Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Skal ha 14 gjester på lørdag, og servere 5 retter! Gjorde det i fjor med venninnen min, og det var så vellykket at vi prøver igjen. Her er menyen:

Forrett: Kyllingleverpatè m/rosèpepper og sopp

Mellomrett: Sennepsglassert laks med blomkålpurè

Hovedrett: Helstekt indrefilet av okse, servert med fløtegratinerte poteter og brekkbønner

Hvilerett: Champagnesorbet

Mellomrett: Ostesymfoni (med rennende honning)

Dessert: Varme bananer i appelsinsaus.

Det ble 6 retter hvis du regner med hvilerett!

Dette serveres med ferskt brytebrød og hjemmelaget kryddersmør, og med god hvitvin og rødvin til (men jeg er jo gravid, så da blir det ikke drikke på meg :grine: )

Vi har linduker og servietter, og rødt tema som går igjen (rosèpepper på meny og bordkort også).

Høres det bra ut? Jeg sikler allerede! Gleder meg! :hoppe:

Endret av Imax
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg også bli bedt :ler: Hørtes veldig avansert ut, og veldig godt... :Nikke:

Lykke til.. jeg skal ta en skål for deg på lørdagen jeg, til min indrefillet ;)

Gjest fruktfat ii
Skrevet

oj, så flott! den kyllingleverpateen, er det oppskrift fra andreas viestad? har du prøvd den før/er den god?

Gjest baby-E
Skrevet (endret)

har dere en ledig stol eller?

om noen melder avbud i siste lten veit du hvor du finner meg ;)

Endret av baby-E
Skrevet

Det hørtes kjempegodt ut. Kommer gjerne jeg.....

Gjest Gjesta
Skrevet

Nydelig, absolutt nydelig! Jeg kommer gjerne ;)

Kan du ikke legge ut oppskrifter når du får tid?

Skrevet

Å, det høres nydelig ut. Mine venninner møtes en gang hver annen måned til 5 retter og mye god vin. Kokkeplikten går på rundgang. Kjempegøy. Og så lærer man jo så mye om å lage mat. Etter å servert 9 venninner 5 retter er det liksom ikke noe stress lenger å få svigermor på middag ;)

Skrevet

høres nydlig ut

Skrevet (endret)

Det var veldig vellykket i går! Masssse god mat, jeg var superstappa (men med en halvkilos unge i magen føler jeg meg stappa fra før :ler: ). Folk var fornøyde og hyggelige, og gikk godt sammen (jeg og venninnen min inviterer forskjellige folk, så vi treffer alltid noen nye). Vi begynte klokken 6, satt oss til bords 7, og var ferdige klokka ELLVE :overrasket: Med masse pauser og masse god vin da! ;)

Når det gjelder kyllingleverpatèen er det venninnen min som har laget den. Hun sa den var temmelig lik den Andreas Viestad hadde.

Laksen har jeg skrevet oppskriften til før her inne (bla litt ned på lenken)

Indrefilet og fløtegratinerte poteter regner jeg med folk vet hvordan de lager. Sausen laget vi med sopp, løk, fløte, og sausefond på flaske. Vi serverte med brekkbønner som vi kokte opp og så kjørte i stekepannen sammen med strimlet paprika.

Blomkålpurèen og bananer i appelsinsaus hentet vi fra Stiansen til hverdags, så jeg vet ikke om jeg egentlig har lov til å gjengi den her? Det er uansett en kokebok jeg vil anbefale, for den har mange enkle og smakfulle retter, som ikke krever kokkeutdanning.

Tror nok vi kjører en runde til neste år, for dette er gøy!

Endret av Imax

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...