AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #21 Skrevet 16. februar 2025 Ta med faren din på visning, han har kunnskap og han kjenner deg, så han vet hva du kan og ikke kan klare. Anonymkode: 0c133...52b 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #22 Skrevet 16. februar 2025 Sitat Og hvis jeg skal kjøpe noe for å pusse opp så må jeg jo kjøpe noe som ikke ser ut, ikke noe som ble pusset opp for 10-15 år siden men som er «litt utdatert». Da vil jeg jo bruke mer penger enn jeg vil tjene. Fryktelig mange jeg kjenner kjøpte med originalinnredning på kjøkkenet fra 60- og 70-tallet. Selv hadde jeg rødt baderomsgulvbelegg i min første leilighet de første årene. Når du snakker, høres det imidlertid ut som du vil flippe bolig for å tjene raske penger, ikke for å ha et sted å bo. Du vil neppe tjene mye på å pusse opp bad og kjøkken når du ikke kan gjøre stort selv, så jeg tror nok du uansett må realitetsorientere deg her. Anonymkode: ccb8e...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #23 Skrevet 16. februar 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fryktelig mange jeg kjenner kjøpte med originalinnredning på kjøkkenet fra 60- og 70-tallet. Selv hadde jeg rødt baderomsgulvbelegg i min første leilighet de første årene. Når du snakker, høres det imidlertid ut som du vil flippe bolig for å tjene raske penger, ikke for å ha et sted å bo. Du vil neppe tjene mye på å pusse opp bad og kjøkken når du ikke kan gjøre stort selv, så jeg tror nok du uansett må realitetsorientere deg her. Anonymkode: ccb8e...3fd Er vel en mellomting. Jeg vil jo ha et sted jeg kan bo i noen år, men når jeg får meg partner og barn så må jo vi etter hvert kjøpe noe nytt og større, og da vil jeg jo så klart få mest mulig ut av pengene og innsatsen jeg legger ned. ts Anonymkode: 70120...43c 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #24 Skrevet 16. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun jeg siterte og svarte skrev jo sitat: «Bad og kjøkken bør du ligge helt unna». Tolker det som noe helt annet enn å se etter bad og kjøkken som er til å leve med noen år, før det skal pusses opp. Og hvis jeg skal kjøpe noe for å pusse opp så må jeg jo kjøpe noe som ikke ser ut, ikke noe som ble pusset opp for 10-15 år siden men som er «litt utdatert». Da vil jeg jo bruke mer penger enn jeg vil tjene. Og gamle leiligheter der stue/soverom osv ikke ser ut, har gjerne ikke kjøkken og bad som ser greie ut. ts Anonymkode: 70120...43c Du hadde fått sjokk av mitt bad altså. Det er grusomt. Fra tidlig 70 tallet 😂 men det er kondensfritt og tett. Så det får være stygt i noen år til. Kjøkken er nytt da. Så jeg lever fint med gusjegrønt bad til jeg får råd til å pusse det opp. Jeg har også fagpersoner i familien, så jeg trenger ikke annet enn materiell. Likevel er det tett mot 100.000 å fikse det Anonymkode: 2e775...c80 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #25 Skrevet 16. februar 2025 Legger til at å være ung, og komme inn på boligmarked er ikke lett. Av og til må man leve meg utdaterte kjøkken og bad. Mye kan gjøres litt bedre inntil man kan renovere, med å male vegg og fronter(evt kontaktplast). Anonymkode: 2e775...c80 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2025 #26 Skrevet 17. februar 2025 Vi pusset opp et 60-tallskjøkken for ca 50 000 kr i 2017 (inkl ny platetopp, komfyr, ventilator). Vi gjorde absolutt alt selv og det nye kjøkkenet var kjøpt brukt fra Finn. Vi fikk det elektriske i kjøkkenet oppgradert av en elektriker, det var svindyrt. Så kjøkken trenger ikke være så enormt dyrt, men det er mye arbeid (så klart). Anonymkode: 6368c...3b8 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2025 #27 Skrevet 17. februar 2025 Agatha skrev (På 15.2.2025 den 18.25): Du bør kjøpe noe du har råd til å pusse opp, om det er slik at du vil ha et oppussingsobjekt. Bad koster fort 200-300 tusen, kjøkken fort 150 tusen. Også ville jeg har regna 20 000 minst per rom eller, maling og gulv koster det også. Pusser opp en leilighet for yngste mann nå. Kjøkken inkl. hvitevarer på ikea (oppvaskmaskin, kombiskap, kombiovn, vifte osv) kommer på ca 61.000,-. Maling til tak og alle vegger ca. 3000 (salg på flugger pt), gulv 20 kvadrat til stue (10.000). Men vi gjør alt selv. Plukker varer på ikea, fikser kjøkken selv, kjører bort avfall osv. Antar rørlegger kommer på noen tusen ekstra. Fullt mulig å pusse opp uten å komme på godt under 20.000 pr. rom hvis man gjør det selv ja. Renoverte leilighet til eldste sønn i fjor. kom på maks 20.000 totalt for hele leiligheten. Rev vegg, og bygde opp igjen. ny innerdør med karm, gips på ny vegg og helsparkling av alle vegger, flislagt gulv i gang osv. Maling av kjøkken. God verdistigning etter oppussing. Kjør på Anonymkode: 67ac8...67a 2
Agatha Skrevet 17. februar 2025 #28 Skrevet 17. februar 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Pusser opp en leilighet for yngste mann nå. Kjøkken inkl. hvitevarer på ikea (oppvaskmaskin, kombiskap, kombiovn, vifte osv) kommer på ca 61.000,-. Maling til tak og alle vegger ca. 3000 (salg på flugger pt), gulv 20 kvadrat til stue (10.000). Men vi gjør alt selv. Plukker varer på ikea, fikser kjøkken selv, kjører bort avfall osv. Antar rørlegger kommer på noen tusen ekstra. Fullt mulig å pusse opp uten å komme på godt under 20.000 pr. rom hvis man gjør det selv ja. Renoverte leilighet til eldste sønn i fjor. kom på maks 20.000 totalt for hele leiligheten. Rev vegg, og bygde opp igjen. ny innerdør med karm, gips på ny vegg og helsparkling av alle vegger, flislagt gulv i gang osv. Maling av kjøkken. God verdistigning etter oppussing. Kjør på Anonymkode: 67ac8...67a Fikk dere alt det der for 20 000? Altså renovering av en hel leilighet? Bra jobba det! Poenget med min tråd var at TS ville sette bort de dyre rommene som kjøkken og bad. Det koster.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2025 #29 Skrevet 17. februar 2025 Agatha skrev (Akkurat nå): Fikk dere alt det der for 20 000? Altså renovering av en hel leilighet? Bra jobba det! Poenget med min tråd var at TS ville sette bort de dyre rommene som kjøkken og bad. Det koster. Men følger nøye med å handler på store rabatter. Nå som det bl.a. er messer får man ofte byggevarer til sterkt reduserte priser.... Mange selger også forholdsvis nye kjøkken på finn. Mange med store lommebøker som bytter kjøkken ofte. Anonymkode: 67ac8...67a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #30 Skrevet 19. februar 2025 Tid, kunnskap og midler er en selvfølge. Men det som er vel så viktig er energi, psyke og evnen til å bo i rot, som er halvferdig mye lenger en hva du tenkte til å begynne med. Alt er mulig men det krever sitt. Elektrisk krever fagfolk men resten er mulig å lære seg om du er villig til å bli en snekker/rørlegger med non kunnskap. Det er en oppgave for ungdom med ståpåvilje, bare glemme om du har små barn eller er oppi årene. Anonymkode: fb948...31d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå