AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #21 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan kan du hate hunder? Er du utlending? Anonymkode: e36de...6c5 Egoistiske, selvsentrerte og tror de er midtpunktet i verden. Eksen min har narsissisme på papiret. Han ønsket hund fordi han ville ha noen som gjorde alt for han. Etter den erfaringen innså jeg at hunder og slike mennesker er svært like. Begge vil bli grunnløst elsket. Svært mange som elsker hunder misliker katter misliker katter for deres selvstendighet og autonomi. Hunder og hundfolk har jeg rett og slett blitt veldig skeptisk til. Jeg er farget av en erfaring, og siden et mønster jeg har sett. Er ikke utlending nei. Merkelig spørsmål. Anonymkode: 57760...53f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #22 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dessverre går en del av disse hundene for lut og kaldt vann. Noen er veldig flinke til å ta seg av dem, men mange er ikke det, og rus gjør at de mister sperrer, og de glemmer hunden osv. De som ruser seg ser ofte kun sin egen navle, og de begår masse kriminalitet for å kunne skaffe seg narkotika. Da kommer hunden i andre rekke. Det er dyrt å ha kjæledyr, man må til veterinær med jevne mellomrom, og for og andre ting koster. Det er ikke bra om man lar være å oppsøke veterinær med en syk hund fordi man ikke har penger, eller bruker pengene man har på å ruse seg. En annen sak er at mange som ruser seg driver med kriminalitet, og regelmessig er i fengsel. Da står hunden der, og er i fare for å bli omplassert eller i verste fall avlivet. Siden mange har hunder som kan virke svært skremmende (ofte for å avskrekke andre kriminelle) så er det ikke sånn at folk står i kø for å ta over en sånn hund. Det er dyrene som taper i dette, de har ikke bedt om å komme til mennesker som ikke er i god stand til å ta seg av dem. Anonymkode: 86196...cdf Bla bla bla Anonymkode: 46b75...683
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #23 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Egoistiske, selvsentrerte og tror de er midtpunktet i verden. Eksen min har narsissisme på papiret. Han ønsket hund fordi han ville ha noen som gjorde alt for han. Etter den erfaringen innså jeg at hunder og slike mennesker er svært like. Begge vil bli grunnløst elsket. Svært mange som elsker hunder misliker katter misliker katter for deres selvstendighet og autonomi. Hunder og hundfolk har jeg rett og slett blitt veldig skeptisk til. Jeg er farget av en erfaring, og siden et mønster jeg har sett. Er ikke utlending nei. Merkelig spørsmål. Anonymkode: 57760...53f Nei, det er ikke et merkelig spørsmål. Å hate hunder, eller dyr generelt er gjerne kulturelt betinget. Dette er noe man forventer av mennesker som kommer fra mindre siviliserte land og ikke vet bedre. Å uttale at man hater hunder når man er fra Norge og oppvokst med vår kultur, det er merkelig! Anonymkode: e36de...6c5 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #24 Skrevet 24. mars 2025 Heldigvis jobbes det for hunder nå. Type at hunden har rett til å leve. Tidligre har mang en person hatt hunders liv på samvittigheten. Dvs det har vært nok at person har syntes hunden har virket skummel (vært redd for hunder generelt), politiet har blitt kontaktet, og hund avlivd. Anonymkode: 1daa1...cca
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #25 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei, det er ikke et merkelig spørsmål. Å hate hunder, eller dyr generelt er gjerne kulturelt betinget. Dette er noe man forventer av mennesker som kommer fra mindre siviliserte land og ikke vet bedre. Å uttale at man hater hunder når man er fra Norge og oppvokst med vår kultur, det er merkelig! Anonymkode: e36de...6c5 Jeg forklarte hvorfor jeg har den meningen jeg har selv om jeg er like norsk sivilisert som deg. Så du tok feil denne gangen. Anonymkode: 57760...53f
Snok1 Skrevet 24. mars 2025 #26 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flytt til et sted der det ikke er narkomane(evt skumle hunder). Anonymkode: 57760...53f Det er vel mer rimelig å bidra til at hunde-eiere -narkomane eller ei- utviser godt hundehold med ufarlige hunder?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #27 Skrevet 24. mars 2025 Det er feil å dømme alle likt. Finnes alle typer folk i samfunnet. Som ikke skulle hatt hund eller dyr. De vi tror verst om kan være de beste folka mot dyr. Og omvendt . Anonymkode: 688e2...297 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #28 Skrevet 24. mars 2025 Mange narkomane er veldig gode og kjærlige hundeeiere, for å ha det sagt. Men rus gjør ting med folk og disse hundene får ikke alltid den oppfølgingen de trenger. Men det gjelder alle slags folk. Når det er sagt ble mine hunder flere ganger angrepet av hunden til en narkoman. Anmeldte ham etter det. Kan du sende en bekymringsmelding til dyrebeskyttelsen eller en dyrlege? Anonymkode: 569e7...50c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #29 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 18.35): Hvorfor har du en slik hund? Hvilken rase? Anonymkode: dd33e...d45 Jeg har pitbuller fordi de er de snilleste og mest omsorgsfulle av rasene jeg har hatt, og perfekt kombinasjon av sofagriser og energibunter. Når de vokser opp i et sunt hjem og blir sosialisert, er det tamme som fluer. Problemet er mangel på sosialisering, spesielt med andre hunder fra valpealder, da er det fort at det blir territorielle problemer senere. Anonymkode: 7718f...f50
malifika Skrevet 24. mars 2025 #30 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har pitbuller fordi de er de snilleste og mest omsorgsfulle av rasene jeg har hatt, og perfekt kombinasjon av sofagriser og energibunter. Når de vokser opp i et sunt hjem og blir sosialisert, er det tamme som fluer. Problemet er mangel på sosialisering, spesielt med andre hunder fra valpealder, da er det fort at det blir territorielle problemer senere. Anonymkode: 7718f...f50 Jeg tviler ikke på rasen sine kvaliteter, og tror på at de er flotte hunder. Men, hvordan tør du å ha de når de er ulovlige? De blir jo fratatt deg hvis det blir oppdaget, og det må jo være grusomt å miste dem på den måten.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #31 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Egoistiske, selvsentrerte og tror de er midtpunktet i verden. Eksen min har narsissisme på papiret. Han ønsket hund fordi han ville ha noen som gjorde alt for han. Etter den erfaringen innså jeg at hunder og slike mennesker er svært like. Begge vil bli grunnløst elsket. Svært mange som elsker hunder misliker katter misliker katter for deres selvstendighet og autonomi. Hunder og hundfolk har jeg rett og slett blitt veldig skeptisk til. Jeg er farget av en erfaring, og siden et mønster jeg har sett. Er ikke utlending nei. Merkelig spørsmål. Anonymkode: 57760...53f Æsj du er en ekkel person. Hate er et sterkt ord Anonymkode: 5edfc...cb9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #32 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er dyrene som taper i dette??? Virkelig? Er du totalt blind for menneskene som lider? Det er mange byer som har ordninger for mat og vetrinær til disse hundene. Frivillighet og donasjoner er der også. Anonymkode: 57760...53f Men på et eller annet tidspunkt har alle narkomane tatt et valg som har ledet dem ut i dette. Hundene deres, de er derimot helt uforskyldt i dette. Fatter virkelig ikke hvem som selger hunder til narkomane. Det er ingen menneskerett og eie en hund. Anonymkode: 41188...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #33 Skrevet 24. mars 2025 malifika skrev (2 timer siden): Jeg tviler ikke på rasen sine kvaliteter, og tror på at de er flotte hunder. Men, hvordan tør du å ha de når de er ulovlige? De blir jo fratatt deg hvis det blir oppdaget, og det må jo være grusomt å miste dem på den måten. De er ikke ulovlige her jeg bor. Anonymkode: 7718f...f50
