Gå til innhold

Avbrutt innsett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Innsett av egg til uka, på dag 5. Noen som vet hvorfor noen får innsett på dag 3 og noen på dag 5? Er det dårligere egg når det blir dag 5?

Har lest at noen får avbrutt innsett pga dårlig utvikling av egg. Siden jeg ikke får innsett på dag 3 så frykter jeg eggene er dårligere og at det blir avbrutt innsett.

Anonymkode: 462e0...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ved innsett dag 5 er egget bra. De som setter inn på dag 3 har ofte ikke så bra utvikling, og da håper de egget utvikler seg bedre i livmoren. 

Anonymkode: d48a9...5bc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ved innsett dag 5 er egget bra. De som setter inn på dag 3 har ofte ikke så bra utvikling, og da håper de egget utvikler seg bedre i livmoren. 

Anonymkode: d48a9...5bc

Å, takk for betryggende svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble innsettet ditt avbrutt? Eller var planen alltid å satse på 5-dagers embryo?

De aller fleste klinikker ønsker å dyrke frem embryoet til det blir en blastocyst, for da er det større sjangse for at det skal gå bra. Disse tåler også frysing bra. Dette skjer som regel på dag 5 eller 6. 

Er hovedsaklig bare eldre kvinner, eller par som har hatt vansker med å skape blastocyster, som får satt inn 3-dagers.

Anonymkode: 9b19e...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ble innsettet ditt avbrutt? Eller var planen alltid å satse på 5-dagers embryo?

De aller fleste klinikker ønsker å dyrke frem embryoet til det blir en blastocyst, for da er det større sjangse for at det skal gå bra. Disse tåler også frysing bra. Dette skjer som regel på dag 5 eller 6. 

Er hovedsaklig bare eldre kvinner, eller par som har hatt vansker med å skape blastocyster, som får satt inn 3-dagers.

Anonymkode: 9b19e...860

Nei, jeg skal ha til uka. Men var ikke klar over at det er bedre at det dyrkes til dag 5. Jeg var redd det var dårligere når det ble dyrket lenger. Men forstår at jeg heldigvis har oppfattet feil 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...