Gå til innhold

Hva er det mest smitte av nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått resultater fra en neseprøve tatt på bakgrunn av symptomer.  Den er neg for 10 virus, inkludert mykoplamsna,  RS, Influensa A og B, covid , parainfluensensa og metapneumovirus. Hva går det så mye av da, om prøven er neg for alt dette?

Anonymkode: cfb5a...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ta så mange prøver? Jeg sjekker aldri hva jeg feiler får er jeg syk så er jeg syk og det har ingenting og si av hvilket virus. Man blir jo frisk uansett om man vet hva noen ganger tar det bare lengre tid men det er gjerne når man ikke har fått nokk hvile og næring

Anonymkode: bcf65...b67

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Influensa type A her hvertfall.

Anonymkode: 039fd...7c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ta så mange prøver? Jeg sjekker aldri hva jeg feiler får er jeg syk så er jeg syk og det har ingenting og si av hvilket virus. Man blir jo frisk uansett om man vet hva noen ganger tar det bare lengre tid men det er gjerne når man ikke har fått nokk hvile og næring

Anonymkode: bcf65...b67

Vel....dro til lege etter 1 uke i senga, feber, hodepine, trykk i brystet og hoste. Var redd jeg hadde fått lungebetennelse.  Hadde ikke det, men legen tok altså virusprøve, kom tilbake neg. Crp under 5. Har ligget stille, hvilt, drukket massevann, spist det jeg klarer......noen ganger er et legebesøk greit etter min mening. 

• Liker 1
Skrevet

Da har du rett og slett bare en skikkelig kraftig forkjølelse. God bedring. :) 

Anonymkode: a132c...c40

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har fått resultater fra en neseprøve tatt på bakgrunn av symptomer.  Den er neg for 10 virus, inkludert mykoplamsna,  RS, Influensa A og B, covid , parainfluensensa og metapneumovirus. Hva går det så mye av da, om prøven er neg for alt dette?

Hvem i alle dager tar neseprøver ved sykdom?

Anonymkode: 2bcdd...bc7

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du har vondt i halsen kan det være du har hatt halsbetennelse eller streptokokker. Eller bronkitt. Eller bare en kraftig forkjølelse.

Anonymkode: d8a7b...336

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nå finnes det ganske mange flere sykdommer enn det du ramser opp her. Noen ganger så lurer jeg på om folk var klar over at i det hele tatt eksisterte sesongbaserte sykdommer før covid og at det ikke var vanlig å fly til legen og teste seg i hue av ræva hver gang man ble syk.

Anonymkode: eadef...5c9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vel....dro til lege etter 1 uke i senga, feber, hodepine, trykk i brystet og hoste. Var redd jeg hadde fått lungebetennelse.  Hadde ikke det, men legen tok altså virusprøve, kom tilbake neg. Crp under 5. Har ligget stille, hvilt, drukket massevann, spist det jeg klarer......noen ganger er et legebesøk greit etter min mening. 

CRP under 5 er jo ikke noe å snakke om en gang. 

Anonymkode: eadef...5c9

Skrevet

Ryddet for tulleinnlegg. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...