ledninger ut fra veggen så elektriker er nødvendig. Har samme løsningen på begge soverommene. Har allerede skiftet ovn en gang. Ikke verdt kronene. Får varme fra resten når døra står åpen. Anonymkode: ef567...d47 Jeg hadde heller ingen stikkontakt, så elektriker satte opp en. Tok ikke akkurat lange tiden, fakturert for 1 times jobb. 100 % verdt det. Anonymkode: af75b...ba2 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2025 #45 Skrevet 18. februar 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har to venninner som er på besøk og de klager og bærer seg noe voldsomt for at det er kaldt på toalettet. Men man skal jo ikke være der inne i timesvis? Anonymkode: 171cf...c35 Ha døren åpen så rommet får litt varme. så blir det ikke sjokk når man setter seg. Anonymkode: c9464...a5b 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2025 #46 Skrevet 18. februar 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ha døren åpen så rommet får litt varme. så blir det ikke sjokk når man setter seg. Anonymkode: c9464...a5b Jeg gjorde det sånn lenge; døren åpen så rommet fikk varme fra andre rom. For all del, det ble ikke noe sjokk å sette seg, men det var aldri behagelig å sitte på do. Et lite toaelttrom koster så utrolig lite å varme opp. Anonymkode: af75b...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2025 #47 Skrevet 18. februar 2025 Etter å ha blitt eldre så er ikke magen like samarbeidsvillig som den engang var og da orker jeg ikke å sitte på iskaldt toalett i lange stunder så her er det godt og lunka. Virkelig hater å sette meg på doringer som kjennes ut som de er lagd av is. Anonymkode: d9212...646 2
Carrot Skrevet 18. februar 2025 #48 Skrevet 18. februar 2025 hvor mange kronene sparer du på å ha kaldt do da TS? For egen del skulle det jaggu vært en del for å være verdt det.. 3
Beneath the Moon Skrevet 18. februar 2025 #49 Skrevet 18. februar 2025 Nei, ikke på toalettet, men har varmekabler på gulvet.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2025 #50 Skrevet 18. februar 2025 Har varmekabler å badet, men bruker de bare midtvinters. Kanskje fire uker i året. Leiligheten blir så jævlig varm om det skal stå på noe varme. Anonymkode: 41cb1...910
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #51 Skrevet 19. februar 2025 Koster jo ingenting å ha en liten panelovn som står på 20 grader på et lite toalettrom.. Anonymkode: 9379a...8f8 3
TBL12 Skrevet 19. februar 2025 #52 Skrevet 19. februar 2025 (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har varmekabler å badet, men bruker de bare midtvinters. Kanskje fire uker i året. Leiligheten blir så jævlig varm om det skal stå på noe varme. Anonymkode: 41cb1...910 Termostat løser dette, da kobles varmekabel inn og ut automatisk etter temperaturen som er i gulvet. Har bodd i hus med 1,2,3 bryter for varmekabler. Da var det gjerne uråd å bruke 2 eller 3, ble alt for varmt. Endret 19. februar 2025 av TBL12
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #53 Skrevet 19. februar 2025 Jeg holdt på å gå på en ordentlig smell med dette en gang. Hadde leid en sokkelleilighet i et hus som var 5-8 år gammelt, god isolert osv. Badet med toalett lå midt inne i huset og jeg følte det var mer enn varmt nok, så jeg satte på lavere grader enn det andre sa man burde der. Jeg tenkte at de overdrev, for jeg hadde jo aldri hatt problemer andre steder jeg hadde bodd hvor jeg ikke en gang hadde tenkt på dette, og gjerne hatt det kaldere i rom som var langt kaldere. Plutselig en kveld jeg kom hjem fra en sen dag på jobb, så var det ikke vann i rørene på badet. (Fikk tappet ned én gang pga. vannet i sisternen, men den fyltes ikke igjen, og det var ikke vann i hverken dusjen eller vasken.) Jeg hadde griseflaks, for selv om rørene hadde frosset nok til å stoppe alt vann på badet, så hadde det ikke sprengt rørene. Jeg skrudde opp varmen og det ordnet seg uten at det ble noen skader. Lærte da at man må ha respekt for akkurat dette når det kommer til rom med vannrør, for det er ikke alltid det følger de reglene vi tror. Tilsynelatende skulle det ikke ha frosset der, for jeg hadde varmekablene (som jeg vet fungerte) på 20 grader. Men det var likevel ikke nok til å sikre at rørene der ikke frøs. Merkelig nok frøs ikke rørene på kjøkkene, som i utgangspunktet burde ha møtt mer kulde ut fra hvor i huset de lå. Men badet, hvor varmekablene stod på 20 grader og hvor jeg ikke følte det var varmt nok (var generelt frossen av meg også på den tiden, så likte det varmt), der frøs rørene. Ts, det hjelper ikke om du sier du har døren oppe og får litt varme inn slik, når det er så kaldt på toalettet at gjester i flertall klager på hvor kaldt det er der. Da risikerer du også at rørene der fryser! (Såsant du ikke bor et sted i landet hvor det aldri er kuldegrader...) Vær også klar over at sjansen for at rørene fryser blir større når det er barfrost, enn om det ligger mye snø når det er flere kuldegrader. Og også at kulden kan slå innover senere i vintersesongen når man egentlig tror det begynner å bli varmere ellers. Anonymkode: ec885...811 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2025 #54 Skrevet 20. februar 2025 jegerrinne skrev (På 17.2.2025 den 22.15): Her er du på samme sted som baderom. Så der står varmekablene på 18 grader året rundt. Koster ikke så mye å ha de på 18 grader er veldig lite, synes jeg. Jeg har vannbåren gulvvarme, og den står på rundt 23 grader, med unntak av soverommene. Anonymkode: 2db6a...eaa
Gjest jegerrinne Skrevet 20. februar 2025 #55 Skrevet 20. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 18 grader er veldig lite, synes jeg. Jeg har vannbåren gulvvarme, og den står på rundt 23 grader, med unntak av soverommene. Anonymkode: 2db6a...eaa Årsak til den står på 18 er at badet har Brann mur på ene vegen. Så blir fort varmt når vi fyrer i ovnen på andre siden
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2025 #56 Skrevet 20. februar 2025 jegerrinne skrev (1 minutt siden): Årsak til den står på 18 er at badet har Brann mur på ene vegen. Så blir fort varmt når vi fyrer i ovnen på andre siden Ok, den ser jeg. Jeg bruker ingen annen oppvarming enn den som er "installert" i leiligheten, altså gulvvarmen. Anonymkode: 2db6a...eaa
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2025 #57 Skrevet 20. februar 2025 En ting er at du ikke synes det gjør noe, men jeg må si at jeg hadde gruet meg til å gå på do hvis det var iskaldt. Nå har vi varmekabler på hele tiden. Ønsker ikke at barna skal bli iskalde av å gå på do. Mine foreldre har ikke varme på gjestedoen til vanlig, men setter alltid på varmekabler når de skal ha besøk. Anonymkode: ee238...bca 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2025 #59 Skrevet 20. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 22.33): Hallo? Sitter du på do i timesvis? Tar da som regel toppen et minutt. Anonymkode: ab300...c19 Hva pokker? Driting er minimum et kvarter. Anonymkode: a48d7...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2025 #60 Skrevet 20. februar 2025 Vi har 28 gr på det største badet ( er dårlig isolert så badet holder kanskje max 22 gr) På det minste badet står ikke varme på men skrur på om jeg vet jeg skal ha folk en hel kveld. Døra står endel oppe så det blir sjeldent veldig kaldt der. Anonymkode: 74571...cbd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå