Gå til innhold

PEF..


Sina

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg reklamere litt for hva jeg går på faktisk...

Hvor mange av dere husker vel ikke barneskolen som nja.. "kjedelig" med matte da satt vi å regnet, i gyem løp vi rundt å hoppet over ting, i norsken skrev vi løkkeskrift.. Greit, så klart vi hadde vå morro men alt var så firkantet.

Nå har det kommet et nytt studie i tillegg til det kjedelig almenlærerutdanningen. Det heter nemlig praktisk estetisk faglærer. Her har vi fag som drama norsk, kunst og håndverk, heimkunnskap.. ja de estetiske fagene.. Dette blir mer og mer etterspurt i skolen. Den estetiske dimensjonen er veldig viktig også helt fra ung alder.

Men det som er så synd er at det er så få som utdanner seg innen PEF. Først fordi det bare finnes to eller tre steder i landet. Men mest fordi det er ingen som vet om det nesten.

Utdanningen har eksistert i 4-5 år så den er ganske ny.. Så jeg vil anbefale alle som tenker på en lærerutdanning og som er kreative å se litt nærmere på dette..

sånn.. håper da å påvike noen ildsjeler der ute jeg da *s*

Sina-mor

et av stedene du kan studere dette er i telemark www.hit.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, jeg visste ikke om dette, enda jeg var ferdig paa videregaaende for 5 aar siden, og da var det jo mange skoler som var veldig flinke til aa promotere seg. Kan tro at dette er ekstra viktig for en saapass ny utdanning!

Skal tipse sosteren min om dette, jeg! Hun er veldig kreativ, og har tenkt paa aa bli laerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...