Gå til innhold

Tror dere på medium?

Twister

Anbefalte innlegg

Var hos en i går og ALT passa så utrolig bra. Jeg forstår ikke hvordan han klarte det. Han fortalte meg ting om meg selv, min partner, mine foreldre osv som han umulig kunne søkt seg frem til. Hvor mye skal man tro på slikt?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Twister skrev (2 timer siden):

Var hos en i går og ALT passa så utrolig bra. Jeg forstår ikke hvordan han klarte det. Han fortalte meg ting om meg selv, min partner, mine foreldre osv som han umulig kunne søkt seg frem til. Hvor mye skal man tro på slikt?

Ja jeg tror på det, men tror det er mange dårlige/falske blant noen få gode. Så gjelder det å finne de skikkelig gode. Virker som om du fant en god en 😊 Lyst til å si hvem det var du var hos? 

Følger Mediumet Matt Fraser @meetmattfraser på Tik Tok og IG. Vanskelig å ikke tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er humbug. De som er "flinke", er det fordi de leser mennesker (kan f.eks lese humør), benytter seg av mye generisk informasjon (av typen "det er en med forbokstav "M" i navnet sitt som betyr mye for deg". Så å si ALLLE har noen nær seg med den bokstaven. Hvis de KAN dette de påberoper seg, hvorfor ikke bare si hele navnet🫠). I tillegg benytter de seg av bekreftelsesbias hos deg, hvor du aktivt leter etter ting de sier at stemmer, og undertrykker det som ikke stemmer.

Det blir litt som at horoskop stemmer på en selv uansett hvilket stjernetegn man leser. Det er skrevet til å passe de aller fleste. Så legger man på bekreftelsesbias på toppen der, så vil de som tror på dette mene at horoskopet for "sitt" stjernetegn passer bedre på en selv. De leter aktivt i seg selv etter bekreftelse på at akkurat det som står der stemmer.

Ikke gi penger til slike mennesker.

Anonymkode: 04d13...29d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forstår hva du sier men her er det snakk om konkrete detaljer i livet som ikke er synsing. Som typen «mora di drikker veldig mye og har ikke tatt vare på kroppen sin» og «broren din er homofil, er han ikke?».. uten at jeg har kommet med noe info på forhånd. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange jeg tror er fake, men jeg tror Lilli Bendriss er ekte (og mye av det hun sier er vel bekreftet etterpå også), og jeg er svært imponert over Tyler Henry. 

Anonymkode: 1b511...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, det er humbug. De som er "flinke", er det fordi de leser mennesker (kan f.eks lese humør), benytter seg av mye generisk informasjon (av typen "det er en med forbokstav "M" i navnet sitt som betyr mye for deg". Så å si ALLLE har noen nær seg med den bokstaven. Hvis de KAN dette de påberoper seg, hvorfor ikke bare si hele navnet🫠). I tillegg benytter de seg av bekreftelsesbias hos deg, hvor du aktivt leter etter ting de sier at stemmer, og undertrykker det som ikke stemmer.

Det blir litt som at horoskop stemmer på en selv uansett hvilket stjernetegn man leser. Det er skrevet til å passe de aller fleste. Så legger man på bekreftelsesbias på toppen der, så vil de som tror på dette mene at horoskopet for "sitt" stjernetegn passer bedre på en selv. De leter aktivt i seg selv etter bekreftelse på at akkurat det som står der stemmer.

Ikke gi penger til slike mennesker.

Anonymkode: 04d13...29d

Dette stemmer ikke. Det ts opplevde er ikke det du beskriver. Dette er bare en dårlig måte å forsøke å bortforklare virkelige evner på. Jeg har selv opplevd kommunikasjon med de som har gått over på andre siden som gjør at jeg vet helt sikkert at vi ikke dør.

Om du f.ex. ser på videoer av Matt Fraser kan du se at han aldri fisker etter informasjon, han bare ramser opp informasjonen til dem: 

Her er John Edward, han fisker heller ikke. Her bare ramser han opp ting, og får ikke vite før etterpå hvordan alt stemte og ikke. 

Her er reaksjonen fra skeptikeren som ble lest:

Anonymkode: 8dcf6...e42

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Twister skrev (14 timer siden):

Jeg har tatt kurs i telepatisk dyrekommunikasjon, og kommunisert med både levende og døde dyr, og til og med et menneske som ikke levde lenger. En gang kommuniserte jeg med hesten til en skeptiker uten å vite at hun var skeptiker. Hesten jeg fikk inn var veldig opptatt av å jobbe, den ville bare inn på banen og trene hele tiden, og den fortalte at de var veldig gode, "vinner alt som er" var frasen jeg fikk, noe som stemte. Eieren bekreftet også hestens personlighet, og sa den likte ikke å være på beite på sommerferie, den stod bare klar ved grinda for å komme inn på banen igjen. Hun sa at siden det ikke var noen måte for meg å finne ut av hestens personlighet, så var det dette som overbeviste henne.
En annen gang følte jeg et massivt raseri fra en hest, og sa til eieren at denne hesten måtte da være farlig. Eieren kunne fortelle at hesten var ganske riktig aggressiv, og hadde sendt henne på sykehus første dagen hun eide den.
Jeg var ikke i kommunikasjon med eierne når jeg gjorde readingene, jeg skrev dem ned med kun å få bilde, navn, alder og kjønn på dyret, og la det fram for dem etterpå.
Dette er bare en brøkdel av det jeg opplevde når jeg holdt på med dette, så jeg kan love deg at mediumskap og klarsyn er ekte, det er bare ikke alle som er like gode, og noen faller selvsagt i fella med å ville tjene penger uten å nødvendigvis  gjøre arbeid av god kvalitet.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes gode medium ja :) Har vært på mange fine readinger. Nå får jeg veldig snart vite om noe 2 medium sa til meg uavhengig av hverandre stemmer. Er så spent! 

Anonymkode: 95078...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twister skrev (På 15.2.2025 den 8.30):

Kvifor går du til medium viss du egentleg ikkje trur på det? 

Anonymkode: 88bd2...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Dette har de forsket på.

Lisa Williams som var poppis  i store arenaer  for noen år siden  fikk kritikk for å kun ha 60% rett.

Cold readers er flinke å lese ansiktsuttrykk og kroppspråk. Og er generelle i mye.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bare humbug. Hvis noen faktisk hadde kunnet slikt, hadde verden sett helt annerledes ut. Og de skulle så åpenbart ha jobbet mer med verdenssituasjonen og hjulpet folk mye mer uselvisk. Det er bare tull som noen lettlurte folk faller for. Ikke bruk penger på det!

Jeg har en fjern bekjent, sprø som et knekkebrød, som har slått seg opp som medium, holder kurs, osv. Dette er et menneske med større personlige problemer enn de fleste. Hun har ingen spesielle evner, men hun tror det kanskje selv, og lurer andre med en eller annen type problemer med seg inn i det. Forferdelig uetisk, hele greia.

Anonymkode: 3f129...9f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, det er bare humbug. Hvis noen faktisk hadde kunnet slikt, hadde verden sett helt annerledes ut. Og de skulle så åpenbart ha jobbet mer med verdenssituasjonen og hjulpet folk mye mer uselvisk. Det er bare tull som noen lettlurte folk faller for. Ikke bruk penger på det!

Jeg har en fjern bekjent, sprø som et knekkebrød, som har slått seg opp som medium, holder kurs, osv. Dette er et menneske med større personlige problemer enn de fleste. Hun har ingen spesielle evner, men hun tror det kanskje selv, og lurer andre med en eller annen type problemer med seg inn i det. Forferdelig uetisk, hele greia.

Anonymkode: 3f129...9f9

At du har sprø folk i slekta di betyr jo ikke at det ikke finnes andre seriøse dyktige medium.