malifika Skrevet 24. mars 2025 #34 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er ikke ulovlige her jeg bor. Anonymkode: 7718f...f50 Åja. Så bra 🥰
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #35 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mange narkomane er veldig gode og kjærlige hundeeiere, for å ha det sagt. Men rus gjør ting med folk og disse hundene får ikke alltid den oppfølgingen de trenger. Men det gjelder alle slags folk. Når det er sagt ble mine hunder flere ganger angrepet av hunden til en narkoman. Anmeldte ham etter det. Kan du sende en bekymringsmelding til dyrebeskyttelsen eller en dyrlege? Anonymkode: 569e7...50c Som du selv er inne på så er det ingen automatikk i at narkomane er dårlig hundeeiere og de som ikke er narkomane er gode hundeeiere gå på lys linje er det heller ikke automatikk i at den hunden som angrep dine gjorde det fordi eier var narkoman. mine hunder har også blitt angrepet av andre hunder hvor eierne ikke var narkomane. Anonymkode: 46b75...683
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #36 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er en helt vanlig hund (schæfer) og hun er absolutt ikke skummel😄 Men noen ser annerledes på det. Har den rasen fordi den er lettlært, morsom, passe aktiv og en skikkelig bestis🥰 Anonymkode: 3bc2d...178 Samme her også, jeg har en schæfer/malinois mix og en annen schæfermix. Begge hundene har jeg fått høre av noen at de ser skumle ut. Det er jo ofte folk som ikke har greie på hund som sier slik. Som kanskje ser på filmer hvor slike hunder er "farlige". Er så mange som tror at fordi det er en stor hund, kan den være skummel og farlig.. det er jo like sannsynlig for at en liten hund er farlig 🤷♀️ Anonymkode: f5b43...e6b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #37 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Egoistiske, selvsentrerte og tror de er midtpunktet i verden. Eksen min har narsissisme på papiret. Han ønsket hund fordi han ville ha noen som gjorde alt for han. Etter den erfaringen innså jeg at hunder og slike mennesker er svært like. Begge vil bli grunnløst elsket. Svært mange som elsker hunder misliker katter misliker katter for deres selvstendighet og autonomi. Hunder og hundfolk har jeg rett og slett blitt veldig skeptisk til. Jeg er farget av en erfaring, og siden et mønster jeg har sett. Er ikke utlending nei. Merkelig spørsmål. Anonymkode: 57760...53f Jeg er svært skeptisk til noen som kan påstå at de hater hunder, eller andre dyr generelt. Anonymkode: c2353...38f 2
Gjest Maia70 Skrevet 24. mars 2025 #38 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er så mange som tror at fordi det er en stor hund, kan den være skummel og farlig.. det er jo like sannsynlig for at en liten hund er farlig 🤷♀️ Anonymkode: f5b43...e6b Nei det er det faktisk ikke, for en stor hund kan drepe et barn. Det var et tilfelle for en del år siden, et barn på vei hjem fra skolen ble drept av en gruppe trekkhunder. Jeg har hatt hund selv, og ser slett ikke spøkelser ved høylys dag. Men fremmede hunder bør faktisk holdes unna barn, eller omvendt, og særlig store hunder, siden skadepotensialet er så mye større. https://www.nrk.no/innlandet/sonnen-til-roger-ble-drept-av-hunder-for-19-ar-siden-i-torpa.-na-har-han-snakket-med-familien-i-brum-1.15527532
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #39 Skrevet 24. mars 2025 Narkomane har knapt nok egenskaper til å ta vare på seg selv, enda mindre ett dyr. Anonymkode: cd72f...1e2 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2025 #40 Skrevet 24. mars 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er svært skeptisk til noen som kan påstå at de hater hunder, eller andre dyr generelt. Anonymkode: c2353...38f Du har rett, jeg hater nok ikke hunder. Hater vel mer egenskapene til hunder, og egenskapene til de som kjøper hunder. Møter jevnlig hunder og koser og leker med de, men egoismen deres osv. Hater jeg. Anonymkode: 57760...53f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå