Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 9. mars 2006 #21 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har aldri ringt mine barn........ av en grunn; jeg har sett deres øyne etter at deres far har ringt dem...... da kom savnet. Og mine tanker har vært......... jeg vil ikke påføre dem det savnet. Fordi er barna små så er de i sine tanker der de er og de tenker ikke så mange andre situasjoner enn akkurat nuet. Mine barn har alltid fått beskjed: ring hvis du savner. Jeg mener det er liten vits i å minne dem på ett savn fordi jeg selv føler savn. Det vil jeg ikke mine skal være belastet med.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #22 Skrevet 10. mars 2006 Jeg pleier ikke ringe mitt barn om det ikke er helt nødvendig av hensyn til at jeg respekterer pappatiden og hans liv og rutiner, men også fordi at barnets savn kan bli for stort om jeg stadig skal ringe. Barnet vet at h*n kan ringe meg når som helst, også har barnet mob tlf som vi sender mld på om det er noe spesiellt eller noe h*n vil fortelle meg. Men jeg har stebarn som var 12 og 13 år når jeg kom inn i bildet. Mamman deres kan ringe opptil 10 - 12 ganger i døgnet. et synes jeg og samboer er veldig forstyrrende, og vi andre i huset slipper nesten aldri til på tlf siden den stadig er opptatt når hun ringer. Der er det ikke snakk om å respektere fars eller vårt privatliv.
Gjest Gjest_Frua_* Skrevet 10. mars 2006 #23 Skrevet 10. mars 2006 Men det handler jo ikke bare om å forstyrre rutinen hos far. Tenk deg et barn som i utgangspunktet synes det er litt trist å være borte fra mor. Og har så begynt å innstille seg på at i dag skal jeg sove hos pappa. Og så ringer du rett før leggetid, og velter frem hele savnet igjen? Ikke særlig smart? Hvis du først skal ringe, ville jeg kanskje gjort det på dagen og ikke på kvelden rett før de skal sove. Hør på det ungene selv sier at det har lyst til
Furstina Skrevet 10. mars 2006 #24 Skrevet 10. mars 2006 Nu vet jag inte hur gamla barnen är, men varför inte fråga dem? Och pappan? När barnen kommer hem berättar du för barnen att du tänker på dem och ville ringa hela tiden medans de var hos far - men lät bli för att inte störa deras tid tillsammans. ? Och som gäst skriver ovan: hör på barnen vad de vill.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #25 Skrevet 10. mars 2006 Men å ringe ungdommer opptil 10 - 12 ganger pr dag er vel litt sjukt?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #26 Skrevet 24. mars 2006 Det er veldig forstyrrende når mor ringer hver forbanna kveld for å dulle med gullet sitt - særlig midt i leggetida. Vi har den forbanna mora på tråden seint og tidlig.
Gjest EvaL Skrevet 24. mars 2006 #28 Skrevet 24. mars 2006 Det er veldig forstyrrende når mor ringer hver forbanna kveld for å dulle med gullet sitt - særlig midt i leggetida. Vi har den forbanna mora på tråden seint og tidlig. ← Kjøp dere telefonsvarer eller trekk ut kontakten til barnet er kommet i seng og sover.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #29 Skrevet 24. mars 2006 Kjøp dere telefonsvarer eller trekk ut kontakten til barnet er kommet i seng og sover. ← Kjære vene, det kunne da hende vi hadde lyst til å være tilgjengelige for ANDRE! Dårlig forslag!
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #30 Skrevet 24. mars 2006 Kjære vene, det kunne da hende vi hadde lyst til å være tilgjengelige for ANDRE! Dårlig forslag! ← Selvfølgelig skal barna få ha kontakt med den andre av foreldrene som den ikke er hos, men det er jo lov å tenke å da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå