Gå til innhold

Minipille menssmerter, fast tidspunkt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig med første brett desirett minipille. Har fått dette for mensensmerter, har ikke samlede. Jeg ser at drt er vanskelig å ta minipillen til samme tid hver dag. På hverdagene tar jeg den før jeg skal på skolen, men i helgene sover jeg jo lenge. Jeg tror ikke det vil bli noe bedre om jeg heller tar den på kvelden siden jeg ofte er ute på aktiviteter, og ellers legger meg tidlig om jeg ikke skal noe. 

Jeg vet at det er viktig å ta denne til samme tidspunkt om man skal være beskyttet, men det er jo ikke derfor jeg tar den. Så hvor viktig er det egentlig? Noen som har vært borti samme problemstilling? 

Kunne sikkert ha spurt lege eller apotek, men det har jeg et problem med pga diverse.

Anonymkode: c0e69...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta med deg en vannflaske til sengen, sette på alarm og svelge pillen, for så å sove videre? Problemet i tillegg til prevenssjonssvikt er at kroppen din får ujevn tilførsel av hormoner som igjen kan gi mellomblødning og annet kluss. 

Ellers er minipille en dårlig løsning dersom menssmertene dine skyldes endometriose. Minipiller er for svake til å klare å holde endometriose i sjakk. Men dette må du nesten prøvenut og se om smertene reduseres, eller ikke. Vær obs på å søke hjelp hos lege på nytt dersom smertene ikke bedrer seg, og si til legen at du lurer på om dette kan være endometriose. 

Anonymkode: b0e1a...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...