AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Holder på å gå gjennom forsikringene våre og lista er ikke akkurat kort. Da vi skrev forsikring var selgeren veldig pågående, det var visst en selvfølge at vi skulle ha både dødsfallforsikring, uføretrygdforsikring, kritisk sykdomforsikring m.m…. Jeg tenker det er greit at vi har bilforsikring og forsikring på barna… kanskje også kritisk sykdom på oss selv, men samtidig så får man jo gratis helsehjelp i norge så er det virkelig nødvendig å betale tusenvis av kroner ekstra for å få utbetalt 500.000 ved sykdom? Hvilke forsikringer har dere og hvofor har dere valgt dem? Anonymkode: f703c...424
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Uføre er veldig viktig. Det handler ikke om helsehjelp. Men ofte ombygging hus, tilrettelegging, inntektstap, og mye mer. Dødsfall like så. Om man er i alvorlig sorg med alt det medfører, er det jo forferdelig å måtte selge hus, kutte ut alle barnas fritidsaktiviteter, og mye mer, fordi halvparten av husstandens inntekter plutselig er borte. Reise er kjempeviktig, kan komme opp i millionbeløp om man trenger hjemreise. Har valgt bort forsikring av katt. Men har penger på konto til å dra kortet på det som kommer, så der er jeg mitt eget forsikringsselskap. Men har dere ingen totalleverandør gjennom fagforening? Høres merkelig ut å plukke forsikringer på den måten, når mange av disse er en standard del av en pakke. Anonymkode: e67f8...633
AnonymBruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar Bilforsikring må alle ha. Huset må forsikres. Det er de eneste som er must. Jeg ville hatt noe forsikring om dere har forsørgeransvar. Men husk at mange har og dette gjennom jobb og eller fagforening. Vi har aldri hatt barneforsikring men det er og noe vi vurderer. Det er kjipt å bli ung ufør. Anonymkode: 271db...67f
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4 Skrevet 12. februar Vi har innboforsikring. Anonymkode: afae2...8df
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bilforsikring må alle ha. Huset må forsikres. Det er de eneste som er must. Jeg ville hatt noe forsikring om dere har forsørgeransvar. Men husk at mange har og dette gjennom jobb og eller fagforening. Vi har aldri hatt barneforsikring men det er og noe vi vurderer. Det er kjipt å bli ung ufør. Anonymkode: 271db...67f Med husforsikring, er det da innboforsikring som gjelder? AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Uføre er veldig viktig. Det handler ikke om helsehjelp. Men ofte ombygging hus, tilrettelegging, inntektstap, og mye mer. Dødsfall like så. Om man er i alvorlig sorg med alt det medfører, er det jo forferdelig å måtte selge hus, kutte ut alle barnas fritidsaktiviteter, og mye mer, fordi halvparten av husstandens inntekter plutselig er borte. Reise er kjempeviktig, kan komme opp i millionbeløp om man trenger hjemreise. Har valgt bort forsikring av katt. Men har penger på konto til å dra kortet på det som kommer, så der er jeg mitt eget forsikringsselskap. Men har dere ingen totalleverandør gjennom fagforening? Høres merkelig ut å plukke forsikringer på den måten, når mange av disse er en standard del av en pakke. Anonymkode: e67f8...633 Vi har en slags grunnpakke men forsikringsselgeren har prakket på oss masse utenom denne😅 ts Anonymkode: f703c...424
AnonymBruker Skrevet 12. februar #6 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med husforsikring, er det da innboforsikring som gjelder? Vi har en slags grunnpakke men forsikringsselgeren har prakket på oss masse utenom denne😅 ts Anonymkode: f703c...424 Ts igjen. Mener at hvis huset brenner ned, dekker innboforsikringen det? Eller dekker innboforsikring kun ting som er inne i huset, typ sofa, bunad etc.?😅 Anonymkode: f703c...424
AnonymBruker Skrevet 12. februar #7 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med husforsikring, er det da innboforsikring som gjelder? Vi har en slags grunnpakke men forsikringsselgeren har prakket på oss masse utenom denne😅 ts Anonymkode: f703c...424 Ikke meg du spør. Men man må forsikre hus, og man må forsikre innbo. To ulike forsikringer, som dekker to ulike ting. Banken har nok krav om husforsikring, så ikke lurt å tulle med denne. Og innbo er ofte verdt utrolig mye mer enn man tror. Anonymkode: e67f8...633 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #8 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts igjen. Mener at hvis huset brenner ned, dekker innboforsikringen det? Eller dekker innboforsikring kun ting som er inne i huset, typ sofa, bunad etc.?😅 Anonymkode: f703c...424 Innbo dekker ofte ikke bunad, da dette er en særskilt verdifull ting. Du må sjekke betingelsene i din forsikring. Du har særdeles lavt kunnskapsnivå om dette. Jeg tror det kan være smart å ta til seg rådene fra forsikringsselskapet i stedet for å begynne å endre dette selv. Anonymkode: e67f8...633 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar #9 Skrevet 12. februar Barneforsikring, forsikring på katt, på hund, hus, hytte, bil, moped (som ikke fungerer lenger...) reiseforsikring- som jeg sikkert har på jobb og, innboforsikring, forsikring på leilighet, uføreforsikring og dødsforsikring gjennom jobb, helseforsikring. Jeg får faktisk dekket hull i tennene. .,..det er ikke så verst. Det har jeg ikke fått med meg før det siste året. Dekket fysioterapuat osv. Anonymkode: 69ba6...fe6
AnonymBruker Skrevet 12. februar #10 Skrevet 12. februar Vi har husforsikring, innbo bil., reise Begge ungdommen har ufør og ulykke, og sykdom Kan si vi tenkte aldri først på vi trengte uføre forsikring, forsikring for sykdom/død. Og kan si vi angrer. Da vi tenkte å ordne det så hadde vi så ingen av oss fikk. Så ble først jeg utsatt for ulykke , fikk litt pga det var en annen som car årsak til at jeg ble skaddet. Men dette langt fra hva jeg hadde fått hvis jeg hadde hatt en ufør ut betaling. Og så ble gubben utsatt for arbeidsulykke, ja alle sier en er jo forsikret via jobb. Men de er flinke til å prøve å vri seg unna. Så der ender det vel med rettsak . Nav har godkjent som arbeidsskadde. Men forsikring være via arbeidsgiver. Så anbefaler alle å tegne tidligst mulig alder uføre, og sykdom forsikring gjerne før en i det hele tatt noen gang har fått en skadde Anonymkode: 88687...140 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #11 Skrevet 12. februar Har reise og innbo gjennom lo favør. har husforsikring, hunder og bil gjennom klp. har kritisk sykdom og ufør i fremtid. hadde livsforsikring, men den byttet jeg ut da jeg ble singel og kjøpte egen bolig, rett og slett fordi det er et større problem for økonomien min for meg om jeg blir ufør, enn om jeg dør. Haha😅 Jeg regnet ut at jeg ikke kom til å ha penger til å bli boende i boligen min om jeg skulle bli ufør og fremdeles var alene. Nå har derimot ting endret seg, med samboer og baby på vei, så her må vi se på forsikringene når vi kjøper noe sammen. Det handler litt om å sette seg inn i hva de ulike forsikringene dekker og se på hva behovet er. En ufør forsikring er veldig dyr, tror jeg betaler omtrent 800 kr måneden, men da må man vurdere da, utgiftene opp mot behovet. Anonymkode: c2f96...632 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #13 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har reise og innbo gjennom lo favør. har husforsikring, hunder og bil gjennom klp. har kritisk sykdom og ufør i fremtid. hadde livsforsikring, men den byttet jeg ut da jeg ble singel og kjøpte egen bolig, rett og slett fordi det er et større problem for økonomien min for meg om jeg blir ufør, enn om jeg dør. Haha😅 Jeg regnet ut at jeg ikke kom til å ha penger til å bli boende i boligen min om jeg skulle bli ufør og fremdeles var alene. Nå har derimot ting endret seg, med samboer og baby på vei, så her må vi se på forsikringene når vi kjøper noe sammen. Det handler litt om å sette seg inn i hva de ulike forsikringene dekker og se på hva behovet er. En ufør forsikring er veldig dyr, tror jeg betaler omtrent 800 kr måneden, men da må man vurdere da, utgiftene opp mot behovet. Anonymkode: c2f96...632 Enig i dette. Utgifter mot behov. Når jeg beskriver livsforsikring som viktig, så er det jo fordi familien skal slippe å bære den økonomiske byrden på toppen av sorgen, om noe skulle skje. Da ønsker vi at lånet skal forsvinne, og at inntekten til en viss grad blir kompensert en periode. Hadde jeg vært alene hadde jeg ikke giddet å bruke en krone på livsforsikring, nei. Anonymkode: e67f8...633
AnonymBruker Skrevet 12. februar #14 Skrevet 12. februar Hva ufør- og livsforsikring angår, så har jeg ikke det. Ufør har jeg råd til å bli, inkludert ombygging eller bytte av bolig, og mine testamentsarvinger får en nedbetalt bolig og alt jeg har spart opp til pensjon, så dem er det ikke synd på. Anonymkode: 0cf6a...01d
AnonymBruker Skrevet 12. februar #15 Skrevet 12. februar Boligforsikring Innboforsikring Reiseforsikring Bilforsikring Barneforsikring Kritisk sykdom (har fått utbetaling på denne) Uføreforsikring (får utbetaling på denne) Livsforsikring (mine livsarvinger kommer til å få utbetaling på denne) Anonymkode: f4c8c...c56
AnonymBruker Skrevet 12. februar #16 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Holder på å gå gjennom forsikringene våre og lista er ikke akkurat kort. Da vi skrev forsikring var selgeren veldig pågående, det var visst en selvfølge at vi skulle ha både dødsfallforsikring, uføretrygdforsikring, kritisk sykdomforsikring m.m…. Jeg tenker det er greit at vi har bilforsikring og forsikring på barna… kanskje også kritisk sykdom på oss selv, men samtidig så får man jo gratis helsehjelp i norge så er det virkelig nødvendig å betale tusenvis av kroner ekstra for å få utbetalt 500.000 ved sykdom? Hvilke forsikringer har dere og hvofor har dere valgt dem? Anonymkode: f703c...424 Du ringer flere konkurrerende forsikringsselskap, legger frem hva dere eier, og hvilke forsikringer dere har og ber om en gjennomgang. Men før du gjør dette ser du på alle medlemskap du har, og ser om du der har medlemsfordeler på forsikringer. OBOS medlem gir greie rabatter, det samme gjør fagforeningsmedlemskap. Anonymkode: 11f56...048
AnonymBruker Skrevet 12. februar #17 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du ringer flere konkurrerende forsikringsselskap, legger frem hva dere eier, og hvilke forsikringer dere har og ber om en gjennomgang. Men før du gjør dette ser du på alle medlemskap du har, og ser om du der har medlemsfordeler på forsikringer. OBOS medlem gir greie rabatter, det samme gjør fagforeningsmedlemskap. Anonymkode: 11f56...048 En bør IKKE bytte forsikringsselskap for personforsikringer. Da kommer det ny karantenetid, og sykdommer en allerede har fått vil ikke bli dekket. Anonymkode: f4c8c...c56
AnonymBruker Skrevet 12. februar #18 Skrevet 12. februar Husforsikring Bilforsikring Hundeforsikring Innboforsikring Livsforsikring Barneforsikring Helseforsikring Personsskadeforsikring Anonymkode: 1b658...47c
AnonymBruker Skrevet 12. februar #19 Skrevet 12. februar Innbo, bil og reise. Uføreforsikring får jeg garantert ikke ettersom jeg har slitt psykisk i snart 20 år. Er singel og, så ingen livsforsikring. Anonymkode: c9eb6...306
AnonymBruker Skrevet 12. februar #20 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En bør IKKE bytte forsikringsselskap for personforsikringer. Da kommer det ny karantenetid, og sykdommer en allerede har fått vil ikke bli dekket. Anonymkode: f4c8c...c56 Før man bytter, så er det obligatorisk for folk med litt i toppetasjen å lese betingelsene. ulike forsikringsselskap, ulike betingelser. Anonymkode: 11f56...048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå