Gå til innhold

Hvordan søkte du om realkompetanse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sendt inn en søknad og krysset av for realkompetanse. Det står jeg må dokumentere arbeid, hvordan gjorde dere dette? 

Anonymkode: 21832...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

usikker på hva du mener men om det er for å studere holder det at arbeidsgiver for eksempel gir deg en referanse på arbeidsoppgaver du har hatt x antall år vil jeg tro dersom de er relevante for studiet.. 

Anonymkode: b670e...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

usikker på hva du mener men om det er for å studere holder det at arbeidsgiver for eksempel gir deg en referanse på arbeidsoppgaver du har hatt x antall år vil jeg tro dersom de er relevante for studiet.. 

Har vært fast ansatt som helsefagarbeider siden 2011 og har nå søkt på sykepleien så vil tro det skal holde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært fast ansatt som helsefagarbeider siden 2011 og har nå søkt på sykepleien så vil tro det skal holde? 

ja kanskje.. 
I utgangspunktet gjelder dette:

Sitat

Du må også ha relevant praksis eller utdanning, som kan veie opp for opptakskravet til studiet

Universitet og høgskole - Realkompetanse - Samordna opptak

Men for sykepleie finner jeg også 

Sitat

Ifølge regelen om realkompetanse, kan du søke til sykepleierutdanningen uten generell studiekompetanse dersom du er over 25 år. Når du søker opptak til høyere utdanning på grunnlag av realkompetanse, må du dokumentere minst 5 år med relevant erfaring.Apr 16, 2024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 9.15):

Har sendt inn en søknad og krysset av for realkompetanse. Det står jeg må dokumentere arbeid, hvordan gjorde dere dette? 

Sendte inn arbeid som er registrert hos Nav. Bare å logge inn

Anonymkode: 8ee8a...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 11.06):

Hvordan søker man om dette?

Anonymkode: 76cf5...6bb

TS mente vel "søkte med realkompetanse". Altså når man vil studere utdanning uten 100% videregående skole, men har feks jobbet og mener man kanskje har fått nok kunnskaper og erfaringer på den måten i stedet. Da vil noen vurdere dette og enten gi studieplass eller ikke          https://www.google.com/search?q=realkompetanse

Anonymkode: fad7d...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...