AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:03 #61 Del Skrevet torsdag kl 20:03 hilarious2016 skrev (På 12.2.2025 den 10.19): Hvor får du uføretrygden din fra? Var det virkelig så vanskelig å forstå at jeg mente noen støtte til møbler eller støtte til noe som helst annet enn trygden man får? Latterlig… Anonymkode: 39c50...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:04 #62 Del Skrevet torsdag kl 20:04 AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 18.43): Heldigvis! Det får være måte på hva staten skal bekoste. Anonymkode: f1459...e1c Så si det til TS som maser om penger. Anonymkode: 39c50...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:08 #63 Del Skrevet torsdag kl 20:08 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det her er jo bare tull. Fattige på uføretrygd er jo nettopp de som får hjelp til nye møbler, kjøleskap , komfyr osv. den dårlige økonomien er varig, derfor får man heller hjelp til nytt enn og et midlertidig kjøleskap noen selger/ gir bort på finn. ts derimot ser ikke ut til og ha varig dårlig råd. Kan kjøpe litt og litt, får kanskje feriepenger? Mulig ts kan få hjelp til midlertidig brukt om kontoen er skrapa nå. Det er klin umulig og avgjøre hva ts kan få ut i fra informasjonen, men nav ber ikke uføre ta opp lån om det ikke er en midlertidig krise. Pussig at du som uføretrygdet føler at du aldri har fått noenting av nav. Anonymkode: e0136...0b4 Nei, det får vi ikke. Har mista alt jeg eide pga en utleier som ødela alt vi eide og hadde en gang. Da var valget å enten ta seg kredittkortlån, eller å spare til møbler. Og når man trenger nye møbler umiddelbart og har ingenting, starter man bare selv et sted. Det startet med luftmadrass og billigste tynneste dyner og puter fra jysk, pappeske til bord og to solstoler til sittemøbler. Så tar man det derfra og sparer opp til mer møbler etter hvert. Kan ta fem år det, men sånn er livet. Anonymkode: 39c50...9eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:08 #64 Del Skrevet torsdag kl 20:08 Rett på??? 😳 Nei, men selvsagt kan en søke om hjelp….. MAKAN! 🙄 Anonymkode: fec2b...0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:55 #65 Del Skrevet torsdag kl 20:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ofte sånn at de som allerede mottar ytelser fra nav i stor grad mener de skal sponses av nav når de trenger noe. Sånn var også min mor. Ikke rart navere avler navere🙄 Anonymkode: cba7e...910 Og så har du voksne mennesker som ennå ikke har klart å skjønne hva begrepet Naver egentlig er🤦🏼♀️ Anonymkode: 8ae4f...fd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:57 #66 Del Skrevet torsdag kl 20:57 AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 0.02): Samlivsbrudd med et barn. Mye av møblene våre har foreldrene hans sponset, resten har vi betalt 50/50. Ser for meg at han blir sittende igjen med det meste. Har økonomi så jeg klarer meg, men har ikke råd til mye ekstra, som møbler og diverse. Noen som vet om jeg vil ha krav på noe støtte fra nav? Anonymkode: cb507...209 Du kan greie deg selv, slik som andre må gjøre. Hvorfor skal det offentlige sponse deg med møbler? Anonymkode: 210ac...5da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:57 #67 Del Skrevet torsdag kl 20:57 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Mener du virkelig minstesats uføretrygd er det laveste man kan ha? 😅 Studenter for eksempel har halvparten av deg, de klarer da vitterlig å ordne seg med møbler likevel 😂 Gies bort på FINN funker ypperlig! Anonymkode: c6705...310 Er nok ikke gis bort på finn eller selges rimelig på finn ts vil ha. Hun vil nok ha litt nyere og finere. Jeg tipper at ts er ung, aldri har jobbet og tror at hun har krav på all verdens fra Nav. Hun var nok neppe etablert og bodde for seg selv før hun flyttet sammen med han det nå er samlivsbrudd med, å når de flyttet sammen så var det foreldrene hans som sponset møbler. Altså, hun har aldri vært nødt til å bruke penger på møbler før. Anonymkode: 05e41...72b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:59 #68 Del Skrevet torsdag kl 20:59 Da jeg flyttet til leilighet for første gang hentet jeg ALLE møblene mine gratis på Finn. De fleste av dem har jeg fortsatt. Du må endre tankegang. Første omgang er ikke "hva kan andre gjøre for meg", men "hva kan jeg gjøre for meg selv". Anonymkode: ae1aa...778 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilarious2016 Skrevet torsdag kl 22:03 #69 Del Skrevet torsdag kl 22:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var det virkelig så vanskelig å forstå at jeg mente noen støtte til møbler eller støtte til noe som helst annet enn trygden man får? Latterlig… Anonymkode: 39c50...9eb Nei, jeg vil ikke si at det er latterlig. Det å fremstille det som ikke å få støtte til noe som helst, annet enn fast inntekt, er latterlig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:49 #70 Del Skrevet fredag kl 08:49 Støtter dem som tipser om å kjøpe brukt. Jeg stod også på omtrent bar bakke etter samlivsbrudd for 6 år siden. Hadde seng, dyne, pute og et sofabord, det var alt. Etter husleie og depositum til ny leie var betalt, hadde jeg 500 kr å leve på i 3 uker. Det var hardt. Kjøpte billige møbler til 100-200kr, fikk ting gratis på finn/facebook, og fikk innredet en leilighet på 75 kvm for totalt 2300 kr. Da ble det senger på alle 3 soverommene, kommoder, klesskap, tv(!) i stua, tvbord, sofa, kjøleskap, stekeovn og gulvtepper. Mend e første 3 månedene hadde jeg to stoler i stua, og en pappeske til bord. Fikk en låne en gammel tv fra en nabo som jeg koblet pc'n på. Det var hardt, men det gikk. Har i ettertid vært heldig og landet en god jobb, og en fin mann, sånn at vi nå har kjøpt hus. Tar med meg sparsomheten videre, og har innredet huset billig og allikevel fint. Du kan også legge ut anonymt innlegg i sånne lokale facebookgrupper. Det er allids noen som vil gi bort møbler. Jeg gjør det selv, nå som jeg er i en bedre situasjon. Anonymkode: 860eb...7d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:01 #71 Del Skrevet fredag kl 09:01 Har ikke helt fått med meg hvor i landet du holder til og disse satsene på NAV sosial varierer litt men vil tro du får rundt 10000 til hvitevarer og rundt 10000 til møbler. I de fleste byer så får man en slik lapp fra NAV der man går på den Elkjøp de har avtale med og så får du det billigste av billig. Men det er bedre enn ingenting og det er en start. Forstår det slik at du er ufør, på minstesats? Da er det jo heller ikke forventet at du skal ha så utrolig mye sparepenger heller for det er jo såvidt nok til å leve av. Anonymkode: 99913...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:04 #72 Del Skrevet fredag kl 09:04 Det er jo bare å søke. Nav forventer at dere deler inventaret 50/50, så begrunn det godt. Du må legge ved skattemelding, leiekontrakt, kontooversikt og mest sannsynlig kontoutskrift. Sosialstønad er en kommunal ytelse og kommunene gjør derfor forskjell, men det er alltid en vurdering av søknaden for akkurat din situasjon. Anonymkode: 1f311...bad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:18 #73 Del Skrevet fredag kl 15:18 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg tipper at ts er ung, aldri har jobbet og tror at hun har krav på all verdens fra Nav. Hun var nok neppe etablert og bodde for seg selv før hun flyttet sammen med han det nå er samlivsbrudd med, å når de flyttet sammen så var det foreldrene hans som sponset møbler. Altså, hun har aldri vært nødt til å bruke penger på møbler før. Anonymkode: 05e41...72b Ung, har aldri jobbet og nettopp flyttet ut fra mamma og pappa beskriver jo en student på en prikk. Likevel var det ingen studenter som snakket om å søke penger fra NAV. Det var ikke i tankene engang. Anonymkode: c6705...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:51 #74 Del Skrevet fredag kl 16:51 AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 11.08): Hvorfor så nedlatende og aggressiv? «Ikke kom her å tro du har krav på noe…» 🙄 Jeg har økonomi så jeg klarer meg i løpet av en mnd. Med minstesats ufør, har jeg ikke ekstra til overs å bruke på møbler. Selvsagt kan jeg kjøpe brukt, men det koster også penger. Jeg forventer ikke å kjøpe det dyreste og beste, som det virker som flere av dere antyder her. Ts Anonymkode: cb507...209 Søk nav. Flere får hjelp der. Anonymkode: f4db0...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:08 #75 Del Skrevet fredag kl 17:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ung, har aldri jobbet og nettopp flyttet ut fra mamma og pappa beskriver jo en student på en prikk. Likevel var det ingen studenter som snakket om å søke penger fra NAV. Det var ikke i tankene engang. Anonymkode: c6705...310 Droppa ut fra VG, ble gravid og måtte flytte sammen med typen - som det nå er slutt med... Anonymkode: 05e41...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå