AnonymBruker Skrevet i går, 11:37 #21 Del Skrevet i går, 11:37 Jeg gav sønnen en pakke med makroner og en klem når han stod opp i dag tidlig. Fin dag å vise litt ekstra morskjærlighet også. Anonymkode: 5ca8c...e0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:38 #22 Del Skrevet i går, 11:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette var et ukjent fenomen i Norge før Posten i slutten av 1990-årene fant ut at man kunne bruke dette til å få folk til å sende flere brev og ga ut egne Valentin-frimerker i 1998, og Nille & co benyttet anledningen til å selge kinaprodusert søppel. Da jeg var barn, visste alle hva engelsk fotball stod for, men ikke en sjel feiret Valentindagen eller Halloween; dette har like lite sammenheng med norsk kultur som ordet "influncer". Anonymkode: b55e5...51b Slik så Postens Valentin-frimerker ut den gangen portoen fortsatt var til å leve med; med dagens portosatser (kr.25 for et innenlands brev) gidder ingen å tenke på å sende post i denne anledningen: Ny Bruker skrev (9 minutter siden): Det er den 1. juni. Feires ikke så tydelig i Norge da, men er godt markert i andre land, spesielt Øst Europa. Man feirer disse dagene på forskjellige dager; barnas verdensdag i Norge er første mandag i oktober (6. oktober i år). Og mens man hadde morsdag i Norge sist helg, feirer man Mutterstag etter Påske (i begynnelsen av mai) i Tyskland. Anonymkode: b55e5...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #23 Del Skrevet i går, 11:46 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ser flere influensere kjøper gaver og baker og slikt til barna sine på valentinsdagen. Er dette vanlig? Burde jeg ut å handle noe til de? 🤪 Kommer ikke til å gjøre det altså. Men bare lurte på om dette liksom var vanlig... Anonymkode: 20f8c...ea3 Det er fordi influencere generelt er uintelligente mennesker som liker å tiltrekke seg oppmerksomhet gjennom moralposering uansett hvor langt ute av kontekst de er og hvor lite innsikt de har i hva de snakker om. Å gi valentinsgaver til barn er på grensa til perverst. (når giveren er voksen, vel å merke) Anonymkode: e8420...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:51 #24 Del Skrevet i går, 11:51 Det har jeg aldri hørt om. For noe tull. Anonymkode: dcf7e...4f9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #25 Del Skrevet i går, 11:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er fordi influencere generelt er uintelligente mennesker som liker å tiltrekke seg oppmerksomhet gjennom moralposering uansett hvor langt ute av kontekst de er og hvor lite innsikt de har i hva de snakker om. Å gi valentinsgaver til barn er på grensa til perverst. (når giveren er voksen, vel å merke) Anonymkode: e8420...b8b Ja, man får ikke fullt så hyggelige assosiasjoner når man ser for seg onkel Willy som gir blomster og en hjerteformet konfekteske til lille Marie. Landet vi bor i, heter faktisk Norge. Hva er i veien med å fortsette med norske tradisjoner som julebukk i stedet for Halloween, og kutte ut det importerte tullet som Nille & co forsøker å prakke på oss gjennom hjernedøde fjols ...? Anonymkode: b55e5...51b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:03 #26 Del Skrevet i går, 12:03 Jeg er absolutt ikke influencer. Jeg er 58, med voksne barn. Jeg liker Alle hjerters dag 😄. Liker å benytte dagen til å glede dem jeg er glad i med gode ord, og gjerne blomster, vin eller sjokolade. Mannen min liker faktisk også å overraske meg med morsomme gaver eller blomster på denne dagen. Barna mine bor langt borte, men har fått en hyggelig vipps i dag til å kjøpe seg blomster og vin. Ja, man kan kan selvfølgelig gjøre det på helt vanlige hverdager også. Har ingen problem med det 🙂 Anonymkode: 80327...671 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:05 #27 Del Skrevet i går, 12:05 Pleier å lage et koselig kort til dem 🙂 Gjør ikke noe mer ut av det, enn det. I år får den ene et hjemmelaget "dikt" (humoristisk og personlig) og den andre får ei tegneseriestripe i kortet (elsker tegneserier). Anonymkode: 67259...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:26 #28 Del Skrevet i går, 12:26 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er fordi influencere generelt er uintelligente mennesker som liker å tiltrekke seg oppmerksomhet gjennom moralposering uansett hvor langt ute av kontekst de er og hvor lite innsikt de har i hva de snakker om. Å gi valentinsgaver til barn er på grensa til perverst. (når giveren er voksen, vel å merke) Anonymkode: e8420...b8b Jeg har holdt på med dette til barna lenge før det influensere i det hele tatt var et ord. Og at det er perverst å gjøre noe hyggelig for barna sine på alle hjerters dag, får du selv mene. Må være vondt å bli så provosert over noe andre gjør av godt hjerte mot sine egne barn - som ikke går ut over deg på noe som helst måte. Du burde prøve å se på andres handlinger på en annen måte.. kanskje du får litt lavere blodtrykk. Anonymkode: 1d983...fe1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:49 #29 Del Skrevet i går, 12:49 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Må være vondt å bli så provosert over noe andre gjør - som ikke går ut over deg på noe som helst måte. Du burde prøve å se på andres handlinger på en annen måte.. kanskje du får litt lavere blodtrykk. Anonymkode: 1d983...fe1 Hva synes du om Teslaeiere? Anonymkode: 7b32d...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:00 #30 Del Skrevet i går, 13:00 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har holdt på med dette til barna lenge før det influensere i det hele tatt var et ord. Og at det er perverst å gjøre noe hyggelig for barna sine på alle hjerters dag, får du selv mene. Må være vondt å bli så provosert over noe andre gjør av godt hjerte mot sine egne barn - som ikke går ut over deg på noe som helst måte. Du burde prøve å se på andres handlinger på en annen måte.. kanskje du får litt lavere blodtrykk. Anonymkode: 1d983...fe1 Enig, litt ekstremt å tenke perversjon fordi man gir noe av kjærlighet til det kjæreste en har 😅 Det er mye som ikke er norsk kultur som er blitt norsk kultur. Taco for eksempel 😝 tidene forandrer seg og takk og lov for at man kan velge selv. Men spesielt at så mange lar seg pille på nesen og blir bitre av at noen liker å gi noe koselig til barna sine på denne spesifikke dagen, for jeg synes bare det er kjekt og gledesfylt. Anonymkode: d4366...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:04 #31 Del Skrevet i går, 13:04 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Og at det er perverst å gjøre noe hyggelig for barna sine på alle hjerters dag, får du selv mene. Må være vondt å bli så provosert over noe andre gjør av godt hjerte mot sine egne barn - som ikke går ut over deg på noe som helst måte. Du burde prøve å se på andres handlinger på en annen måte.. kanskje du får litt lavere blodtrykk. Anonymkode: 1d983...fe1 Og hva er i veien med å gjøre noe hyggelig mot barna på en bestemt ukedag året rundt, slik barna fikk lørdagsgodt før i tiden, og la dette være en "hjertedag" ...? Ønsker man å være en god forelder, trenger man ikke å vente til det blir 14. februar neste år; disse kunstige merkedagene som man har til forskjellige tider rundt om i verden, er ingenting annet enn et kommersielt påskudd til å bidra til kjøpefesten; gode foreldre bryr seg året rundt. Anonymkode: b55e5...51b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #32 Del Skrevet i går, 13:32 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva synes du om Teslaeiere? Anonymkode: 7b32d...d2c Hva jeg syns om Teslaeiere? Er det en gruppe bestående av en type mennesker? AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Og hva er i veien med å gjøre noe hyggelig mot barna på en bestemt ukedag året rundt, slik barna fikk lørdagsgodt før i tiden, og la dette være en "hjertedag" ...? Ønsker man å være en god forelder, trenger man ikke å vente til det blir 14. februar neste år; disse kunstige merkedagene som man har til forskjellige tider rundt om i verden, er ingenting annet enn et kommersielt påskudd til å bidra til kjøpefesten; gode foreldre bryr seg året rundt. Anonymkode: b55e5...51b Så du tror at vi som markerer denne dagen med barna våre, ikke forteller barna våre at vi elsker de andre dager i året? At vi de andre 51 ukene i året er elendige foreldre, og ikke kan gjøre noe hyggelig for barna våre andre dager enn 14.februar. Du må gjerne fortelle deg selv det, men fasiten er helt motsatt. Jeg vet jeg er en god forelder stort sett hver eneste dag året gjennom. Anonymkode: 1d983...fe1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:15 #33 Del Skrevet i går, 14:15 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg vet jeg er en god forelder stort sett hver eneste dag året gjennom. Anonymkode: 1d983...fe1 Jeg tror deg. Og nettopp derfor har man like stort behov for å markere 14. februar (som overhodet ikke har sammenheng med barn) som en fisk har behov for en flatskjerm; det man kan gjøre for barn idag, kan man også gjøre imorgen. Den eneste grunnen til å feire 14. februar, måtte være hvis barnet har fødselsdag akkurat denne dagen; da blir årsaken til feiringen naturligvis helt annen. Men det kommersielle budskapet Nille & co kommer med for å selge kinesiskprodusert skrot når de henger opp noen hjerter, har ingen sammenheng med omtanke; hvis man ser bort fra butikkenes behov for å tjene mer. Anonymkode: b55e5...51b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:35 #34 Del Skrevet i går, 14:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har holdt på med dette til barna lenge før det influensere i det hele tatt var et ord. Og at det er perverst å gjøre noe hyggelig for barna sine på alle hjerters dag, får du selv mene. Må være vondt å bli så provosert over noe andre gjør av godt hjerte mot sine egne barn - som ikke går ut over deg på noe som helst måte. Du burde prøve å se på andres handlinger på en annen måte.. kanskje du får litt lavere blodtrykk. Anonymkode: 1d983...fe1 Det var akkurat dette jeg mente med moralposering. Du må gjerne prøve som hersketeknikk å gi deg selv moralsk overtak, men det synes tvers igjennom at du bare handler om selvhevdelse og moralposering. Å gi barn romantiske gaver på en dag dedikert til romantikk mellom voksne mennesker er i beste fall umusikalsk, og i værste fall fremstå lity creepy, avhengig av hvem som gjør det. Hvorfor ga du ikke gavene i går, hvis det eneste det handler om er "å være snill mot barna"??? Grunnen er åpenbar. Du gjør det for deg selv. For å ha muligheten til å vise hvor fantastisk du er. Det eneste du lærer barna er å ikke forstå forskjellen på kontekster. Skal Valentines Day bli nok en dag hvor unger i skolegården begynner å sammenligne hva de fikk av foreldrene på Valentines Day? Kanskje jeg skal dra til med å gi ungene mine nyeste iPhone i dag og be dem sjekke hva de andre fikk. Jeg er snill mot barna mine gjennom hele året.. Trenger ikke påskudd. Valentines Day dedikerer jeg til min partner. Blodtrykket målte jeg nylig. Det var helt fint. Jeg blir ikke provosert av sånne som deg. Jeg bare rister på hodet. Skal man ha tradisjoner så må man klare å forstå hva som er hva. Ellers er drt ingen vits. Men Nille og andre fjasebutikker digger nok meningene dine. Anonymkode: e8420...b8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet i går, 14:43 #35 Del Skrevet i går, 14:43 Har feiret den i alle år. Oppmerksomhet gir jeg til venner så vel som kjæreste og familie. Jeg synes det er hyggelig greie. trenger ikke være mer enn kort! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:08 #36 Del Skrevet i går, 15:08 Nei. Man må ikke det. Men jeg la oppi en liten hjertesjokolade i nisteboksen. Sikkert ikke innafor, men jeg synes det er koselig, og de ble glad. Så.. Anonymkode: 60dce...14e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet i går, 15:13 #37 Del Skrevet i går, 15:13 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser flere influensere kjøper gaver og baker og slikt til barna sine på valentinsdagen. Er dette vanlig? Burde jeg ut å handle noe til de? 🤪 Kommer ikke til å gjøre det altså. Men bare lurte på om dette liksom var vanlig... Anonymkode: 20f8c...ea3 Herregud, det er det dummeste jeg har lest hittil idag. Ett sted får grensen gå altså. Enkelte av disse influensere virker helt tette i pappen. De sier og gjør så mye idiotisk at jeg klarer ikke forstå hvorfor folk gidder å følge de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:25 #38 Del Skrevet i går, 15:25 Underholdende å lese hvor mange som lar seg provosere. Jeg ga datteren min noen hjertesjokolader i dag. Synes bare det er en fin ting å gjøre. Alle er forskjellige, kan man ikke bare akseptere det? Anonymkode: 3fe30...32e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:43 #39 Del Skrevet i går, 15:43 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Slik så Postens Valentin-frimerker ut den gangen portoen fortsatt var til å leve med; med dagens portosatser (kr.25 for et innenlands brev) gidder ingen å tenke på å sende post i denne anledningen: Man feirer disse dagene på forskjellige dager; barnas verdensdag i Norge er første mandag i oktober (6. oktober i år). Og mens man hadde morsdag i Norge sist helg, feirer man Mutterstag etter Påske (i begynnelsen av mai) i Tyskland. Anonymkode: b55e5...51b Flere Valentinfrimerker fra Posten; ser at de holdt på en stund før de sluttet ga opp forsøket på å markere denne dagen, dels fordi portoen var blitt så dyr at de færreste sendte brev, dels fordi de fikk hard konkurranse fra digitale løsninger på nett eller mobil: 1999: 2000: 2001: Ingen merker i 2002. 2003: 2004: 2005: 2006: 2007: 2008: Og der sa Postens innsats stopp, selv om det var de som i første rekke begynte med dette. Anonymkode: b55e5...51b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:55 #40 Del Skrevet i går, 15:55 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ser flere influensere kjøper gaver og baker og slikt til barna sine på valentinsdagen. Er dette vanlig? Burde jeg ut å handle noe til de? 🤪 Kommer ikke til å gjøre det altså. Men bare lurte på om dette liksom var vanlig... Anonymkode: 20f8c...ea3 Ja det gjør jeg, synes det e koselig Anonymkode: 66dac...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå