Gå til innhold

Tinder fungerer ikke for 97% av menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har på 2 mnd matchet med over 400 damer som er attraktive for meg. 10% av disse har startet samtalen, og man skulle tro dem var interessert, men ingen vil møtes. Det virker som de bruker appen kun fordi de kjeder seg og trenger oppmerksomhet?

Jeg  vet godt at jeg er langtfra en perfekt mann, for har ingen status i samfunnet, er dessverre ufrivillig usosial og føler meg ikke hjemme i eget land lengre, men jeg kan ikke styre hvordan samfunnet har blitt for de som kommer fra en dårligere sosioøkonomisk bakgrunn/liten bygd f. eks.

Det eneste jeg ber om er en dame jeg møter et par ganger i uken minst. Har ikke høye krav men det å være gjennomsnittlig idag er tydeligvis ikke nok, er jeg dømt til å sitte alene i mørket i leiligheten alle lørdagskvelder dette året også, fordi jeg ikke har kjendisstatus? 
Jeg er godt trent, har sunne interesser og litt penger, men ingen jobb p.d.d.

Liker ingen kos lengre, hva skjer? eller er jeg den eneste som ikke har mulighet til å møte folk gjennom venner? 

Føler meg bare jævlig lost og liksom som at samfunnet viser meg pekefingeren. Tror ikke livet kunne blitt verre dersom jeg flyttet til utlandet altså, og det er vel litt sykt…

Anonymkode: 56744...11f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler meg bare jævlig lost og liksom som at samfunnet viser meg pekefingeren.

langfingeren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte tenker du at å være usosial og ikke ha jobb er gjennomsnittlig? Gjennomsnittlig er normalen, og det er ikke normalen i noen miljøer jeg ferdes i, fra familie til kolleger og venner. 

Anonymkode: dcca3...6f0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Tinder ikke funger for 97% av menn, hvorfor trodde du at det skulle fungere for deg?? 

Anonymkode: 1e609...fe8

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte tenker du at å være usosial og ikke ha jobb er gjennomsnittlig? Gjennomsnittlig er normalen, og det er ikke normalen i noen miljøer jeg ferdes i, fra familie til kolleger og venner. 

Jeg er klar over at jeg har hatt familieproblemer og vært upopulær siden ungdomsårene, men er på litt sosialt gjennom idrettslag av og til. Trodde Norge var en velferdsstat, hvor det er lov å henge litt bakpå, men det er ikke min feil at familien min har blitt liten/utilgjengelig, eller at folk ikke vil inkludere meg. Jeg har jobbet frivillig og gjør ingenting slemt mot andre.

Typisk at menn ikke har lov til å slite, selv i Norge… uansett er det ingen av matchene jeg sier dette til, hvertfall ikke før vi møtes men kommer aldri så langt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

400 matcher på 2 mnd?  Hørtes vanvittig mye ut? Mener du matcher, som i at du har likt dem og de har likt deg tilbake?

Anonymkode: b7301...dd8

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner liker trygghet, skaff deg en jobb.

Anonymkode: feab9...535

Hva hvis jeg har noen mill i formue, god helse og ingen std’s? Har bra økonomisk sans, selv om jeg kanskje blir ufør pga. mentale barrierer. 
Hvorfor må jeg ha en jobb?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kvinner snakker du med? Føler du at dere har felles interesser og energi? At dere er samme type (nerdete eller sportsfreak eller interessert i musikk osv) 

Er du på tinder for knulling eller for å møte noen og bli kjent med? 

Har du forsøkt å få de med på noe som ikke er en klein date/knullemøte? At man drar på konsert sammen eller møtes på en eller annen felles interesse/event? 

Kan det være noe med måten du snakker til de som skremmer de vekk? Tenker jo at når du har fått de i prat, så var det jo noe der som interesserte de, så går praten og de skremmes vekk? 

Og ja, jeg er også usosial og det er dessverre nesten klin umulig å...være sosial (på sjekkern) og usosial samtidig. Men endringen må man selv gjøre, for fellesnevneren her er en selv.

Anonymkode: d1f77...def

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

400 matcher på 2 mnd?  Hørtes vanvittig mye ut? Mener du matcher, som i at du har likt dem og de har likt deg tilbake?

Ja det stemmer, men dette er i en av storbyene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er klar over at jeg har hatt familieproblemer og vært upopulær siden ungdomsårene, men er på litt sosialt gjennom idrettslag av og til. Trodde Norge var en velferdsstat, hvor det er lov å henge litt bakpå, men det er ikke min feil at familien min har blitt liten/utilgjengelig, eller at folk ikke vil inkludere meg. Jeg har jobbet frivillig og gjør ingenting slemt mot andre.

Typisk at menn ikke har lov til å slite, selv i Norge… uansett er det ingen av matchene jeg sier dette til, hvertfall ikke før vi møtes men kommer aldri så langt.

Selvfølgelig har menn lov til å slite, men gjennomsnittlig er det ikke å ikke fungere sosialt eller i jobb, og det er ikke slik at kvinner som sliter sosialt og med jobb er svært attraktive partnere for menn heller. 

Det er ikke din feil nei, men nå er du voksen og står ansvarlig for ditt liv. Det er helt naturlig at man ønsker seg velfungerende partner, både for menn og kvinner. 

De fleste kvinner ønsker også en livspartner, ikke treff to ganger i uka. Det er isåfall pausefyll, eller kun for sex mens man leter etter varig partner/ikke ønsker fast partner for tiden/varig. Det siste er det mest kvinner over 40 som ønsker, og kravene til en elsker er ikke lavere enn til en partner, bare kanskje annerledes krav. 

Livet er ikke rettferdig. Ikke for kvinner heller. Å innse det og at man må ha noe å tilby for å bli valgt er det beste. Man kan ikke forbanne verken samfunnet for å være som det er, eller hva tiltrekning baseres på, for slikt er bare som det er, og man gjør bedre i å akseptere det enn å protestere på at det er slik. Å protestere på at ting er som de faktisk er er like dumt som å protestere på at det finnes dag og natt. Du kan selvfølgelig gjøre det, legge stor energi i det også, men det vil bare gjøre deg frustrert. Det endrer ingenting. 

Legg heller din energi i å få et sosialt nettverk, og å bli en person som en annen person synes det er verdt å ha i livet. Det er hva som kan føre til noe, mens å protestere og stå opp mot at ting er som de er bare fører deg lengre bort fra det du ønsker. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange land å flytte til om du ikke liker Norge også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Jeg hadde langt færre matcher i en middels stor by. Fant kjæreste etter et par måneder. Jeg anser meg selv om helt middels og vanlig. Har jobb men ellers lite penger og rikdom å skryte av. 

Tror mange menn skylder på ytre forhold som høyde, inntekt, jobb, hus, osv fordi de ikke vil ta tak i den ene tingen de faktisk kan gjøre noe med : Egen adferd. Det omfatter alt; bilder, profiltekst, måten du tekster på, måten de oppfører seg på date, måten de egentlig oppfører seg på generelt. 

Ellers tror jeg Tinder funker dårlig for mange. Mange kvinnelige profiler er gjengangere i lang, lang tid enda de er flotte damer. De finner tydeligvis ingen fast. (da tenker jeg på de som sier de er ute etter forhold)

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har på 2 mnd matchet med over 400 damer som er attraktive for meg. 10% av disse har startet samtalen, og man skulle tro dem var interessert, men ingen vil møtes. Det virker som de bruker appen kun fordi de kjeder seg og trenger oppmerksomhet?

Jeg  vet godt at jeg er langtfra en perfekt mann, for har ingen status i samfunnet, er dessverre ufrivillig usosial og føler meg ikke hjemme i eget land lengre, men jeg kan ikke styre hvordan samfunnet har blitt for de som kommer fra en dårligere sosioøkonomisk bakgrunn/liten bygd f. eks.

Det eneste jeg ber om er en dame jeg møter et par ganger i uken minst. Har ikke høye krav men det å være gjennomsnittlig idag er tydeligvis ikke nok, er jeg dømt til å sitte alene i mørket i leiligheten alle lørdagskvelder dette året også, fordi jeg ikke har kjendisstatus? 
Jeg er godt trent, har sunne interesser og litt penger, men ingen jobb p.d.d.

Liker ingen kos lengre, hva skjer? eller er jeg den eneste som ikke har mulighet til å møte folk gjennom venner? 

Føler meg bare jævlig lost og liksom som at samfunnet viser meg pekefingeren. Tror ikke livet kunne blitt verre dersom jeg flyttet til utlandet altså, og det er vel litt sykt…

Har selv vært på Tinder i snart ett år. Jeg har matchet kanskje 6, skrev med 2 og møtte ei 2 gr på date som ikke ble noe av. Så langt fra 400 matches på 2 mnd. Tinder funker i hvertfall ikke for meg. Ingen kvinner fatter interesse for meg.

Anonymkode: d257c...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har selv vært på Tinder i snart ett år. Jeg har matchet kanskje 6, skrev med 2 og møtte ei 2 gr på date som ikke ble noe av. Så langt fra 400 matches på 2 mnd. Tinder funker i hvertfall ikke for meg. Ingen kvinner fatter interesse for meg.

Jeg forstår deg 100%. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javel. Jeg hadde langt færre matcher i en middels stor by. Fant kjæreste etter et par måneder. Jeg anser meg selv om helt middels og vanlig. Har jobb men ellers lite penger og rikdom å skryte av. 

Tror mange menn skylder på ytre forhold som høyde, inntekt, jobb, hus, osv fordi de ikke vil ta tak i den ene tingen de faktisk kan gjøre noe med : Egen adferd. Det omfatter alt; bilder, profiltekst, måten du tekster på, måten de oppfører seg på date, måten de egentlig oppfører seg på generelt. 

Ellers tror jeg Tinder funker dårlig for mange. Mange kvinnelige profiler er gjengangere i lang, lang tid enda de er flotte damer. De finner tydeligvis ingen fast. (da tenker jeg på de som sier de er ute etter forhold)

Da må du lære meg noen knep. Har 5 matcher på snart ett år. På date med ei, som det ikke ble noe av med. Jeg får aldri treff selv, eller andre som matcher meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tinder fungerte veldig bra for meg, jeg møtte en livspartner etter kort tid. Mange menn har lite flatterende bilder fra rare vinkler og evner ikke å holde i gang en samtale. Noe av det mest usexy jeg vet er menn som er bitre og usikre på seg selv. Dette framkommer ofte raskt i en samtale. Tenk på hvordan du responderer i samtaler, mye av nøkkelen ligger der. Mange kvinner er mer opptatt av en interessant samtale enn utseende. Man kan ha mye sjarm og dra damer uten å være modellpen.

Anonymkode: 25717...d7d

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får 400 matcher på et par måneder, men ingen viser interesse når dere begynner å snakke, så er det noe du gjør eller sier som gjør dem utrygge eller gir dem følelsen av at du ikke har vært ærlig fra start.

Ingen jobb er et rødt flagg for mange. Hva er årsaken? Er du permittert og søker ny jobb, så er det veldig annerledes enn om du har psykiske problemer så du ikke klarer å stå i arbeidslivet. De fleste ønsker en partner som bidrar like mye som en selv. (Og noen kvinner ønsker en forsørger.)

Ufrivillig usosial er også et stort rødt flagg. Har du virkelig ingen hobbyer eller interesser? Ingenting du kan engasjere deg i frivillig?

Kombinasjonen av begge disse gjør at du kan oppfattes som en litt tafatt mann som ikke har orden på livet. Kommer det fram at du synes dette er kjipt, så blir du i tillegg fort oppfattet som bitter.

Anonymkode: 4da41...520

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen jobb er et rødt flagg for mange. Hva er årsaken? Er du permittert og søker ny jobb, så er det veldig annerledes enn om du har psykiske problemer så du ikke klarer å stå i arbeidslivet. De fleste ønsker en partner som bidrar like mye som en selv. (Og noen kvinner ønsker en forsørger.)

Ufrivillig usosial er også et stort rødt flagg. Har du virkelig ingen hobbyer eller interesser? Ingenting du kan engasjere deg i frivillig?

Kombinasjonen av begge disse gjør at du kan oppfattes som en litt tafatt mann som ikke har orden på livet. Kommer det fram at du synes dette er kjipt, så blir du i tillegg fort oppfattet som bitter.

Anonymkode: 4da41...520

Har droppet ut av studier og har mange friår pga. familieproblemer og en elendig ungdomstid som preget hele livet. Jeg er også litt mer en filosifisk type som sliter med å ha interesse/motivasjon for det industrielle/materialistiske jaget, kall meg gjerne litt hippie. Har aldri vært særlig skoleflink. Nå føler jeg dessuten at det er blitt inflasjon av utdanninger og tror staten snart kutter i offentlige stillinger, for å få flere over i helse osv. (eldrebølgen). Dessuten virker alt så vanskelig når jeg er godt voksen og ikke har godt nok nettverk fra før.

Jeg jobbet fullt i fjor, men det var i en av disse jobbene som "ingen tar", jobbet natt og fikk ingen fritid eller noe sosialt utav det.

Jo, jeg er med på idrettslag og noen fester, men er stort sett det. Føler meg ikke særlig godt likt av de andre uten at jeg forstår grunnen. Også gidder jeg ikke å være med på ting som ikke interesserer meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har droppet ut av studier og har mange friår pga. familieproblemer og en elendig ungdomstid som preget hele livet. Jeg er også litt mer en filosifisk type som sliter med å ha interesse/motivasjon for det industrielle/materialistiske jaget, kall meg gjerne litt hippie. Har aldri vært særlig skoleflink. Nå føler jeg dessuten at det er blitt inflasjon av utdanninger og tror staten snart kutter i offentlige stillinger, for å få flere over i helse osv. (eldrebølgen). Dessuten virker alt så vanskelig når jeg er godt voksen og ikke har godt nok nettverk fra før.

Jeg jobbet fullt i fjor, men det var i en av disse jobbene som "ingen tar", jobbet natt og fikk ingen fritid eller noe sosialt utav det.

Jo, jeg er med på idrettslag og noen fester, men er stort sett det. Føler meg ikke særlig godt likt av de andre uten at jeg forstår grunnen. Også gidder jeg ikke å være med på ting som ikke interesserer meg.

Menn med livets skole, vanskelige famileforhold og sære interesser er vanligvis ikke øverst på listen nei. For å være i et forhold må du faktisk interessere deg for det partneren interesserer seg for også, ikke bare det du selv liker. Man må tilpasse seg.

Anonymkode: 25717...d7d

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...