Gå til innhold

Kommentarer fra samboer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 9.21):

Jeg er litt lei av at samboer hele tiden kommenterer på hva jeg gjør og ikke gjør. Han sier f eks: Du har glemt å tørke ovnen. Jeg sier at jeg skulle gjøre det når jeg hadde lagt ungen. Du har sølt vaskepulver på gulvet osv. Sånn er det ofte. Må sies at han er ikke perfekt heller. Gjør mye feil han også, men jeg retter opp i det og sier ikke noe. 

I går kveld mistet jeg en pose pasta skruer på gulvet. Jeg koster det opp og gikk for å sove. Da åpner han døren til soverommet og at jeg hadde glemt ett par pasta skruer under bordet. Er dette vanlig oppførsel? 

Anonymkode: b4468...493

Høres ut som meg selv for noen år siden😞 Jeg kommenterte slikt til samoeren min. Si til han at at dette er slikt som ødelegger ens selvfølelse og er med på å ødelegge forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kun normalt hvis en kvinne påpeker slikt. Og da er mannen lat, udugelig, en baby osv. 😂

Anonymkode: 33d9d...4cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet forventer jeg at voksne folk rydder opp etter seg og tørker av skitt umiddelbart, så angående å tørke av ovn og slikt tenker jeg det handler om å innarbeide gode rutiner på å ta ting etterhvert, istedenfor senere. Å anmerke hver minste lille glipp er likevel smålig. Som å gå inn til partner som har lagt seg for å bemerke at man overså et par pastaskruer. Da bare plukker man det opp selv og lager ingen sak av slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at du er den typen som skal "gjøre det senere", og at mannen blir å plukke og rydde etter deg. Han er sikkert bare blitt lei av å rydde (ferdig) etter et voksent menneske, og nå har han bestemt seg for å si fra om alt slik at du gjør det selv, i stedet for at han skal være tjener for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så hvis man er gift så får man automatisk rett til å pirke og bestemme over den andre? God grunn til ikke å gifte seg, da.

Anonymkode: 22fd7...dbe

Nei, selvfølgelig ikke. Men en samboer er jo ingen. Det er bare to stykker som bor sammen, puler og deler på husarbeid. Han har derfor ingenting han skulle ha sagt om standarden på husarbeidet. De er hverandres ingen.

Anonymkode: adac1...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er kun normalt hvis en kvinne påpeker slikt. Og da er mannen lat, udugelig, en baby osv. 😂

Anonymkode: 33d9d...4cc

Nei, det er ikke normalt. Da kan kvinnen flytte for seg selv, og de kan gå fra samboere til å bare være kjærester. Det er aldri innenfor å hakke og være ufyselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette vanlig oppførsel? 

Nei, han oppfører seg som en kvinne.

Anonymkode: 466b9...810

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør mye feil han også, men jeg retter opp i det og sier ikke noe. 

Slutt å fiks hans ting da. Gjør det samme til han som han gjør mot deg. Match energien!

Anonymkode: e393d...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, selvfølgelig ikke. Men en samboer er jo ingen. Det er bare to stykker som bor sammen, puler og deler på husarbeid. Han har derfor ingenting han skulle ha sagt om standarden på husarbeidet. De er hverandres ingen.

Som gifte er man også to som bor sammen, ligger sammen og deler husarbeid. Den eneste forskjellen er at man har gjensidig underholdsplikt. Det siste er ikke nødvendigvis så veldig viktig for velfungerende mennesker i våre dager.

Anonymkode: 22fd7...dbe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (5 timer siden):

Det høres ut som at du er den typen som skal "gjøre det senere", og at mannen blir å plukke og rydde etter deg. Han er sikkert bare blitt lei av å rydde (ferdig) etter et voksent menneske, og nå har han bestemt seg for å si fra om alt slik at du gjør det selv, i stedet for at han skal være tjener for deg.

Men nå er jo han akkurat lik selv, så da bør han vel først gå inn i seg selv før han plukker på kona.

Nei, dette er ikke normal oppførsel. Sånn kunne jeg ikke levd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...