Anonymkode: 64586...dc5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At du har sprø folk i slekta di betyr jo ikke at det ikke finnes andre seriøse dyktige medium.

Anonymkode: 64586...dc5

Kanskje  de flinke mediumene kan  fortelle ut hvem som drepte Tina Jørgensen   eller si  oss hvor hun hagen- dama er gjemt .

Bruke evnene  på noe uselvisk  og nyttig 🤔

Endret av Rogadame
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rogadame skrev (3 timer siden):

Kanskje  de flinke mediumene kan  fortelle ut hvem som drepte Tina Jørgensen   eller si  oss hvor hun hagen- dama er gjemt .

Jeg føler at det var flere enn én mann som var med på å drepe Tina Jørgensen. Men det ser ut til at politiet har låst seg på én mann.

Anonymkode: 08239...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 17.56):

Det er mange jeg tror er fake, men jeg tror Lilli Bendriss er ekte (og mye av det hun sier er vel bekreftet etterpå også), og jeg er svært imponert over Tyler Henry. 

Anonymkode: 1b511...663

Lilli Bendriss er ekte, ja. Altså hun eksisterer.

Anonymkode: 8d0a5...eaa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rogadame skrev (3 timer siden):

Dessverre strekker visst ikke evnene til dette. Eller andre uløste ting heller, faktisk.

Så rart.

Anonymkode: 8d0a5...eaa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare med medium er at de alltid får inn folk fra 1900-tallet og fram til i dag. Hva har skjedd med alle de før den tid? 

Bare å se på åndenes makt, det er aldri noen skikkelig gamle der 🤔

Anonymkode: 6f7d9...992

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogadame skrev (4 timer siden):

Du vet at dette er gratis arbeid ikke sant? Og noen må spørre dem om det skal være til noen nytte i det hele tatt, ellers er det ingen som er interessert i å undersøke hva de sier. Anna Elisabeth Westerlund jobbet med politiet i Bergen i mange år, du kan jo google henne. Snåsamannen fant et menneske som hadde blitt tatt av et snøskred, og Michael Winger har funnet 3-4 savnede personer i Norge, gratis. Jeg vet også at Røde Kors i Sogndal, der jeg vokste opp, brukte en synsk dame på 80-tallet. Naboen jobbet der, og jeg fikk vite det av døtrene hans.
Winger har faktisk sett på Hagen-saken, han la ut videoer om det for noen år siden. Både han og en venn av han hadde fått opp informasjon om denne saken samtidig, uten å vite om hverandre, og det de to fikk opp, var så overensstemmende med hverandre at de gikk til politiet sammen, og til slutt leide Winger dykker for å lete i Oslofjorden der han mente hun var senket, men fant ikke noe. 
Jeg tenkte alltid at selvsagt ble hun senket i Oslofjorden. Når man har mye penger er det ingen hindring å få en båt utpå og la henne forsvinne på den aller beste mulige måten. Men politiet handlet ikke på det disse to fortalte.
Videoene ble sett av folk på Flashback-forumet, og de hadde teorier om hvorfor det han fikk opp ikke ble undersøkt av politiet. Jeg tenkte da at saken ALDRI kom til å bli løst, og det har den ikke blitt heller. 

Jeg husker også at Svenske Lena Ranehag så på Therese-forsvinningen, og at noe hun fikk opp - uten å vite noe som helst om saken - var et Persisk teppe. Og for meg er det temmelig åpenbart at Therese er i Pakistan, og at det var det det Persiske teppet handlet om. Winger mener også hun er i Pakistan, og at hun lever. Han sier også at han har tro på at saken får en løsning, så får håpe han har rett.

Man kan jo også se på hva som skjer når medium gjør noe uselvisk og nyttig, de får dritt av Ingeborg Senneset på TV: https://www.tv2.no/video/underholdning/michael-winger-mener-han-kan-finne-savnede-mennesk/20145440

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...