AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:37 #1 Del Skrevet onsdag kl 12:37 Har planer om å kjøpe eiendom, men årslønnnen min er noe helt annet enn hva som står. Jeg får nemlig flere ulike ulempetillegg som utgjør en del titalls tusen i året. Regnes disse med i totalen eller får jeg lån bare basert på hva som som er min offisielle årslønn? Noen som vet? Anonymkode: e3a68...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:30 #2 Del Skrevet onsdag kl 13:30 De kikker også på de siste lønnsslippene dine om det viser annen inntekt om det er faste tillegg. Anonymkode: 7f04b...5ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:36 #3 Del Skrevet onsdag kl 13:36 Tilleggene mine telles med når jeg leverer lånesøknader, jeg har vel rundt 150.000/200.000 i tillegg i året, og ganske lav grunnlønn. Anonymkode: 92c19...063 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:44 #4 Del Skrevet onsdag kl 13:44 De ser jo på skattemeldingen og lønnsslippene. Grunnlønn er jo ikke interessant i seg selv. Anonymkode: 5e217...842 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet onsdag kl 13:52 #5 Del Skrevet onsdag kl 13:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har planer om å kjøpe eiendom, men årslønnnen min er noe helt annet enn hva som står. Jeg får nemlig flere ulike ulempetillegg som utgjør en del titalls tusen i året. Regnes disse med i totalen eller får jeg lån bare basert på hva som som er min offisielle årslønn? Noen som vet? Anonymkode: e3a68...b67 Da jeg søkte boliglån, var det helt tilfeldigvis etter påske, så lønnslippen min var en god del høyere enn vanlig pga helligdagstillegg, det ble lagt inn i grunnlag for boliglån/lånesøknad hos saksbehandler i banken. De ønsker de tre siste lønnslippene og en av de hadde 1/3 mer enn normalt pga høytider. Om jeg bare hadde flaks i dette tilfellet og om det er vanlig praksis, aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:32 #6 Del Skrevet onsdag kl 16:32 Takk for svar. Jeg har nettopp fått fast stilling etter å ha jobbet freelance i et par år. På grunn av diverse tillegg vil derfor års- og månedslønn bli høyere fra 1. mars enn den har vært til nå. Å sjekke tidligere lønnslipper vil derfor være litt misvisende. Anonymkode: e3a68...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:48 #7 Del Skrevet onsdag kl 16:48 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for svar. Jeg har nettopp fått fast stilling etter å ha jobbet freelance i et par år. På grunn av diverse tillegg vil derfor års- og månedslønn bli høyere fra 1. mars enn den har vært til nå. Å sjekke tidligere lønnslipper vil derfor være litt misvisende. Anonymkode: e3a68...b67 Du kan vise til arbeidskontrakt Anonymkode: e4138...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:08 #8 Del Skrevet onsdag kl 17:08 Vi diskuterte det med rådgiveren vår. Det er slitsomt med et lån som baserer seg på høye tillegg, da blir man fort sittende med en følelse av at man "må" jobbe ekstra eller låser seg fast i den type jobb. Vi gikk med vilje en del under hva vi fikk i finansieringsbevis nettopp av den grunn. Anonymkode: 7ecf6...abc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:47 #9 Del Skrevet onsdag kl 19:47 Laraa skrev (5 timer siden): Da jeg søkte boliglån, var det helt tilfeldigvis etter påske, så lønnslippen min var en god del høyere enn vanlig pga helligdagstillegg, det ble lagt inn i grunnlag for boliglån/lånesøknad hos saksbehandler i banken. De ønsker de tre siste lønnslippene og en av de hadde 1/3 mer enn normalt pga høytider. Om jeg bare hadde flaks i dette tilfellet og om det er vanlig praksis, aner jeg ikke. Vi først og fremst snittet av de 6 siste månedene. Trenger ikke lønnsslipper om det ikke er snakk om dårlig historikk på lønn. Vi kan hensynta den inntekten som er representabel for næringen/yrket, og helligdagstillegg er en del av årsinntekten. Vi kan også se på framtidig inntekt i form av kontrakt. Anonymkode: 5b3c7...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:42 #10 Del Skrevet onsdag kl 20:42 Tilleggene er ikke bare for helligdager, det er også for kveld, natt og helg. Noe som utgjør ganske mye og er en fast sum hver måned. Det gjelder også heltidskulturtillegg og et fast (ganske stort) tilskudd i lønnen som man får på arbeidsstedet dersom man binder seg til fast stilling, så årslønnen min vil gå opp minst 100,000 fra det den har vært til nå. Så bra at de også ser på kommende lønn og arbeidskontrakt. Takk for alle svar! Anonymkode: e3a68...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå