Roci Skrevet i går, 09:58 #61 Del Skrevet i går, 09:58 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blander meg inn i tråder om anbefalinger av produkter osv, fordi der ville mine innlegg vært off-topic. Men dette er jo en tråd om de som er skeptisk til hudpleie, og da er mine meninger også relevant her. Anonymkode: 454d3...1fb Ja, jeg har ikke sagt noe om at dine og andre hudpleieskeptikeres meninger ikke er relevante, jeg er bare oppriktig nysgjerrig på motivasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 10:00 #62 Del Skrevet i går, 10:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjør ingenting med huden utenom vann og 1 fuktighetskrem. Brukt mye Vossabia sine produkter. Får høre jeg ser yngre ut enn mine snart 50 år. Anonymkode: 2d2cc...fbf Da er du nok genetisk velsignet med en fin og normal hud, heldiggrisen 😊 Har hørt mye bra om Vossabia sine produkter 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:01 #63 Del Skrevet i går, 10:01 Roci skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har ikke sagt noe om at dine og andre hudpleieskeptikeres meninger ikke er relevante, jeg er bare oppriktig nysgjerrig på motivasjonen (Skulle være "blander meg IKKE inn i tråder om anbefalinger..."). Fordi jeg sterkt misliker skjønnhetskulturen i verden i dag, og det overdrevne fokuset på å se ung ut. Til det ekstreme hvor driver med botox, fillers, operasjoner, store hudpleierutiner hver dag osv. Det å se naturlig ut, uten botox, fillers og masse kremer og sminke, blir ansett som at man da er mindre pen og ser "sliten" ut. Man må bruke kremer og gå med sminke for å i det hele tatt føle seg vel. Jeg misliker sterkt denne holdningen og alt som bidrar til den. Anonymkode: 454d3...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:10 #64 Del Skrevet i går, 10:10 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): (Skulle være "blander meg IKKE inn i tråder om anbefalinger..."). Fordi jeg sterkt misliker skjønnhetskulturen i verden i dag, og det overdrevne fokuset på å se ung ut. Til det ekstreme hvor driver med botox, fillers, operasjoner, store hudpleierutiner hver dag osv. Det å se naturlig ut, uten botox, fillers og masse kremer og sminke, blir ansett som at man da er mindre pen og ser "sliten" ut. Man må bruke kremer og gå med sminke for å i det hele tatt føle seg vel. Jeg misliker sterkt denne holdningen og alt som bidrar til den. Anonymkode: 454d3...1fb Men du trenger jo ikke å delta i "skjønnhetskulturen" hvis du føler deg vel uten Botox, fillers kremer og sminke? Det er helt frivillig. Å legge seg opp i hva andre gjør er derimot en uting, det har jo ikke du noe med. Spesielt når du ikke er interessert i være en del av det selv. Å kunne respektere andres valg, selv om det ikke samsvarer med egne ønsker, er en god egenskap. Anonymkode: 9a0b5...71d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:11 #65 Del Skrevet i går, 10:11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du trenger jo ikke å delta i "skjønnhetskulturen" hvis du føler deg vel uten Botox, fillers kremer og sminke? Det er helt frivillig. Å legge seg opp i hva andre gjør er derimot en uting, det har jo ikke du noe med. Spesielt når du ikke er interessert i være en del av det selv. Å kunne respektere andres valg, selv om det ikke samsvarer med egne ønsker, er en god egenskap. Anonymkode: 9a0b5...71d Dette er et diskusjonsforum, og da diskuterer man. Jeg legger meg ikke oppi hva enkeltindivider velger å gjøre, det har jeg ikke gjort i noen innlegg. Jeg reagerer på den overordenete kulturen og holdningen som ligger bak. Anonymkode: 454d3...1fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 10:11 #66 Del Skrevet i går, 10:11 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): (Skulle være "blander meg IKKE inn i tråder om anbefalinger..."). Fordi jeg sterkt misliker skjønnhetskulturen i verden i dag, og det overdrevne fokuset på å se ung ut. Til det ekstreme hvor driver med botox, fillers, operasjoner, store hudpleierutiner hver dag osv. Det å se naturlig ut, uten botox, fillers og masse kremer og sminke, blir ansett som at man da er mindre pen og ser "sliten" ut. Man må bruke kremer og gå med sminke for å i det hele tatt føle seg vel. Jeg misliker sterkt denne holdningen og alt som bidrar til den. Anonymkode: 454d3...1fb Ser den, og kan til dels være enig, og det er jo et litt annet utgangspunkt enn å "ikke tro" på hudpleie fordi man mener at det ikke virker Samtidig brenner jeg jo for hudpleie og hvordan riktig hudpleie kan hjelpe mot ulike hudproblemer. Jeg synes jo også at det er stor forskjell på å bruke hudpleieprodukter og mer inngripende behandling som botox, fillers og operasjoner. Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men et av målene mine med å bruke hudpleie - foruten å holde huden i balanse - er faktisk å slutte med hudsminke/foundation Nå er jeg som tidligere nevnt 54 år, så jeg føler ikke at jeg "konkurrerer" med noen utseendemessig, jeg opplever absolutt at dette er noe jeg gjør for min egen del, selv om du sikkert vil påpeke at dette er noe jeg er blitt indoktrinert til å tro 😉 Det får så være, egenpleie er min lille hverdagsluksus og meditasjon 😊 Endret i går, 10:43 av Roci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:18 #67 Del Skrevet i går, 10:18 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, koffein. Langt flere som drikker det daglig enn alkohol. Koffein er vanndrivende. Anonymkode: 2f05d...923 Koffein er vanndrivende ja, men hvis du for eksempel drikker kaffe så får du i deg mer væske enn hva koffeinet driver ut. Anonymkode: 64a6b...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:19 #68 Del Skrevet i går, 10:19 Roci skrev (2 minutter siden): Ser den, og kan til dels være enig Samtidig brenner jeg jo for hudpleie og hvordan riktig hudpleie kan hjelpe mot ulike hudproblemer. Jeg synes jo også at det er stor forskjell på å bruke hudpleieprodukter og mer inngripende behandling som botox, fillers og operasjoner. Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men et av målene mine med å bruke hudpleie - foruten å holde huden i balanse - er faktisk å slutte med hudsminke/foundation Nå er jeg som tidligere nevnt 54 år, så jeg føler ikke at jeg "konkurrerer" med noen utseendemessig, jeg opplever absolutt at dette er noe jeg gjør for min egen del, selv om du sikkert vil påpeke at dette er noe jeg er blitt indoktrinert til å tro 😉 Det får så være, egenpleie er min lille hverdagsluksus og meditasjon 😊 Dette! Det er nøyaktig det som har vært målet for meg også, for foundation på 50+ år gammel hud ser bare ikke bra ut. Nå jukser jeg litt da, for jeg tar microneedling også, men huden min ser seriøst mye bedre ut nå, med en solid hudpleierutine, enn den gjorde for 10 år siden. Foundation bruker jeg aldri lengre. Anonymkode: 9a0b5...71d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 10:27 #69 Del Skrevet i går, 10:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette! Det er nøyaktig det som har vært målet for meg også, for foundation på 50+ år gammel hud ser bare ikke bra ut. Nå jukser jeg litt da, for jeg tar microneedling også, men huden min ser seriøst mye bedre ut nå, med en solid hudpleierutine, enn den gjorde for 10 år siden. Foundation bruker jeg aldri lengre. Anonymkode: 9a0b5...71d Med et bra underlag med nok fukt og rett type foundation, kan det faktisk se bra ut - men man må bruke lite. Jeg bruker en mengde på størrelse med en halv ert eller deromkring, som jeg "dutter" utover huden med fingrene og deretter fordeler med en fuktig beauytblender. Bruker ikke pudder, men settingspray, og det jevner ut hudtonen uten å se veldig sminket ut eller sette seg i rynkene mine Så jeg er ikke helt i mål, men jobber med saken😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:42 #70 Del Skrevet i går, 10:42 Roci skrev (13 minutter siden): Med et bra underlag med nok fukt og rett type foundation, kan det faktisk se bra ut - men man må bruke lite. Jeg bruker en mengde på størrelse med en halv ert eller deromkring, som jeg "dutter" utover huden med fingrene og deretter fordeler med en fuktig beauytblender. Bruker ikke pudder, men settingspray, og det jevner ut hudtonen uten å se veldig sminket ut eller sette seg i rynkene mine Så jeg er ikke helt i mål, men jobber med saken😄 Hva slags settingspray bruker du? Pudder måtte jeg bare legge på hylla for flere år siden, men jeg var nok ikke spesielt flink med verken hudpleie eller primer da 🙈 Anonymkode: 9a0b5...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 10:58 #71 Del Skrevet i går, 10:58 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags settingspray bruker du? Pudder måtte jeg bare legge på hylla for flere år siden, men jeg var nok ikke spesielt flink med verken hudpleie eller primer da 🙈 Anonymkode: 9a0b5...71d Akkurat nå bruker jeg bare en billig en fra Normal, tror merket heter W7 eller noe slikt. Hvit flaske med topp i gull, den har SPF30, men jeg synes den funker veldig bra Andre gode settingsprayer jeg har prøvd, er Mac Fix+ og NYX Setting Spray Matte Finish. Bruker ikke primer til daglig, men innimellom bruker jeg Clarins Beauty Flash Balm som primer hvis huden kjennes litt tørr en dag Har også en solkrem som fungerer bra under sminke, LRP AntheliosUvmune Ultra Light Cream. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:00 #72 Del Skrevet i går, 11:00 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 0.01): Bare se på menn, som stort sett ikke gjør noe som helst med huden sin. Vil påstå de ikke ser noe eldre ut enn damer på samme alder. Og nå må man selvsagt se bort fra kvinner som bruker botox og fillers. Ser man på huden til damer som kun bruker preparater som påføres utvortes, synes jeg ikke de ser ut enn menn på samme alder som knapt bruker solkrem i syden. Så hvorfor gidde? Er jo dritdyrt og. Jeg tenker at dersom man er veldig opptatt av utseende hvertfall bør kutte nikotin og koffein. Koffein er jo sterkt vanndrivende og vi blir dehydrert av kaffe. Anonymkode: 2f05d...923 Menn har tykkere hud enn kvinner. Deres hud tåler derfor betraktelig mye mer slitasje før det tærer på. Kvinners hudfeste løsner også tidligere enn det det gjør til menn. Pga. tykkelsen. Anonymkode: 19d8a...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:10 #73 Del Skrevet i går, 11:10 Roci skrev (1 time siden): Jeg blir forresten litt nysgjerrig på hvorfor dere som ikke tror på eller ikke er interessert i hudpleie, roter dere inn på et hudpleieforum? Det er jo ikke slik at vi som liker å ha en hudpleierutine, kommer til å endre oppfatning på grunnlag av hva andre tror? Dette er et diskusjonsforum, til informasjon. Du må jo gjerne fortsette å tro at det du holder på med fungerer, men vitenskapelig hold har det ikke. Blir det samme som at noen gjøker tror på ulike guder og astrologi. Det som virkelig fungerer er preparater som selges på resept, de har dokumentert effekt. Preparater som ikke når opp vitenskapelig, selges som helsekost eller kosmetisk placebo, som f eks retinol i lav dose eller kollagen. Anonymkode: 2f05d...923 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 11:30 #74 Del Skrevet i går, 11:30 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette er et diskusjonsforum, til informasjon. Du må jo gjerne fortsette å tro at det du holder på med fungerer, men vitenskapelig hold har det ikke. Blir det samme som at noen gjøker tror på ulike guder og astrologi. Det som virkelig fungerer er preparater som selges på resept, de har dokumentert effekt. Preparater som ikke når opp vitenskapelig, selges som helsekost eller kosmetisk placebo, som f eks retinol i lav dose eller kollagen. Anonymkode: 2f05d...923 Ja, og jeg er nysgjerrig på hvorfor det er interessant å "diskutere" hudpleie ut fra et standpunkt om at man ikke tror på det, at man ikke tror at det virker, osv. Man kan jo mene (eller tro) akkurat hva man vil, men å opprette en tråd som ser ut til å ha til hovedhensikt å fremstille oss som liker hudpleie, som idioter, synes jeg er ganske meningsløst. Hvorfor mener du at forskning som viser at noen virkestoffer som f.eks. retinol og BHA (salicylsyre) har effekt på huden, tar feil? Vet du bedre? Og synes du ikke at det er litt arrogant av deg å påstå at min erfaring med å få bedre hud ved hjelp av hudpleie, ikke er reell? Jeg har forøvrig ikke påstått at det "jeg holder på med", har vitenskapelig hold, men jeg bruker produkter med ingredienser som har dokumentert effekt, og jeg har selv erfart virkningen av disse. De sorte prikkene og pigmentflekkene mine forsvant ikke av seg selv. Endret i går, 11:31 av Roci 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyvally Skrevet i går, 11:50 #75 Del Skrevet i går, 11:50 Roci skrev (2 timer siden): Det er faktisk gjennomført noen randomiserte, dobbeltblinde, placebokontrollerte studier som viser at inntak av lavmolekylvektige kollagenpeptider kan bidra til å øke hudens evne til å holde på fukt, så det blir spennende å se hva mer forskning på dette kommer fram til Dette! Det er gjort studier som viser gode resultater på kollagen supplement. Svakhetene med disse studiene er at det studier med få personer og noe usikkerhet på hva de har brukt av annen hudpleie. Personlig og kun personlig merker jeg god effekt av kollagen pulver, men det er selfølgelig ikke bevis, kun min egen oppfatning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:52 #76 Del Skrevet i går, 11:52 Roci skrev (18 minutter siden): Ja, og jeg er nysgjerrig på hvorfor det er interessant å "diskutere" hudpleie ut fra et standpunkt om at man ikke tror på det, at man ikke tror at det virker, osv. Man kan jo mene (eller tro) akkurat hva man vil, men å opprette en tråd som ser ut til å ha til hovedhensikt å fremstille oss som liker hudpleie, som idioter, synes jeg er ganske meningsløst. Hvorfor mener du at forskning som viser at noen virkestoffer som f.eks. retinol og BHA (salicylsyre) har effekt på huden, tar feil? Vet du bedre? Og synes du ikke at det er litt arrogant av deg å påstå at min erfaring med å få bedre hud ved hjelp av hudpleie, ikke er reell? Jeg har forøvrig ikke påstått at det "jeg holder på med", har vitenskapelig hold, men jeg bruker produkter med ingredienser som har dokumentert effekt, og jeg har selv erfart virkningen av disse. De sorte prikkene og pigmentflekkene mine forsvant ikke av seg selv. Retinol har effekt, men kun i mengder som er såpass store at man må ha resept fra lege. En persons erfaring har ikke noen betydning i forskningssammenheng. Anonymkode: 2f05d...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 12:27 #77 Del Skrevet i går, 12:27 Hvordan huden ser ut, handler i størst grad om genetikk, litt om livsstil (soling, alkohol, kosthold, søvn osv.) og minimalt om hudpleie. Så du har rett, TS, hudpleie (som i å bruke en masse produkter på huden) har ikke så mye for seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 12:32 #78 Del Skrevet i går, 12:32 Lillyvally skrev (42 minutter siden): Dette! Det er gjort studier som viser gode resultater på kollagen supplement. Svakhetene med disse studiene er at det studier med få personer og noe usikkerhet på hva de har brukt av annen hudpleie. Personlig og kun personlig merker jeg god effekt av kollagen pulver, men det er selfølgelig ikke bevis, kun min egen oppfatning. Nettopp, og derfor trengs det flere og større kliniske studier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 12:40 #79 Del Skrevet i går, 12:40 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): En persons erfaring har ikke noen betydning i forskningssammenheng. Anonymkode: 2f05d...923 Nettopp, men nå er det er ingen i tråden som faktisk har vist til forskning som understøtter påstandene om at hudpleie ikke "virker", det er fortsatt mest synsing og påstander. Du må gjerne mene at solkrem ikke beskytter mot UV-stråling og at fuktighetskrem ikke tilfører tørr hud fukt, men der tror jeg faktisk forskningen er uenig med deg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 #80 Del Skrevet i går, 15:15 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når du ikke bruker hudpleie, har du jo heller ikke sett forskjellen det kan gjøre? For min del - De gjør porene mindre, gir jevnere hudtone, fjerner pigmentflekker, og gir fin glød. For 20 år siden brukte jeg andre produkter. Da holdt det kvisene borte, og jeg slapp fet t-sone. Anonymkode: 693cf...7ce Hvorfor kline masse dyre produkter på en problemfri hud? Du velger å bruke, jeg velger å la være Anonymkode: 9adfd...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå