AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:59 #41 Del Skrevet torsdag kl 10:59 Vi skaffet oss tv på soverommet , så satt ungen der og så litt barntv mens jeg slumret. Nå har vi 2 unger, og det blir bare slitsomt å ha senga full. Da tar jeg heller på meg morgenkåpe og lager en kopp kaffe, og slapper av på stua istedenfor. Anonymkode: d49fa...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:15 #42 Del Skrevet torsdag kl 11:15 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Uff, norske foreldre som pakker barnet i seng kl 18/19 for å få egentid, og så setter seg på bakbeina og ligger som white trash i senga når ungen surprise surprise står opp kl 06 🙃 Ikke orkes de på kvelden, ikke orkes de på morgenen. Trist opplegg Anonymkode: 9f241...418 Ser du TS skrive leggetiden noe sted? Det innlegget har jeg nemlig tydeligvis misset.. Anonymkode: 99eef...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:48 #43 Del Skrevet torsdag kl 11:48 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Synes ikke det er så ille med kl 6. Kommer jo an på når barnet legger seg da (og om det sover på dagen). Mange småunger legger seg jo kl 18-19 og da kan man jo ikke akkurat forvente at de står opp sent. Vet heller ikke om barnet ditt sover hele natten? Hvis barnet legger seg greit og sover gjennom, så kan du vel legge deg før og heller stå opp med det? Anonymkode: 9ea36...324 En treåring skal jo ha rundt 11-13 timer søvn, så 19-07 er jo faktisk å forvente. Våre gjør det i hverdagen, og i helgen kan de gjerne sove lengre hvis hun ikke vekkes. TS: Det kommer helt an på barnet og omgivelsene. Hvis barna våre har våknet før 7 så sier vi at det fortsatt er natta, og det har fungert. Da har de kommet inn til oss og ligger mellom oss og enten sover eller stirrer i taket. I helgene ligger vi gjerne litt lengre i sengen, og går de lei så leker de litt på rommet sitt. Da sover vi ikke da. Anonymkode: 300ef...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:38 #44 Del Skrevet torsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En treåring skal jo ha rundt 11-13 timer søvn, så 19-07 er jo faktisk å forvente. Våre gjør det i hverdagen, og i helgen kan de gjerne sove lengre hvis hun ikke vekkes. TS: Det kommer helt an på barnet og omgivelsene. Hvis barna våre har våknet før 7 så sier vi at det fortsatt er natta, og det har fungert. Da har de kommet inn til oss og ligger mellom oss og enten sover eller stirrer i taket. I helgene ligger vi gjerne litt lengre i sengen, og går de lei så leker de litt på rommet sitt. Da sover vi ikke da. Anonymkode: 300ef...fc5 Du sier det jo selv, 11-13 timer, så da er jo også 19-06 helt å forvente 🙃 og så er jo dette bare et gjennomsnitt, det er ikke uvanlig for en treåring å trenge noe mindre eller mer. Anonymkode: 9f241...418 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:35 #45 Del Skrevet torsdag kl 19:35 Hvis du har et så stille, rolig og lydig barn så er det jo bare og gjøre det. Har ikke inntrykk av at det er noe som hadde fungert med 3- åringer flest. Jeg hadde stått opp uansett, og sove til 7 er lenge. Antar du jobber sent, de fleste er jo i full sving. Anonymkode: f4d9d...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:46 #46 Del Skrevet torsdag kl 19:46 Jeg la meg på sofaen i stua så kunne de leke der. Spratt ikke akkurat opp. Anonymkode: b6162...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:53 #47 Del Skrevet torsdag kl 19:53 Vår eldste holdt på slik. Vi kjøpte søvntrener til barnet, når kaninen står opp er det morgen, og når den sover er det natt. Tok ett par uker, men så tok barnet poenget. Vi har aldri stått opp før 07.00. Alltid fulgt tilbake og sagt det er natt. Eneste åraken til at dagen starter før er hvis vi skal ut å reise. Anonymkode: c7f7d...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet torsdag kl 20:02 #48 Del Skrevet torsdag kl 20:02 selvsagt kan du det, alltid gjort her men kjenner mine barn og at jeg ikke sovner ordentlig igjen. de vet og reglene og aldri funnet på no ulovlig/farlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:07 #49 Del Skrevet i går, 07:07 2-åringen våkner her kl 6, og jeg tar ham som regel opp i sengen og koser litt/slapper av frem til ca 6.30. Da er han uansett sulten på frokost og vi står opp. Jeg pleier å legge meg tidlig nok til at vi kan stå opp litt over 6. Jeg hadde ikke satt ham foran TVen, men om han (trygt) kunne leke litt for seg selv er det greit. Anonymkode: b3acf...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:07 #50 Del Skrevet i går, 09:07 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du sier det jo selv, 11-13 timer, så da er jo også 19-06 helt å forvente 🙃 og så er jo dette bare et gjennomsnitt, det er ikke uvanlig for en treåring å trenge noe mindre eller mer. Anonymkode: 9f241...418 Ja, nettopp, begge deler er å forvente. Personen jeg siterte mente at man ikke kunne forvente å sove til 7 fordi barn legger seg så tidlig. Flere her skriver at man ikke kan forvente annet når man legger ungen sin "tidlig" for å få "alenetid", men så er det en helt anbefalt leggetid for å rekke å få 11-13 timer før barnehagen. Hvis treåringen fortsatt sover på dagtid så er ikke behovet like stort på natt. Nå var det faktisk du som skrev om norske foreldre som bare vil ha egentid og ikke orker ungene sine på kveld eller morgen fordi de lar barna sove 12 timer om natten, noe som er helt normalt og anbefalt. Anonymkode: 300ef...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå