Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Argh.. måtte mest skrive ut litt frustrasjon! Ble tatt i fartskontroll idag, normalt pleier jeg ikke å kjøre for fort. Men idag hadde jeg forsovet meg og var generellt stressa, så jeg hasta igjennom 80- sona i 116 km i timen...

SELVFØLGELIG var politiet der den ene dagen jeg er hard på gassen!

Jeg er fullstendig avhengig av å ha lappen der jeg bor fordi det er så dårlige bussforbindelser mellom meg og jobben. Damen i uniform sa at jeg kunne sende inn et brev og forklare mine omstendigheter og hun trodde jeg muligens ville få det tilbake.

Har dere opplevd dette noen gang? hva er sjangsene mine? Får jeg mer i bot om jeg skulle få tilbake lappen? (har ikke råd til det da jeg er eneforsørger).

:tristbla::tristbla:

Helt utrolig trist dette..jeg som aldri har kjørt mer enn 10 km/t for fort før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hørtes nå rart ut at du skal få den tilbake pga av det. og dårlig gjort oxo egentlig, da kan jo alle begynne å si sånn da og få igjen lappen. men er jo lov å prøve seg.

Endret av moka
Gjest Gjest
Skrevet

Du må skrive en god søknad dersom du skal få igjen lappen din..... Få gjerne arbeidsgiver til å skrive et brev også, dersom du er avhengig av lappen via jobben. Men, har sett mange som ikke har fått igjen lappen som kjører daglig i jobben. Så, du skal ha utrolig flaks dersom du får den igjen.

Var sikkert ikke de du ville høre, men sånn er det!

Gjest Gjesta
Skrevet

Du får den nok ikke igjen, men hva har du å tape på å skrive en søknad? Neppe mer enn portoen.

Skrevet

Skriv en søknad du, det kan være du får den igjen. Mannen vet om en budbilsjåfør som kunne dokumentere at han mistet jobben uten lappen, og fikk da et begrenset førerkort som kun gjaldt i jobbtiden og jobbsammenheng. Hvis han kjørte på ettermiddag/kveld/helg/fritid ville han mistet den igjen, og for en lengre periode.

Gjest Piper
Skrevet

Mannen til kusinen min kjørte for fort og kunne risikere å miste jobben, men han fikk den ikke tilbake. Så det skal nok litt til før man får den tilbake. Du bør nok kunne dokumentere bussforbindelsene og alt, for det nytter nok ikke at du bare sier det.

Regner også med at de gjerne tar kontakt med busselskapet, for å få en bekreftelse på at det stemmer.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg vet om flere som har fått igjen lappen, enten ved å skrive en søknad, eller ved å møte opp hos politiet og snakke godt for seg. I utgangspunktet vil du da få en høyere bot for å kompensere. Iom at de hevdet at du kjørte bare 1-2 km over grensa for å miste lappen burde du heller ikke vedtatt bota, siden de fleste får noen km/t i avslag dersom det går til retten.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mistet lappen i 7 mnd og fikk 8000,- i bot.

Jeg studerte, bodde på hybel, og pendlet hver helg 10 mil til jobben min hjemme, og bodde atpåtil 2mil unna jobben hjemme også. NUll kollektiv muligheter.

JEg vurderte faktisk å si opp studiene, jeg så knapt noen utvei. Begynte bare å grine. Skikkelig nedfor blei jeg.

Jeg sendte søknad om nedkorting, var inn til avhør og rettsak!! (aldri mer!!)

Fikk korta den ned 2 mnd. Så jeg fikk igjen lappen etter 5 mnd!!!

Det var 5 vanskelige mnd skal jeg si deg.

Men det gikk, fikk ordnet meg så jeg kjørte med andre, eller mine foreldre og søsken kjørte meg.

Det gikk da det og.. på et vis

men uuuuuuuuuuuuuutrolig kjiiiiiiipt

Gjest gjest1
Skrevet

En venn av meg mistet lappen for seks mnd. Men med en søknad som forklarte hvordan dette påvirket hans jobbsituasjon slapp han unna med fire mnd som fotgjenger...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...