AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Skrevet 13. februar Er ikke så ofte jeg får munnsår, men dukker de opp er det som vonde sprekker i munnviken. De gror sent fordi vevet som har grodd litt over natten stadig revnes opp igjen når jeg gaper neste dag. De pleier likevel stort sett å gro av seg selv i løpet av et par dager. Når jeg leser om munnsår så ser jeg det i det aller fleste tilfellene dreier seg om herpes. Jeg bruker derimot stor dose Zovirax tabletter daglig for noe annet, så da er det vel litt rart jeg nå skulle ha fått et herpes munnsår i munnviken som ikke gror?!🤔 Har hatt det i snart to uker og det både svir og verker. Litt infisert, men tror ikke det har utviklet seg til brennkopper. Noen tips? Anonymkode: 34687...231
AnonymBruker Skrevet 13. februar #2 Skrevet 13. februar Hvordan er formen din ellers? Er du mye trøtt og sliten? Isåfall kan det være jernmangel Anonymkode: 4ebd1...edf 2 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er ikke så ofte jeg får munnsår, men dukker de opp er det som vonde sprekker i munnviken. De gror sent fordi vevet som har grodd litt over natten stadig revnes opp igjen når jeg gaper neste dag. De pleier likevel stort sett å gro av seg selv i løpet av et par dager. Når jeg leser om munnsår så ser jeg det i det aller fleste tilfellene dreier seg om herpes. Jeg bruker derimot stor dose Zovirax tabletter daglig for noe annet, så da er det vel litt rart jeg nå skulle ha fått et herpes munnsår i munnviken som ikke gror?!🤔 Har hatt det i snart to uker og det både svir og verker. Litt infisert, men tror ikke det har utviklet seg til brennkopper. Noen tips? Anonymkode: 34687...231 En tur til fastlegen er på sin plass når sårene er aktive. Der finnes hjelp å få. Anonymkode: 35999...0b0
AnonymBruker Skrevet 14. februar #4 Skrevet 14. februar Arnica-salve fra helsekost, eller en rå potetskive på. Anonymkode: a3d26...ffa
AnonymBruker Skrevet 14. februar #5 Skrevet 14. februar Og du har ikke gått til lege??? Anonymkode: 1d83d...02b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #6 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og du har ikke gått til lege??? Anonymkode: 1d83d...02b Jeg har slitt med dette i mange år, har ikke oppnådd noe med å klage til legen😅Er noe autoimmunt ingen kan hjelpe med. Jobber med å styrke immunforsvaret(de siste 20 årene…)😏 Anonymkode: 709a2...a08 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar #7 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har slitt med dette i mange år, har ikke oppnådd noe med å klage til legen😅Er noe autoimmunt ingen kan hjelpe med. Jobber med å styrke immunforsvaret(de siste 20 årene…)😏 Anonymkode: 709a2...a08 Hvordan styrker du immunforsvaret? Har hørt at meditasjon skal hjelpe? Anonymkode: b8107...f67
AnonymBruker Skrevet 14. februar #8 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har slitt med dette i mange år, har ikke oppnådd noe med å klage til legen😅Er noe autoimmunt ingen kan hjelpe med. Jobber med å styrke immunforsvaret(de siste 20 årene…)😏 Anonymkode: 709a2...a08 Dummeste jeg har sett på en stund. Du kan ha Herpes eller andre virus du enkelt kan få hjelp med hos legen. Å styrkeimunforsvaret i 20. år? Folk tror de kan styrke imunforsvaret på alle tenkelige og utenkelige måter uten å forstå hva imunforsvaret er og hvordan det fungerer. Imunforsvaret er blitt en motesak og ordet miss brukes over en lav sko. Anonymkode: 35999...0b0
AnonymBruker Skrevet 14. februar #9 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dummeste jeg har sett på en stund. Du kan ha Herpes eller andre virus du enkelt kan få hjelp med hos legen. Å styrkeimunforsvaret i 20. år? Folk tror de kan styrke imunforsvaret på alle tenkelige og utenkelige måter uten å forstå hva imunforsvaret er og hvordan det fungerer. Imunforsvaret er blitt en motesak og ordet miss brukes over en lav sko. Anonymkode: 35999...0b0 Ok. Nå har jeg vært til omfattende utredning hos ulike spesialister, men du er kanskje lege og kan gi meg et godt råd eller to?😄 Anonymkode: 709a2...a08
AnonymBruker Skrevet 14. februar #10 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er ikke så ofte jeg får munnsår, men dukker de opp er det som vonde sprekker i munnviken. De gror sent fordi vevet som har grodd litt over natten stadig revnes opp igjen når jeg gaper neste dag. De pleier likevel stort sett å gro av seg selv i løpet av et par dager. Når jeg leser om munnsår så ser jeg det i det aller fleste tilfellene dreier seg om herpes. Jeg bruker derimot stor dose Zovirax tabletter daglig for noe annet, så da er det vel litt rart jeg nå skulle ha fått et herpes munnsår i munnviken som ikke gror?!🤔 Har hatt det i snart to uker og det både svir og verker. Litt infisert, men tror ikke det har utviklet seg til brennkopper. Noen tips? Anonymkode: 34687...231 Jeg får alltid dette når jeg får jernmangel, har jeg ikke jerntabletter hjemme så spiser jeg noe jernholdig mat, leverpostei i tykke lag eller kjøtt eller noe, så forsvinner det på en dag eller 2. Alltid. Anonymkode: f81e9...f5c 1 10
AnonymBruker Skrevet 14. februar #12 Skrevet 14. februar Google angular cheilitis! Jeg har hatt samme problem og det varte i månedsvis. Det kan skyldes flere ting, bl.a. mangel på jern, B12 etc. Anonymkode: bfe16...643 1 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar #13 Skrevet 14. februar Arnica-salve fra helsekost, eller en rå potetskive på. Anonymkode: a3d26...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #14 Skrevet 14. februar Det kan være symptom på mangel på et eller annet som flere andre er inne på. Anonymkode: 6726e...865
AnonymBruker Skrevet 14. februar #15 Skrevet 14. februar Du spiser for lite animalsk og det har gitt deg næringsmangel. Animalsk er det mest næringsrike vi kan spise. Jo mer animalsk i et kosthold, jo mer næringsrikt er kostholdet. Vi tar opp næring fra animalsk mye bedre enn fra planter. På papiret kan det se ut som at planter er næringsrike, men næringen i dem tas nesten ikke opp, så de er næringsfattige. Spis mer animalsk! Anonymkode: 400c8...a83 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar #16 Skrevet 14. februar C-vitaminer, ta en stor dose noen dager. Anonymkode: 0ed2d...e39 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #17 Skrevet 14. februar Selv et enkelt munnsår skal ha en diagnose altså? Munnsår er lett å få i den kalde årstiden og det gror sakte når det går opp så fort man gaper. Men det går som regel over! Selv bruker jeg ingen krem eller noe på for det gror lettere når jeg ikke dynker det med all verdens dilldall. Anonymkode: 486a0...1cf 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar #18 Skrevet 14. februar B12-mangel og/eller jernmangel. Det har gitt meg sånne sår i munnviken som ikke forsvinner. Gå til legen og få tatt blodprøver om du ikke har gjort det. Anonymkode: cbf7b...80d 2 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar #19 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du spiser for lite animalsk og det har gitt deg næringsmangel. Animalsk er det mest næringsrike vi kan spise. Jo mer animalsk i et kosthold, jo mer næringsrikt er kostholdet. Vi tar opp næring fra animalsk mye bedre enn fra planter. På papiret kan det se ut som at planter er næringsrike, men næringen i dem tas nesten ikke opp, så de er næringsfattige. Spis mer animalsk! Anonymkode: 400c8...a83 Dette er ikke løsningen på alle helseproblemer altså, selv om du for tiden er carnivore-frelst. Anonymkode: a3d26...ffa 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar #20 Skrevet 14. februar Jeg får munnsår i munnvikene hvert år. Denne er den eneste som har funket for meg https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-cicaplast-b5-leppebalm-75ml-852570p Det er ikke nødvendigvis herpes. Jeg fikk beskjed om at det ikke var det fra både apotek og lege. Jeg har ingen mangler, som flere her nevner. Anonymkode: bf629...612 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå