AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:05 #1 Del Skrevet torsdag kl 07:05 Verken vi foreldre eller barnet har/bruker kontanter. Bruker bare kort og digitale betalingsmåter. Kunne jo tatt ut litt for å ha liggende til tannfe-situasjoner, men de pengene kommer da mest sannsynlig bare til å bli liggende etter at barnet har fått de av tannfeen. Anonymkode: a33e7...f3a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet torsdag kl 07:08 #2 Del Skrevet torsdag kl 07:08 Her får de penger...og de bruker de 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:08 #3 Del Skrevet torsdag kl 07:08 Er det ikke bare å ta ut litt cash, la barnet få bruke de i butikken ved en anledning også heller supplere med kort dersom det ikke er på kronen nok kontanter?🧐 Anonymkode: f26a9...67e 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:14 #4 Del Skrevet torsdag kl 07:14 Her brukte tannfeen kontanter. Tannfepenger kan da veksles inn hos mor/far til penger på konto? Da trenger du også strengt tatt bare én tier i bakhånd til tannfelling... Anonymkode: 1d6be...901 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:19 #5 Del Skrevet torsdag kl 07:19 Har en krukke med mynter og lapper i, så fikk de det og spurte av og til om jeg kunne ta de mot at jeg vippset pengene. Anonymkode: 34dce...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:20 #6 Del Skrevet torsdag kl 07:20 Tannfeen har vipps 😅 Har ikke tenkt på hvordan dere foreldre skal håndtere å ta vare på tradisjoner når teknologien kommer. Anonymkode: da4b1...b1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:07 #7 Del Skrevet torsdag kl 08:07 Har skaffet cash selvsagt. Tannfeen kommer ikke med bankkort (de første årene). Men, da eldste var 8 og fikk bankkonto og bankkort, og vipps, så skrev hun brev til tannfeen (hun vet jo at dte er oss) og la sammen med tanna og spurte om det gikk an å bruke Vipps 😛 Så fra da av Vippser selvsagt tannfeen. Mens lillesøster fortsatt får peng i glasset Anonymkode: e8a3c...afd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:10 #8 Del Skrevet torsdag kl 08:10 Gir penger. Tenker det er greit at de får litt forhold til mynter og sedler også. Anonymkode: 1d23c...227 8 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet torsdag kl 08:11 #9 Del Skrevet torsdag kl 08:11 Her gir tannfeen fremdeles mynt. Synes jo det er litt rart hvis det skal være et problem å få kontanter. Hvis det bare blir liggende og ikke brukt tenker jeg barnet har for mye penger. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:00 #10 Del Skrevet torsdag kl 09:00 Tannfeen her hos oss har både vipps og kontanter😅 Anonymkode: d3e61...bf4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet torsdag kl 09:04 #11 Del Skrevet torsdag kl 09:04 Alle vi kjenner gir i kontant 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:05 #12 Del Skrevet torsdag kl 09:05 Er da ikke så vrient å ta ut litt kontanter så man har i lommeboka vel Anonymkode: 1dd02...95a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:06 #13 Del Skrevet torsdag kl 09:06 De får penger, kontanter. Sparer og bruker som før, i butikk. Anonymkode: b9227...1ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:13 #14 Del Skrevet torsdag kl 09:13 Tar tannfeen med seg tanna eller bli tanna liggende sammen med pengene? Min tannfe tok aldri med seg tanna, mens mannen sin tannfe gjorde det. Så nå ler mannen min av meg når tannfeen til barna «glemmer» å ta med tanna.🤣 Tannfeen til barna bruker mynter fra en skål. Det begynner å bli tomt i skålen nå, så mulig hun/han går over til vipps. Anonymkode: 05f35...264 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet torsdag kl 09:21 #15 Del Skrevet torsdag kl 09:21 Tannfeen tar med seg tannen ja. Vi tar vare på 20 kr-mynter hver gang vi får noen, det dukker jo alltids opp, og har et lager klar. Nå begynner jo våre å bli ferdige med tannfelling da, det er bare yngste som kanskje har en melketann eller to igjen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:57 #16 Del Skrevet torsdag kl 09:57 Jeg er litt opptatt av at barna skal være med i den digitale verden, men at den digitale verden ikke skal få ta over alle våre tradisjoner. Vi gir derfor kontanter. Så bruker enten barna kontantene, eller spør om vi foreldre kan vippse de på konto til oss. Det gjør vi. Så får de de samme kontantene neste gang. Barna her vil samle tennene sine selv i en boks, og da har jeg sagt at det er helt sikkert greit for tannfeen, men siden jeg ikke snakker med han så må de legge igjen en lapp 😅 Så selv om barna (eldste) skjønner at vi er tannfeen, så later vi som vi ikke er det. Har opplevd at foreldre har sluttet å late som fordi barna vet det uansett, og da ble de litt lei seg, de likte litt magien rundt det selv om de egentlig visste det ikke var slik. Til og med han på 14 må følge denne prosedyren, hvis han trekker ei tann ved regulering etc. Jeg sier at han må huske på tannfeen, så ler han og legger i et glass. Anonymkode: 3710b...33f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:12 #17 Del Skrevet torsdag kl 10:12 Vipps. tror ikke vi har hatt kontanter i huset på over 10 år Anonymkode: 66a38...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:13 #18 Del Skrevet torsdag kl 10:13 Vi gir kontanter. Selv om vi omtrent kun bruker digitalt selv, så bør barna lære om kontanter også. Anonymkode: b50eb...b32 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet torsdag kl 10:19 #19 Del Skrevet torsdag kl 10:19 Tannfeen begynte med vipps under covid her 😆😆😆 Skrev sånn «hilsen tannfeen» med bilde av fe 😆 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:24 #20 Del Skrevet torsdag kl 10:24 AprilLudgate skrev (3 minutter siden): Tannfeen begynte med vipps under covid her 😆😆😆 Skrev sånn «hilsen tannfeen» med bilde av fe 😆 Her sjekket de bare telefonen. Alt er jo snakk om vaner. Det er jo ikke slik at de sjekker under puta for julestrømper heller - de vet hvor de finner den. (ikke at noe er rett eller feil, altså, deler bare..) Anonymkode: 66a38...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå