AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:06 #1 Del Skrevet mandag kl 07:06 Altså, kødder de eller? Hva betaler man for her egentlig? Kjoler i 100% polyester kan man få for en brøkdel av den prisen der. https://villoid.no/products/angie-long-dress-mnt?_gl=1*maooo9*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQiAy8K8BhCZARIsAKJ8sfQNmrvFw7gskd5vI6yCXxPrc0Bm-WSBYoAuemCMW2ShsEF1RIGrissaAnd9EALw_wcB Anonymkode: 80d0e...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:07 #2 Del Skrevet mandag kl 07:07 Navnet sikkert Anonymkode: 6d038...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:10 #3 Del Skrevet mandag kl 07:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Navnet sikkert Anonymkode: 6d038...d3c Som under snittet moteinteressert har jeg ikke hørt om det engang 🥲 Hadde aldri betalt så mye for noe så dårlig uansett. Anonymkode: 80d0e...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:10 #4 Del Skrevet mandag kl 07:10 Nå likte jeg ikke denne. Men har ingenting i mot plagg i polyester. Ofte er de mer holdbare og robuste enn for eksempel bluser i silke, men med samme finish. Polyester er ikke polyester. Du må se på type (PET eller microfiber (som er mye bedre), fibertyper og veving, behandling og finish. Som med de fleste materialer, egentlig, men virker som om det generelt er lite kunnskap om det. For å illustrere med noe mer handgripelig; det er en helt annen følelse å sove i tettvevd egyptisk bomull fra Yves Delorme, enn å legge seg i sengetøy i bomull fra Nille. Anonymkode: 4e333...423 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:12 #5 Del Skrevet mandag kl 07:12 Den var stygg også Anonymkode: 7c963...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:26 #6 Del Skrevet mandag kl 07:26 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå likte jeg ikke denne. Men har ingenting i mot plagg i polyester. Ofte er de mer holdbare og robuste enn for eksempel bluser i silke, men med samme finish. Polyester er ikke polyester. Du må se på type (PET eller microfiber (som er mye bedre), fibertyper og veving, behandling og finish. Som med de fleste materialer, egentlig, men virker som om det generelt er lite kunnskap om det. For å illustrere med noe mer handgripelig; det er en helt annen følelse å sove i tettvevd egyptisk bomull fra Yves Delorme, enn å legge seg i sengetøy i bomull fra Nille. Anonymkode: 4e333...423 Vanskelig å avgjøre på nett hvilken type polyester det er. Jeg klarer ikke å se for meg hvordan polyester kan være behagelig mot huden og ikke klamt. Anonymkode: 80d0e...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:26 #7 Del Skrevet mandag kl 07:26 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Den var stygg også Anonymkode: 7c963...9a8 Haha ja, likte den ikke jeg heller. Tok bare det første jeg så, men der ligger flere kjoler ute i samme prisklasse i 100% plast. Anonymkode: 80d0e...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:32 #8 Del Skrevet mandag kl 07:32 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Altså, kødder de eller? Hva betaler man for her egentlig? Kjoler i 100% polyester kan man få for en brøkdel av den prisen der. https://villoid.no/products/angie-long-dress-mnt?_gl=1*maooo9*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQiAy8K8BhCZARIsAKJ8sfQNmrvFw7gskd5vI6yCXxPrc0Bm-WSBYoAuemCMW2ShsEF1RIGrissaAnd9EALw_wcB Anonymkode: 80d0e...7aa Tja litt nermere sjekk på firmaet, så hadde jeg ikke tatt de helt seriøst. Mulig mitt søk ikke var godt nok, men på deres hjemmeside henviser de til elsket av vouge, men finner ikke noe som bekrefter det (ref, har tatt kun en rask sjekk, så påstår ikke at det ikke finnes noe) I tillegg henviser de til bærekraft og kortreist. Men finner ikke ut hbor dette er pridusert, og det de henviser til iht kortreist og bærekraft er at de har lager i Oslo. Det er ikke pr, definisjon på kortreist. Da er det produsert og solgt i nær område. 100% polyester er heller ikke bærekraftig. Så jeg vil påstå at det er litt grønnvasking og villedene iht begreper der. Nok til at jeg ikke hadde kjøpt. Hadde uansett aldri kjøpt 100% plyester kjole til den prisen. Prisen kunne vært delvis forsvart iht hvor det var produsert. Men hvor kommer ikke frem iht nettsiden, som jeg kunne se Anonymkode: ed206...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:58 #9 Del Skrevet mandag kl 08:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja litt nermere sjekk på firmaet, så hadde jeg ikke tatt de helt seriøst. Mulig mitt søk ikke var godt nok, men på deres hjemmeside henviser de til elsket av vouge, men finner ikke noe som bekrefter det (ref, har tatt kun en rask sjekk, så påstår ikke at det ikke finnes noe) I tillegg henviser de til bærekraft og kortreist. Men finner ikke ut hbor dette er pridusert, og det de henviser til iht kortreist og bærekraft er at de har lager i Oslo. Det er ikke pr, definisjon på kortreist. Da er det produsert og solgt i nær område. 100% polyester er heller ikke bærekraftig. Så jeg vil påstå at det er litt grønnvasking og villedene iht begreper der. Nok til at jeg ikke hadde kjøpt. Hadde uansett aldri kjøpt 100% plyester kjole til den prisen. Prisen kunne vært delvis forsvart iht hvor det var produsert. Men hvor kommer ikke frem iht nettsiden, som jeg kunne se Anonymkode: ed206...bdb Sikkert grønnvasking, ja. De har hovedkontor i LA, ser det ut som? Er jo ikke noe kortreist med det, og jeg ser jo bare for meg at de bruker lavkostland til å produsere disse plaggene. Anonymkode: 80d0e...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet mandag kl 13:07 #10 Del Skrevet mandag kl 13:07 Det er store kvalitetsforskjeller på polyester også. Klær generelt er jo ikke bærekraftig, og polyester kan være bedre enn bomull ifht bærekraft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:13 #11 Del Skrevet mandag kl 13:13 Hale Bob har til deres forsvar en fantastisk kvalitet ❤️ jeg har klær fra dette merket som er over 15 år gamle og de holder seg helt nydelig både i kvalitet, mønster og snitt.. Anonymkode: 6817b...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:15 #12 Del Skrevet mandag kl 21:15 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå likte jeg ikke denne. Men har ingenting i mot plagg i polyester. Ofte er de mer holdbare og robuste enn for eksempel bluser i silke, men med samme finish. Polyester er ikke polyester. Du må se på type (PET eller microfiber (som er mye bedre), fibertyper og veving, behandling og finish. Som med de fleste materialer, egentlig, men virker som om det generelt er lite kunnskap om det. For å illustrere med noe mer handgripelig; det er en helt annen følelse å sove i tettvevd egyptisk bomull fra Yves Delorme, enn å legge seg i sengetøy i bomull fra Nille. Anonymkode: 4e333...423 Nei. Polyester har ingen praktisk funksjon som plagg uansett. Hale Bob har også plagg av silke og lin. Men de er vel basert i California så i norsk målestokk er de vel neppe «kortreist». Jeg er skuffet over at de lager plagg av polyester. Er ikke fan av mønster på klær, men dersom jeg skulle ha kjøpt det så ville jeg ha valgt Hale Bob. Da lin-eller silke kolleksjonen. Anonymkode: 11fb3...1e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:26 #13 Del Skrevet mandag kl 21:26 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei. Polyester har ingen praktisk funksjon som plagg uansett. Hale Bob har også plagg av silke og lin. Men de er vel basert i California så i norsk målestokk er de vel neppe «kortreist». Jeg er skuffet over at de lager plagg av polyester. Er ikke fan av mønster på klær, men dersom jeg skulle ha kjøpt det så ville jeg ha valgt Hale Bob. Da lin-eller silke kolleksjonen. Anonymkode: 11fb3...1e6 Forstår du i det hele tatt hva det begrepet betyr 😂 Anonymkode: 4e333...423 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:29 #14 Del Skrevet mandag kl 21:29 Bruker ikle polyester, og bortsett fra det vsr designet stygt. Ser billig ut. Anonymkode: fcd28...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet tirsdag kl 23:07 #15 Del Skrevet tirsdag kl 23:07 Du får kjøpt biler i stål til en brøkdel av prisen til en Porsche også. Det er ikke nødvendigvis materialet som dikterer utprisen på en vare, selv om minimumsprisen selvsagt vil variere litt med type material. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå