AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:28 #1 Del Skrevet torsdag kl 11:28 Antall uføre har økt med 6400 personer. Og klart det koster Men alt jeg klarer å tenke på er at foreldregenerasjonen til den ene journalisten har kommet med 12 barn. Pluss ei tante og onkel har kommet med 9 barn. Familien Ali har jo kostet en del også (bare for å sette det på spissen). Hvorfor ikke heller skrive om hvor mye antall innvandrere har økt det siste året? (Jeg jeg er ikke rasist. Er bare realist) Eller er det mer tabu å ha fokus på innvandrere? Hvorfor er det mer riktig å skrive om uføre og kostnader enn om innvandrere og kostnader? Ja,journalisten er i jobb og til nytte for Norge. Men jeg ser ingen grunn til å måtte henge ut en kostnadgruppe som stort sett består av personer som har jobbet i flere tiår. Spesielt ikke når journalistens egen familie tilhører en gedigen kostnadgruppe. Journalisten tilhører en gruppe som har økt med MER enn 6400 personer på ett år. Og hun kaller dette med uføre en skremmende utvikling. Intisaar ville sannsynligvis ikke ha vært journalist her hvis ikke Norge hadde vært generøse meg pengesekken. Og i motsetning til uføre som virkelig sliter med å komme i jobb hvis de friskner til , så er det pålagt hos mange bedrifter å kalle inn minst en person med innvandrerbakgrunn til ett jobbintervju. Om man hadde belyst ting i VG på samme måten rundt økning av innvandrere - og jakt dette skremmende ,så hadde det blitt ramaskrik med en gang (noe jeg til og med regner med det vil bli her inne). Noe jeg forstår. Fordi det gir ingen hyggelig følelse for grupper som blir rammet av slikt. Men det samme gjelder for uføre, vil jeg tro. Så her bruker man en pengesekk til å prøve å slå ned den andre pengesekken med. To vrange gir aldri en rett. Anonymkode: 36234...66d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:40 #2 Del Skrevet torsdag kl 11:40 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Antall uføre har økt med 6400 personer. Og klart det koster Men alt jeg klarer å tenke på er at foreldregenerasjonen til den ene journalisten har kommet med 12 barn. Pluss ei tante og onkel har kommet med 9 barn. Familien Ali har jo kostet en del også (bare for å sette det på spissen). Hvorfor ikke heller skrive om hvor mye antall innvandrere har økt det siste året? (Jeg jeg er ikke rasist. Er bare realist) Eller er det mer tabu å ha fokus på innvandrere? Hvorfor er det mer riktig å skrive om uføre og kostnader enn om innvandrere og kostnader? Ja,journalisten er i jobb og til nytte for Norge. Men jeg ser ingen grunn til å måtte henge ut en kostnadgruppe som stort sett består av personer som har jobbet i flere tiår. Spesielt ikke når journalistens egen familie tilhører en gedigen kostnadgruppe. Journalisten tilhører en gruppe som har økt med MER enn 6400 personer på ett år. Og hun kaller dette med uføre en skremmende utvikling. Intisaar ville sannsynligvis ikke ha vært journalist her hvis ikke Norge hadde vært generøse meg pengesekken. Og i motsetning til uføre som virkelig sliter med å komme i jobb hvis de friskner til , så er det pålagt hos mange bedrifter å kalle inn minst en person med innvandrerbakgrunn til ett jobbintervju. Om man hadde belyst ting i VG på samme måten rundt økning av innvandrere - og jakt dette skremmende ,så hadde det blitt ramaskrik med en gang (noe jeg til og med regner med det vil bli her inne). Noe jeg forstår. Fordi det gir ingen hyggelig følelse for grupper som blir rammet av slikt. Men det samme gjelder for uføre, vil jeg tro. Så her bruker man en pengesekk til å prøve å slå ned den andre pengesekken med. To vrange gir aldri en rett. Anonymkode: 36234...66d Godt innlegg! Ja uføre har økt, og koster Norge AS en del. Men vil tro antall innvandrere har økt mye, og koster Norge AS ganske mye. Men det blir aldri snakket høyt om. En innvandrer familie med 10 barn (som ikke er uvanlig) f.eks koster Norge AS nesten 20.000 i mnd. Og disse familiene er det mange av. Foreldrene får i tillegg støtte til både det ene og det andre. Flere uføre har slitt og jobbet og betalt sin skatt. Og uførestønaden er jo ikke akkurat høy. Anonymkode: f4b6d...b3d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:03 #3 Del Skrevet torsdag kl 14:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt innlegg! Ja uføre har økt, og koster Norge AS en del. Men vil tro antall innvandrere har økt mye, og koster Norge AS ganske mye. Men det blir aldri snakket høyt om. En innvandrer familie med 10 barn (som ikke er uvanlig) f.eks koster Norge AS nesten 20.000 i mnd. Og disse familiene er det mange av. Foreldrene får i tillegg støtte til både det ene og det andre. Flere uføre har slitt og jobbet og betalt sin skatt. Og uførestønaden er jo ikke akkurat høy. Anonymkode: f4b6d...b3d Dette må vi høre mer om. Anonymkode: 5f4f0...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:10 #4 Del Skrevet torsdag kl 14:10 Vi er totalt avhengige av innvandrere for å få landet til å gå rundt. Så lenge nordmenn fortsetter å få 1,4 barn i snitt har vi ikke noe annet valg enn i investere i innvandring. Kan ikke si det samme om uføre Anonymkode: acce5...3c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:10 #5 Del Skrevet torsdag kl 14:10 Innvandrere er da ikke kun en utgift? 12 barn er jo 12 potensielle arbeidstakere. I en tid hvor fødselstallene går ned Anonymkode: 93a7c...5ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:18 #6 Del Skrevet torsdag kl 14:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt innlegg! Ja uføre har økt, og koster Norge AS en del. Men vil tro antall innvandrere har økt mye, og koster Norge AS ganske mye. Men det blir aldri snakket høyt om. En innvandrer familie med 10 barn (som ikke er uvanlig) f.eks koster Norge AS nesten 20.000 i mnd. Og disse familiene er det mange av. Foreldrene får i tillegg støtte til både det ene og det andre. Flere uføre har slitt og jobbet og betalt sin skatt. Og uførestønaden er jo ikke akkurat høy. Anonymkode: f4b6d...b3d Jeg tror du kan gange 20 000kr opp noen ganger, ihverftfall for noen grupper. Somaliske alanemødre med et visst antall barn har vel mulighet for opp mot en mill kr årlig, alle stønader inkl. Anonymkode: 4615d...f8c 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:24 #7 Del Skrevet torsdag kl 14:24 Enda en tråd hvor folk kommer med mange påstander uten dokumentasjon. Anonymkode: a6440...adb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:25 #8 Del Skrevet torsdag kl 15:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enda en tråd hvor folk kommer med mange påstander uten dokumentasjon. Anonymkode: a6440...adb Hvilken dokumentasjon trenger du her som ikke allerede er allment kjent? Anonymkode: 5f4f0...088 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:26 #9 Del Skrevet torsdag kl 17:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er totalt avhengige av innvandrere for å få landet til å gå rundt. Så lenge nordmenn fortsetter å få 1,4 barn i snitt har vi ikke noe annet valg enn i investere i innvandring. Kan ikke si det samme om uføre Anonymkode: acce5...3c1 Ja, dette er et kjempeprosjekt, det går så det griner! Innvandrere mottar mest sosialhjelp, og tallene går oppover, ikke nedover: https://www.nettavisen.no/okonomi/nye-ssb-tall-sosialhjelpen-til-innvandrere-gar-til-himmels-far-nesten-6-av-10-kroner/s/12-95-3424177217 Kostnad vs "inntjening" på innvandring: https://www.aftenposten.no/meninger/i/5069E/hvorfor-forteller-ikke-mediene-hva-en-ikke-vestlig-innvandrer-koster For å adressere påstanden din direkte, sakset fra saken over: Mer ut i trygd enn inn i skatt Det er verre enn som så, for forutsetningen for kostnaden på 4100 milliarder er at annengenerasjon integreres 100 prosent. Gjør de som foreldrene; forbruker langt mer trygder enn de betaler inn i skatt, stiger kostnadene til over 6000 milliarder. Dette er dramatisk. Og dette slår beina under det generelle mantraet om at Norge trenger arbeidsinnvandring, Som sjeføkonom Harald Magnus Andreassen i Swedbank First Securities sier det: Politikeres utsagn om at «Norge har behov for arbeidskraft» gir liten mening: «Hensikten med økonomisk politikk er å få det folket man har i arbeid på en slik måte at produktiviteten og verdiskapningen pr. innbygger blir høy … Man glemmer at innvandreren øker behovet for realkapital. De skal ha et hus å bo i, skoler til barna, og sykehussenger. En tommelfingerregel er at for hver prosentenhet de øker BNP med, så øker de behovet for realkapital med tre prosentenheter» (op.cit.). Anonymkode: 61f2c...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå