AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:23 #1 Del Skrevet fredag kl 07:23 Født for 4 uker siden. Ganske sikker på at jeg har fått fremfall. Kjennes ekkelt og ubehagelig ut nedentil, og når jeg trykker ser jeg at «noe» blir presset lenger ut (ikke helt ut fra skjeden) men tydelig at noe ikke er som det var. Er mitt andre barn. Når jeg prøver å ta en finger inn kjennes det vanskelig ut, som at noe dekker foran åpningen. Vil dette gå tilbake igjen? Jeg vet det kun er 4 uker siden fødsel men jeg får helt angst for at underlivet er ødelagt. Ammer ikke lenger Anonymkode: 959cf...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:08 #2 Del Skrevet fredag kl 12:08 Mye kan skje enda, jeg har merket gradvis bedring gjennom det første året. Men jeg tror ingen kan svare deg på om det blir som før. Jeg hadde det ganske likt, i tillegg til tyngdefølelse (ubehagelig å løfte baby) og veldig lite kontakt med bekkenbunnen, men mye gikk seg til. Er du plaget i hverdagen? Eller går det mer på at du føler og ser at noe ikke er som før? Jeg har godtatt at alt ikke blir som før, det viktigste for meg er å fungere og ikke ha smerte. Hvis du trenger det får du nok hjelp av fysioterapeut, og om det ikke hjelper er det kanskje aktuelt å operere. Men først må kroppen få tid til å heles, sannsynligvis blir det bedre. Pass på at du ikke løfter tungt nå i starten. Anonymkode: a7328...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppiluppi84 Skrevet fredag kl 12:22 #3 Del Skrevet fredag kl 12:22 Du må vel bestille legetime og få en sjekk. Tidligst etter 6 uker. Men det er bare å begynne å knipe. Det er uansett behandlingen i første steg. 3 intervaller på 10, i minst 10 sek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:59 #4 Del Skrevet fredag kl 20:59 Er det når du står eller sitter at du kjenner det; eller når du ligger også? Pass også på å faktisk sjekke at du får noe ut av knipeøvelser. Jeg erfarte det samme som deg, og syntes generelt ting kjentes annerledes ut der. Prøvde å gjøre knipeøvelser, men det kjentes ikke ut som noe skjedde. Du kan (om noen uker eller senere, greit å la ting leges litt først) sjekke om du klarer å knipe rundt en finger og "trekke den innover". Jeg fant ut etter 8 mnd at jeg har null konktakt med muskulaturen, fått god hjelp fra fysiospesialist og bruker nå tensapparat for å få muskulaturen til å jobbe. Anonymkode: 22877...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:29 #5 Del Skrevet fredag kl 21:29 Var helt sikker på at sexlivet var en saga blott etter fødsel av et stort barn. Følte at noe absolutt ikke var som det skulle. Såg ikke noe komme ut, men følte definitivt at noe blokkerte litt. Gikk til gynekolog som sa det var normalt at det tok litt tid å stramme opp. Google var min venn og krisemaksimeringen var tilstede lenge. Trodde null på at dette var noe som kunne ordne seg selv. MEN! Jaggu fikset det seg selv. Helt fint og normalt underliv nå. Ikke har jeg vært noe god med knipeøvelsene heller. Det er veldig sannsynlig at det vil gå seg til! Gi det tid, og gå ev. til lege om det ikke er noe bedring etter noen måneder. Anonymkode: e44ac...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:41 #6 Del Skrevet fredag kl 21:41 Jeg fikk fremfall av blære etter første fødsel + anstrengelseslekkasje. Var ikke mulig å knipe på plass fordi vevet var for mye strekt. Jeg prøvde for å si det sånn. Gikk med det i 10 år før jeg endelig fikk somlet meg til operasjon, som var vellykket. Fikk operasjonen dekket. Det er selvsagt for tidlig å tenke på operasjon for deg, men ville bare formidle at det er hjelp å få hvis det ikke går seg til. Når det gjelder risiko så vil du få dette forklart hvis det blir til at du går til konsultasjon. Anonymkode: 3c565...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Hypopressive trening, kniping, ikke løft tungt. Var veldig plaget med det samme i ca 6 mnder før ubehaget gradvis forsvant, kunne ikke gå lengre turen engang.. Vil også anbefale etterhvert å dra til gyn eller fysio så de kan sjekke om du kniper med de riktige musklene, så du ikke kniper deg ihjel med feil muskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå