Gå til innhold

Relasjon i fwb-forhold - er jeg for sensitiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her tror jeg du har misforstått litt hva det vil si å være i et fwb forhold. Et sånt forhold skal jo være helt uten forpliktelser til hverandre. Når du/dere ikke klarer det, ville jeg tatt samtalen om « enten definerer vi oss som kjærester, ellers går vi hvert til vårt « .

Anonymkode: 501a6...56e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er hele greia TS skisserer for komplisert og i mine øyne, så er du for sensitiv.

Jeg har null kontakt med FF utover når vi avtaler treff. Null sosiale medier osv. helt ukomplisert.

Anonymkode: 5ed23...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil det si at du oppriktig vil bli glad på hans vegne om han sier nei til en sex-avtale med deg, fordi han har funnet en interessant dame og skal på date? Stiller du opp for din nærmeste venn med tips til bekledning, spisesteder og ønsker han hjertelig lykke til på daten?

For hvis du anser han som en av dine nærmeste venner, så går jeg ut i fra at du vil unne han å finne kjærligheten, og du vil støtte han fullt ut i det?

Anonymkode: ef5f8...d0e

Vi har en avtale om at hvis vi skal på date med noen, så gir vi hverandre beskjed i forkant. Da blir det også pause i våre relasjon, evt full stopp. Jeg jubler ikke av glede om det skjer nei for jeg liker jo å ligge ned han 😅 likevel: Jeg unner han å treffe den rette å dele livet med, og jeg unner meg selv det også. Av ulike årsaker passer det bra for meg å ha den relasjonen vi har nå (og han sier det passer bra for han også). 

Jeg er en person som lett knytter meg til folk og som aldri ser på sex som "bare sex". Så det er godt mulig at fwb-forhold ikke passer for meg sånn sett. Det er mulig jeg forventer for mye. Jeg får gå en runde med meg selv ift fordeler og ulemper og kjenne etter om jeg kan stå i det selv om jeg kan være sensitiv til tider.

Anonymkode: 712d0...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, det er jeg nok. Er glad i fyren og han er jo en person jeg har kjent veldig lenge. Det er absolutt vanskelig å skille mellom hva som er romantiske følelser eller ei. Uansett så er jeg komfortabel med at det ikke blir oss. Mange grunner til det, men det er ikke så relevant.

Uansett så lurer jeg på om noen har noen synspunkter mtp spørsmålene mine 😉

- ts

«Ikke bli oss»?? Dere har vert i sammen i 20 år! Og samtidig har dere bare fwb forhold? Ja da er du sensitiv. Fwb forhold er sex med venn, og ingenting annet. Du forlanger mer, samtidig er du komfortabel med at det ikke skal bli dere? 🤯

Du må godta dette, eller avslutte.

Anonymkode: 9bfc2...69e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen synspunkter mtp spørsmålene mine 😉

- ts

Ja, du er oversensitiv.
Dere ert ikke kjærester, fordi du ikke vil det.
Da kan du ikke forvente annet enn være ligg og selskap.
Så absolutt oversensitivt tatt forholdet du selv har definert i betraktning.

Anonymkode: 15411...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg nok. Er glad i fyren og han er jo en person jeg har kjent veldig lenge. Det er absolutt vanskelig å skille mellom hva som er romantiske følelser eller ei. Uansett så er jeg komfortabel med at det ikke blir oss. Mange grunner til det, men det er ikke så relevant.

Uansett så lurer jeg på om noen har noen synspunkter mtp spørsmålene mine 😉

- ts

Du er for sensitiv fordi du har følelser for en som ikke har det for deg. Han bruker deg mens han venter på noe bedre skal dukke opp. Dere er pulevenner pr def, men oppfører dere som kjærester uten forpliktelser. Siden du har følelser for han, er det han som styrer skuta. Han viser deg dette for å vise at han ikke akter å gjøre dere offisielle og for å gjøre deg sjalu fordi han viser at det er han som har kontrollen over deg.

Du forventer for mye av han med tanke på hvordan deres forhold er kategorisert.

Du kan ikke forvente å bli behandlet som en kjæreste når du ikke er det.

Anonymkode: c569d...f5a

Dette!!

Anonymkode: 2f715...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kanskje dere har litt rett. Samtidig vet jeg at jeg er en person som aldri har lett på sex og syns sex i seg selv er intimt og sårbart. Jeg hadde ikke satt pris på det om en jeg møtte første gangen hadde snakket om exen i senga heller 😅 men kanskje jeg er for sensitiv generelt sett.

Det at vi aldri kommer til å bli et par og det er noe jeg er komfortabel med, det står jeg for. Vi passer ikke sammen. Jeg har i en eller grad følelser for han, men ikke i den grad at jeg har lyst at det skal bli noe mer seriøst.

Jeg koser meg igrunnen veldig med denne relasjonen slik den er, med unntak av da noen tilfeller, som nevnt. Det skal sies at jeg ser på mine nærmeste venner som familie og han er jo blitt en av mine nærmeste nå. Og jeg stiller veldig opp, syns det er viktig å behandle hverandre på en god måte. Mulig jeg forventer for mye av han, som noen av dere skriver. Det er uansett nyttig å høre hva andre tenker rundt dette syns jeg, så takk til dere som tar dere tid til å skrive:) 

- ts

Dette henger ikke helt på greip for meg, og jeg har hatt fwb forhold før.

Dere sees ganske ofte, reiser og henger sammen, og er i praksis kjærester. Hvordan "passer dere ikke sammen"? Det er ikke noe galt med denne settingen, jeg har hatt det før, men da var det fordi vi ikke ønsket å være låst til hverandre. En flørt på byen, en date med noen andre osv var lov. På meg virker det som om dette ikke er helt greit for deg, og da er mer parforhold enn fwb-forhold dere har?

Misforstår jeg?

Anonymkode: e99e1...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier lite om hvorfor dere aldri blir et par. Tipper det kan være at exen er din venninne eller noe som gjør at dere holder relasjonen hemmelig? Eller om han har trøbbel med rus eller annet du misliker da.

Du lan si at du ikke liker å prate om ekser. Du kan også si mer om hva du forventer av tid, lage helt fast rutine eller skal det være random… hvis han vil ha det random kan du sørge for å være litt mer opptatt i eget liv så du ikke går og venter.

Anonymkode: b4baa...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig slitsomt ut! TS bedriver ekstremsport med å balansere følelser på denne måten.
Skjønner ikke hvordan noen klarer å få slikt til å fungere over tid, men det er kanskje starten på slutten vi er vitne til?

Anonymkode: 7737a...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok litt sensitiv (hvilket er lov), siden det er så sårt når han snakker om andre. Men har du gjort noe med det? Hva sier han når du ber ham om å ikke snakke om disse tingene når dere ligger i sengen? 

Jeg mistenker at du kanskje egentlig skulle ønske at dere hadde noe dypere, men uansett kan det være avtennende at den man ligger med snakker om tidligere/andre seksuelle erfaringer. Helt legitimt å ikke ønske å høre om det, men det må du isåfall kommunisere så han vet det.

Anonymkode: a4cdd...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nok han bedre forståelse for hva fwb er, enn det du har. Han er jo tross alt bare vennen din, da må det vel være helt innafor å snakke om ekser og andre ligg uansett når, selv etter at dere har hatt sex? Hvis du legger følelser i sex, som du åpenbart gjør, kan du ikke ha et slikt forhold. Da venter du med sex til du finner en kjæreste, evt så har du ons så du slipper bli følelsesmessig involvert. For at slike forhold skal fungere, så må nesten sex være bare sex. 

Anonymkode: 8bccb...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Ikke bli oss»?? Dere har vert i sammen i 20 år! Og samtidig har dere bare fwb forhold? Ja da er du sensitiv. Fwb forhold er sex med venn, og ingenting annet. Du forlanger mer, samtidig er du komfortabel med at det ikke skal bli dere? 🤯

Du må godta dette, eller avslutte.

Anonymkode: 9bfc2...69e

Jeg har kjent han i over 20 år, fwb forhold i ca et år 🙂

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du sier lite om hvorfor dere aldri blir et par. Tipper det kan være at exen er din venninne eller noe som gjør at dere holder relasjonen hemmelig? Eller om han har trøbbel med rus eller annet du misliker da.

Du lan si at du ikke liker å prate om ekser. Du kan også si mer om hva du forventer av tid, lage helt fast rutine eller skal det være random… hvis han vil ha det random kan du sørge for å være litt mer opptatt i eget liv så du ikke går og venter.

Anonymkode: b4baa...61a

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er nok litt sensitiv (hvilket er lov), siden det er så sårt når han snakker om andre. Men har du gjort noe med det? Hva sier han når du ber ham om å ikke snakke om disse tingene når dere ligger i sengen? 

Jeg mistenker at du kanskje egentlig skulle ønske at dere hadde noe dypere, men uansett kan det være avtennende at den man ligger med snakker om tidligere/andre seksuelle erfaringer. Helt legitimt å ikke ønske å høre om det, men det må du isåfall kommunisere så han vet det.

Anonymkode: a4cdd...b46

Relasjonen vår er ikke hemmelig. Jeg venter ikke på at han skal ta kontakt, det går av seg selv hele tiden. Mitt liv er fullt opp med full jobb, venninner, familie - og han da😉 

Jeg skjønner veldig godt at mange av dere tenker at det høres ut som et kjæresteforhold. Grunnene til at vi ikke kommer til å bli et par, holder jeg utenfor denne diskusjonen. Men, det er gode grunner og jeg har vært tydelig fra dag 1 om at det ikke blir oss.

Jeg tror det som ble skrevet ovenfor her, om at det kan være avtennende å høre om exer og tidligere ligg i sengen - den traff meg. Kanskje det er det det handler om. For uansett hvem man ligger med og hvilken relasjon man har så er det vel naturlig å ønske at her og nå handler dette om at VI har sex? 

Det skal også sies at det gjør meg ingenting å høre om exer og tidligere ligg når vi er i en annen setting, f.eks går tur eller sitter på kvelden og prater. Det er kun i settingen rundt sex det plager meg.

Takker for synspunkter!

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville tenkt at oppførselen hans er helt innafor når det gjelder fwb... 
Jeg har tidligere hatt et slikt opplegg selv, og vi snakket gjerne om seksuelle opplevelser med andre når vi lå i senga. Vi så begge på det som gode historier og erfaringsutveksling, siden vi ikke egentlig var bundet til hverandre på noen måte. 

Anonymkode: 64cd2...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...