Gå til innhold

Har dere varme på wc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har separat bad og toalett og toalettet mitt er ganske kaldt hvis jeg ikke har på panelovn der.

Jeg sparer strøm og siden jeg sitter maks 5 minutter på do i løpet av en dag, velger jeg å ikke ha på varme der inne.

Jeg har to venninner som er på besøk og de klager og bærer seg noe voldsomt for at det er kaldt på toalettet.

Men man skal jo ikke være der inne i timesvis?

Anonymkode: 171cf...c35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt på varmen når jeg fikk besøk. Kan ikke koste så mye å varme det lille rommet noen timer.

Anonymkode: 8d64d...26c

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

25 grader med meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Varme i ræva må man ha.

Anonymkode: a48d7...b7d

• Liker 3
Skrevet

Ja, er ubehagelig å ikke ha varme på do. Rart å ikke fikse det i selskap når gjester klager. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 250 w ovn på wc, den er helt nødvendig syns jeg. Det koster så lite ekstra i strøm at det er meningsløst å la det være for den komforten det gir. 

Anonymkode: af75b...ba2

• Liker 9
Skrevet

Du avtaler vel som regel besøk på forhånd? Det kan vel ikke koste deg stort å sette på varmen en time før gjesten kommer, og ha den på mens de er der, så de slipper å, nesten bokstavelig talt, "fryse ræva av seg" når de låner toalettet ditt?

Det ville jeg gjort for at mine gjester skal ha det behagelig når de er på besøk hos meg.

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid på varmen på toalettene og badene. Alle sammen. 

Anonymkode: 4b00a...8ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har varme på wc ja.  Du har vel ikke besøk hver dag,du kan sette på varmen en time før de kommer og springe inn å ta det av rett etter de er gått. 

Anonymkode: e5343...2aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg toalett og bad på samme rom så for meg er det utenkelig å ikke ha god varme på badet. Et vant til at man har god varme på toalett og selv om man ikke tilbringer lange tiden der inne så er det behagelig når man først er der. Er jo begrenset hvor mye man sparer på ikke å ha på varme der, er jo ikke 20 kvm du har å varme opp.

Anonymkode: 3a49a...bdb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes bad, også toalettrom, uten varmekabler er veldig ubehagelig. Koster ikke så mye å pusse opp et lite toalettrom. Og vil både bidra til spart strømbruk, bedre forsikringsdekning ved vannskader, økt verdi av bolig, og mer komfort for alle. 

Anonymkode: 5001e...b02

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har separat bad og toalett og toalettet mitt er ganske kaldt hvis jeg ikke har på panelovn der.

Anonymkode: 171cf...c35

Viktig å unngå vannet fryser, det blir raskt svært kostbart og forsikringsselskapet kan trolig avkorte erstatning pga manglende varme.

Et lite rom (toalett ) med en liten panelovn med termostat bruker lite energi. Med en gang det er varmt nok slår termostaten ovnen av. Husk også at om rom som varmes opp deler innervegg med et kaldt rom vil mye energi gå tapt igjennom innerveggen, som er tynnere og mindre isolert enn yttervegger.

Å sette termostaten til 16-18 grader vil øke komforten, sikre mot frost og gi mindre kalde vegger mot andre rom. Det er ikke dette som gjør strømregningen blir høy.

Men, det er likevel kaldt nok til at gjestene ikke blir sittende lenge... 😀

Endret av TBL12
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har også bad og toalett separat hus fra 1978 nei har ikke varme på Toalettet 😉

Skrevet

Ja. 

Har vannbåren fjernvarme i alle gulv hele huset og den er på i alle rom, dog med forskjellige temperaturer.

Hater å fryse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vann og kloakk ble til is hos oss en gang. Aldri igjen. Mye billigere med litt varme på 

Anonymkode: 30377...be7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har jeg varme på toalettet. Sitter neimen ikke innendørs å fryser. 

Anonymkode: 73d5a...038

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke sitte pop fryse på do jeg altså! 

Anonymkode: 7f778...5a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du har separat toalettrom regner jeg med det er et knøttlite rom, kanskje ca 1,5 kvm? Det koster så ekstremt lite å ha behagelig temperatur der...

Det minste du burde gjøre, er i hvertfall å ha grei temperatur når du har gjester - og særlig når det har gått så langt at gjestene klager (!). 

Anonymkode: 2d32d...b28

• Liker 8
Skrevet

Koble på et tidsur eller kjøp en smart panelovn. Da kan du ha varme på kun om dagen og når du er hjemme 

• Liker 2
Skrevet

Det er virkelig et sted jeg ikke gidder å sitte å fryse…. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...