Madame Butterfly Skrevet 15. februar #1 Del Skrevet 15. februar Han er jo mye i media nå for tiden. Samme hvem jeg er sammen med når han dukker opp på en skjerm, radio, eller hva det måtte være, så kommer det negative kommentarer, helt uavhengig av hvilken politisk overbevisning folk har, alder, eller kjønn, han ser ut til å være ekstremt upopulær. Er vi tjent med han? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 15. februar #2 Del Skrevet 15. februar Barth Eide er den dårligste utenriksministeren vi har hatt. De som følger med vet hva amerikanerne kaller ham. Treffende. Han er en terror-enabler. 6 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 15. februar #3 Del Skrevet 15. februar Han er til og med dårlegare enn Anniken Huitfelt og det tar kaka 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar #4 Del Skrevet 16. februar hva Bacteria sa. Orker ikke typen. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 16. februar #5 Del Skrevet 16. februar Søk og les hva Amerikansk etterretning skrev om ham i 2003, som ble frisluppet på Wikileaks. En mer perfekt drone for USA's politikk virker vanskelig å finne. Veldig treffende hva de så for seg hans framtid som også. Fyren ville visstnok en stund ha Norske "fredsstyrker" i Haiti. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 16. februar #6 Del Skrevet 16. februar Jeg synes han tar seg opp. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 16. februar #7 Del Skrevet 16. februar Jeg liker ham som utenriksminister, ja. I starten syntes jeg at han var altfor diplomatisk når han uttalte seg, f.eks. om Gaza. Det kom seg etter at Norge klart tok standpunkt for en egen palestinsk stat. Forstår at en utenriksminister har mange hensyn å ta når man uttaler seg, men det kan i blant provosere meg. Det er en grense for når jeg synes Norge uttaler seg så forsiktig at det blir feigt. Som f.eks. etter USAs uttalelser på sikkerhetsmøte denne uke. Du snakker om frekkhet! Denne Vance bør sendes i retur til USA som feilvare - toll- og avgiftsfritt! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 16. februar #8 Del Skrevet 16. februar Føler at han er lagd av kunstig intelligens. Ikke noe smil, sjarm eller personlighet. Bare en robot. 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 16. februar #9 Del Skrevet 16. februar Jeg synes han er akkurat hva man kan forvente av en Ap-regjering. Verken mer eller mindre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar #10 Del Skrevet 16. februar AdonisFFM skrev (43 minutter siden): Søk og les hva Amerikansk etterretning skrev om ham i 2003, som ble frisluppet på Wikileaks. En mer perfekt drone for USA's politikk virker vanskelig å finne. Veldig treffende hva de så for seg hans framtid som også. Fyren ville visstnok en stund ha Norske "fredsstyrker" i Haiti. However, some very senior U.S. officials have felt that he has been hard to pin down on several issues of concern and characterized Barth Eide as "weasily".😅 https://wikileaks.org/plusd/cables/08OSLO406_a.html 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar #11 Del Skrevet 16. februar Amossa skrev (25 minutter siden): Denne Vance bør sendes i retur til USA som feilvare - toll- og avgiftsfritt! enig at han er en feilvare men t.o.m feilvarer kan ha rett av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 16. februar #12 Del Skrevet 16. februar NatNat skrev (9 minutter siden): However, some very senior U.S. officials have felt that he has been hard to pin down on several issues of concern and characterized Barth Eide as "weasily".😅 https://wikileaks.org/plusd/cables/08OSLO406_a.html HAHA, ja det er jo faktisk litt som er skrevet om ham og ikke akkurat beste omtale for å si det sånn. Utrolig å se hvordan USA dissekerer og utnytter sine vasaller til det ytterste. Det hadde ikke vært like lett uten for som Espen Barth Eide. Aasland er vel også en veldig nyttig brikke for EU. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 17. februar #13 Del Skrevet 17. februar Overrasket over hvor negative dere er til ham. Er ingen fan av AP selv, men jeg synes han er utrolig dyktig, og at det er få andre enn Støre som har vært bedre i rollen som utenriksminister. Han må jo være verdens minst karismatiske, men han er ekstremt ryddig og kunnskapsrik. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 17. februar #14 Del Skrevet 17. februar (endret) NatNat skrev (18 timer siden): However, some very senior U.S. officials have felt that he has been hard to pin down on several issues of concern and characterized Barth Eide as "weasily".😅 https://wikileaks.org/plusd/cables/08OSLO406_a.html Det er antagelig det mest ensidige skryt av en Norsk utenriksminister jeg kan tenke meg. (Den karakteristikken er nærmest definisjonen av en perfekt utenriksminister. Må ærlig innrømme at Barth Eide er litt for meningssterk for den beskrivelsen. ) Endret 17. februar av Druid 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 17. februar #15 Del Skrevet 17. februar (endret) Jeg har truffet han .. syns han var en hyggelig mann, kunnskapsrik og jeg syns han virker smart. Så ja jeg liker han. I denne tid vi er i nå trenger vi stødige folk som Barth Eide og Jens Stoltenberg og Støre (trodde jeg aldri jeg skulle si) , men de er ett bra trekløver som er rolige og avbalanserte folk. Endret 17. februar av GrønnNellik68 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 17. februar Forfatter #16 Del Skrevet 17. februar AdonisFFM skrev (19 timer siden): Aasland er vel også en veldig nyttig brikke for EU. Uff ja, han er helt utrolig. Lurer av og til litt hva de tenker om eget mandat. Nå, skal jeg legge meg på den linja alke indikatorer tyder på at den norske befolkning i all hovedsak ønsker? Virker ikke sånn, nei. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 17. februar Forfatter #17 Del Skrevet 17. februar AdonisFFM skrev (19 timer siden): HAHA, ja det er jo faktisk litt som er skrevet om ham og ikke akkurat beste omtale for å si det sånn. Utrolig å se hvordan USA dissekerer og utnytter sine vasaller til det ytterste. Det hadde ikke vært like lett uten for som Espen Barth Eide. Aasland er vel også en veldig nyttig brikke for EU. Så kan man si, har aldri hørt noen si så mye positivt om han som her 🤔 Det var jo det som fikk meg til å reagere, ikke engang ihuga Ap folk i slekt, eller kollegaer har gjort noe annet enn å slakte han. Vi får vel si det er en god ting, at ikke hele folket tenker han ikke er egnet, slik jeg hadde inntrykk av. Mener jo det er viktig at våre representanter har tilliten til de som bor i landet, fordi om man ikke er enig med dem, så kan man jo ha tillit til at de gjør så godt de kan, at de legger egne interesser til sides, og går noen runder med seg selv, og er tydelig på at de har et mandat fra oss. At de tenker litt, det jeg gjør nå, ønsker folk det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 17. februar #18 Del Skrevet 17. februar Rosa Dartle skrev (54 minutter siden): Overrasket over hvor negative dere er til ham. Er ingen fan av AP selv, men jeg synes han er utrolig dyktig, og at det er få andre enn Støre som har vært bedre i rollen som utenriksminister. Han må jo være verdens minst karismatiske, men han er ekstremt ryddig og kunnskapsrik. De som misliker han her er en gjeng med Israel fanboys. Selvføgelig hater de han. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 17. februar Forfatter #19 Del Skrevet 17. februar Athod skrev (19 minutter siden): De som misliker han her er en gjeng med Israel fanboys. Selvføgelig hater de han. Er vel ingen som snakker om å hate…. Nei, ikke Israel fanboys, hele politiske spekteret. Kommer fra en svært propal familie, men EBE er det motsatte ingen som liker. Min observasjon var bare at de noen ser ut til å være særlig imponert, som sagt de avhengig av det meste. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 17. februar #20 Del Skrevet 17. februar Athod skrev (12 minutter siden): De som misliker han her er en gjeng med Israel fanboys. Selvføgelig hater de han. Gitt politisk forståelse i Norge , ville det ikke forundre meg om det fantes folk som hatet han på det grunnlaget. Vi har behov for å øke kunnskapsnivået i Norge. Politikken rettet mot en to-statsløsning har ligget fast i Norge i hele perioden diskusjonen om Israel har vært ett konfliktområde, så å legge skylden på Barth-Eide for at vi forsterker det i en periode det er hardt politisk press for en en-statsløsning, er tanketom. Mange som uttrykker at de misliker han, argumenterer dog for at han ikke er politisk : han fremstår som fullstendig diplomat. Vi har blitt påvirket av den økende facisitiske tankegangen om at man skal gå sterk ut som leder, med aggresive meninger for å markere politisk styrke. Det er ikke jobben til en utenriksminister i utgangspunktet, og virker typisk mot sin hensikt. Bare se hvor diskreditert Sergej Lavrov har blitt etter taktskiftet ved begynnelsen av krigen. Og det har absolutt INGEN funksjon for et land som Norge, som typisk kun tjener på unilaterale avtaler. En slik tilnærming er litt som en lemen mot en katt. Derfor er ikke svakheten hans at han er for diplomatisk, det er det motsatte. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå