AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #21 Del Skrevet 11 timer siden Jeg må passe på kaffekoppen min som en smed fordi 2åringen i hus elsker kaffe 😂😂 hun har stjålet til seg noen smaker i uoppmerksomme øyeblikk så nå har jeg blitt den weirdoen som setter kopper med kaffe alle merkelige steder som feks oppå kjøleskapet, tar de med på badet ect. 😂 stresser ikke med det om hun får tak i en kopp, men gir henne ikke egen. Anonymkode: 0410a...c6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #22 Del Skrevet 11 timer siden Sønnen min på 10 år har elsket alkoholfri radler/shandy (altså øl blandet med limonade) fra han var ganske liten og spurte om å smake. Ser ingen problemer med det. Han var jo samtidig vant til at han ikke kunne smake på for eksempel kaffe, han ble forklart at det inneholder et stoff som heter koffein og som ikke er bra for barn. Anonymkode: 89b22...e8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #23 Del Skrevet 11 timer siden Ja, null stress. Her elsket dessverre toåringen kaffe, og stjal flere ganger slantene hvis det sto igjen litt i en kopp. Liker det ikke i dag som 9årinf da. Anonymkode: 527de...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #24 Del Skrevet 11 timer siden Det gjør ingenting 😊 Som barn drakk jeg de kalde kafferestene av alle kopper jeg fant og jeg fant også noen plastflasker med ølrester i bunnen som jeg drakk noen ganger. Så det var hverken koffeinfritt eller alkoholfritt. Vørterøl var det beste jeg visste (og mye sunnere enn brus!), så det fikk jeg hele flasker av på lørdager. Ble folk av meg og. Og tro det eller ei, men som voksen drikker jeg ikke øl i det hele tatt fordi jeg ikke liker det, og kaffe drikker jeg også lite av. Anonymkode: 051ab...6b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #25 Del Skrevet 11 timer siden Det er ikke farlig nei, men jeg ser ingen grunn til det. Kaffe er ikke for barn. Og i hvert fall ikke alkohol. Og det er typisk smaker man må venne seg til. Ser ingen grunn til å starte tilvenningen som småbarn. Anonymkode: 3f4de...93d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #26 Del Skrevet 10 timer siden Synes det er interessant at flere mener man starter "tilvenning" dersom barn får smake på noe. Jeg tenker det er fint å la barn få smake på ting, både for at de skal lære om ulike smaker, men også for at det skal bli en ikke-greie istedenfor noe spennende. Det gjør det også lettere å lære dem å bli vant til å smake på andre ting som grønnsaker o.l. Er uproblematisk å si at de kan få smake, men de får ikke lov til å drikke fordi barnemager får vondt av for mye. Det stemmer jo for voksenmager også i tilfellet øl og alkohol. 😊 Anonymkode: 6feaf...699 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Del Skrevet 8 timer siden Men hvorfor? Bare si nei. Hver gang. Så enkelt. Veldig greit at barnet lærer det ordet. Anonymkode: df89f...b70 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Del Skrevet 8 timer siden Hvorfor skal barnet lære seg til å drikke kaffe og øl? Si nei, og gi barnet vann - verre er det ikke. Sørg for at barnet ditt får dekket sitt vitaminbehov gjennom noe annet en øl…. Anonymkode: e8d21...368 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #29 Del Skrevet 7 timer siden Ja, det går heilt greitt. Min har fått smake ein liten slurk kaffi med koffein også. Det er ikkje skadeleg på nokon som helst måte å ta ein liten smaksprøve, og det er ingen fare for at ho blir kaffikjerring med det første. Verre med dei som lar barn drikke energidrikk og masse cola. Anonymkode: cf45a...56c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #30 Del Skrevet 7 timer siden nordlending skrev (8 timer siden): Jeg synes det er veldig unødvendig å la barn smake alkoholfritt øl. Mange synes øl smaker vondt til de har blitt vant til smaken - så hvorfor la de bli vant til den fra de er små? Synes du det smakar likt? Eg liker ingen av delane, men synes ikkje det smakar det samme. Alkoholsmaken er jo veldig spesiell spør du meg.... Eg drakk vørterøl fast hos besteforeldrene mine, men begynte ikkje å drikke øl som ungdom eller vaksen fordi om. Anonymkode: cf45a...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ett sted går grense, og dette er over grensen. Anonymkode: 9db82...9b0 Vi snakker om Å smake, ikke å gi de 3 kopper kaffe om dagen. Anonymkode: 5a737...f54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke farlig nei, men jeg ser ingen grunn til det. Kaffe er ikke for barn. Og i hvert fall ikke alkohol. Og det er typisk smaker man må venne seg til. Ser ingen grunn til å starte tilvenningen som småbarn. Anonymkode: 3f4de...93d Korleis kan alkoholfri drikke smake som alkohol? Vil du seie at barn kan ikkje drikke brus fordi det smakar rusbrus? Kaffi er så klart ikkje for barn. Det er ingen som foreslår å servere barnet ein halv kopp liksom... Anonymkode: cf45a...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #33 Del Skrevet 7 timer siden nordlending skrev (9 timer siden): Jeg synes det er veldig unødvendig å la barn smake alkoholfritt øl. Mange synes øl smaker vondt til de har blitt vant til smaken - så hvorfor la de bli vant til den fra de er små? Alkoholfritt øl kam da vel sidestilles med saft, brus eller hvilken som helst drikke man gir til barna? Alt dette er leskende og uten alkohol. Anonymkode: 737fe...bc9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ett sted går grense, og dette er over grensen. Anonymkode: 9db82...9b0 Kvifor? For meg går grensa ved alkohol. Eg ser ikkje problemet med drikke utan alkohol og utan koffein. Anonymkode: cf45a...56c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Del Skrevet 6 timer siden Helt i orden. Anonymkode: 6537e...64d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #36 Del Skrevet 6 timer siden Synes det er unødvendig. Ikke verdens undergang, men unødvendig. Jeg hadde ikke gjort det. Anonymkode: c360e...bad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #37 Del Skrevet 6 timer siden NÅR SKAL FORELDRE LÆRE SEG Å SETTE GRENSER? Det jævligste jeg hører om er "Nei jeg måtte kjøpe koffeinfri iskaffe vettu hehehehe datteren min bare drikker den opp vettu heheheh". Nei vet du hva! Enkelte ting er bare for voksne! SETT GRENSER!!!!!!!!! Anonymkode: 661aa...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #38 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt greit. Mine smaker øl med alkohol og kaffe med koffein i også, det er en SMAK. Så slipper det å være så spennende at de gjør alt de kan for å få tak i det. Choose your battles. Anonymkode: 3306b...e06 Forskjell på en 13-åring og en TOÅRING. TS: Du vet alkoholfri øl fortsatt har ølprosent? Anonymkode: 661aa...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #39 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kvifor? For meg går grensa ved alkohol. Eg ser ikkje problemet med drikke utan alkohol og utan koffein. Anonymkode: cf45a...56c Alkoholfri øl har gjerne 0,5 eller 0,1% alkohol i seg. Anonymkode: 661aa...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #40 Del Skrevet 6 timer siden Jeg rister oppgitt på hodet her.Hva i alle dager er det godt for at en 2 åring får smake alkoholfritt øl ? Og selv om det er uten alkohol,er det vel heller ikke det sunneste å drikke som gravid. Anonymkode: 6f132...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå