Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #1 Skrevet 8. mars 2006 Kan noen forklare meg hva det er og hva det innebærer? Jeg får ca et par ganger i måneden en slik rar følelse på midten av brystkassa, kjennes ut som hjertet hopper over et slag og jeg mister pusten... Er det hjerteklapp?
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #2 Skrevet 8. mars 2006 Det er det jeg også har beskrevet til mine leger som hjerteklapp, og de sier meg ikke imot, så da er det nok det
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #3 Skrevet 8. mars 2006 Jeg tror ikke hjerteklapp er en medisinsk betegnelse. Jeg kaller det hjerteklapp når hjertet mitt helt uten grunn bestemmer seg for å rase avgårde i et par minutter. Da slår det så kraftig at du kan ta pulsen min bare ved å se på meg! Og legen sa ikke meg imot heller da jeg beskrev det som hjerteklapp.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #4 Skrevet 8. mars 2006 Jeg tror ikke hjerteklapp er en medisinsk betegnelse. Jeg kaller det hjerteklapp når hjertet mitt helt uten grunn bestemmer seg for å rase avgårde i et par minutter. Da slår det så kraftig at du kan ta pulsen min bare ved å se på meg! Og legen sa ikke meg imot heller da jeg beskrev det som hjerteklapp. ← Ja, sånn tenker jeg også, men jeg tror vel det er en slags medisinsk betegnelse på det, det er jo av og til et symptom på noe. Har en venninne som er operert for det samme som meg, og hun ble raskt dårlig før jul, og hadde "harahjerte" som pappa forklarte det som, og på bakgrunn av blant annet det ble hun undersøkt nærmere og operert for andre gang
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #5 Skrevet 8. mars 2006 Jeg mente selvsagt ikke at det ikke var en fysisk tilstand, bare at ordet hjerteklapp kanskje ikke er et medisinsk uttrykk. Jeg tror det korrekte ordet er arytmi, og det ser ut til å dekke både mitt galopperende hjerte og deres paradis-hoppende hjerte: http://www.astrazeneca.no/sykdommer/arytmi/index.html
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #6 Skrevet 8. mars 2006 Jeg mente selvsagt ikke at det ikke var en fysisk tilstand, bare at ordet hjerteklapp kanskje ikke er et medisinsk uttrykk. Jeg tror det korrekte ordet er arytmi, og det ser ut til å dekke både mitt galopperende hjerte og deres paradis-hoppende hjerte: http://www.astrazeneca.no/sykdommer/arytmi/index.html ← Hehe, da er vi enige Ja, heter vel arytmi, men jeg liker å bruke ord slik jeg forstår de
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #7 Skrevet 8. mars 2006 Hehe, da er vi enige Ja, heter vel arytmi, men jeg liker å bruke ord slik jeg forstår de ← Absolutt. Forståelige ord er viktig. Men siden trådstarter spurte om en slags definisjon eller forståelse av ordet hjerteklapp, tenkte jeg det kunne være greit å poengtere at det nok dekker mer enn akkurat bare det med å hoppe over et slag. Det kan jo være greit å vite, i tilfelle man havner i en diskusjon om dette utenfor KG.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå