Gå til innhold

Hvordan gjøre dette riktig?

nettvenninnen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på noe som før virket logisk for meg. Men plutselig i dag føltes det ikke logisk lenger.... 🙈

Hvis man lager 405 gram kyllingvinger og trekker fra 73 gram bein i kaloribudsjettet (ved å veie opp beina etterpå), så har jeg trodd at jeg fører opp kalorier riktig. 

Men gjør jeg egentlig det? Matprodusenter fører opp kalorier ut fra helhetlig vekt vil jeg tro. Og hvis det da mangler hele 73 gram i vekt av det jeg har veid opp. Og disse 73 grammene ikke inneholder noe nevneverdig av kalorier, vil ikke da kaloriregnskapet bli feil?

Hvis man ser på det motsatt. At jeg spiser 332 med kjøtt (resten er bein). Så virker det på en måte også som en overdrivelse at jeg skal føre opp hele 405 gram. Men er det kanskje dette som blir mer riktig? I og med at bein antagelig ikke inneholder noe særlig med kalorier? 

Noen kloke hoder her som vet? Hvordan gjør dere det med kyllingvinger?

Endret av nettvenninnen
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det høres styrete ut å holde på sånn. Jeg legger bare inn "kyllingvinger" i appen og stoler på det. Ville lagt inn 400 gram kyllingvinger og lagt det til uten å trekke fra ben. I min app får jeg 748 kcal på det, og det ville vært det jeg logger. Om den overestimerer så er det bare bra. Jeg skal jo ned i vekt, så eventuell overestimering vil ha positive følger på vekten. 

Anonymkode: d6ba4...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det høres styrete ut å holde på sånn. Jeg legger bare inn "kyllingvinger" i appen og stoler på det. Ville lagt inn 400 gram kyllingvinger og lagt det til uten å trekke fra ben. I min app får jeg 748 kcal på det, og det ville vært det jeg logger. Om den overestimerer så er det bare bra. Jeg skal jo ned i vekt, så eventuell overestimering vil ha positive følger på vekten. 

Ja,er derfor jeg lurer. Ønsker ikke å ha langt mindre kalorier enn det jeg spiser. Men heller ikke langt over.  Rett og slett fordi jeg får problemer med hvordan jeg skal regulere treningen deretter 🙂 fint å høre hvordan andre gjør det. Takk for svar. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nettvenninnen skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg lurer på noe som før virket logisk for meg. Men plutselig i dag føltes det ikke logisk lenger.... 🙈

Hvis man lager 405 gram kyllingvinger og trekker fra 73 gram bein i kaloribudsjettet (ved å veie opp beina etterpå), så har jeg trodd at jeg fører opp kalorier riktig. 

Ja. Kcal per 100g er spiselig vare. Så du kan trekke fra vekten til beina. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er fint hvis du gjør det for gøy og ikke over tid. 

Hvis ikke bør du være like nøye med over og underrapportering kalorier. Etter hvert som man følger vekten så er det greit å ikke tro at 1800 kcal snittet for 3 mnd siden fikk deg til å gå ned x mye når du i realiteten heller spiste 1600 i snitt. 

Anonymkode: 12a6d...979

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...