Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- og så jeg som levde i villrede om at vi i Norge i det minste har det godt som kvinner..... med like rettigheter og like muligheter.... :sjenert:

Skrevet

Halleluja!!

Sett fokusen på andre land, vi har det så bra her så!

Skrevet
- og så jeg som levde i villrede om at vi i Norge i det minste har det godt som kvinner..... med like rettigheter og like muligheter....  :sjenert:

Vi har det i alle fall bedre enn de fleste. Men vil du si at vi er helt likestilt, når vi stadig på ymse fora her inne ser frasen "mannen min er så flink til å hjelpe til i huset, atte"?

Gjest Gjest
Skrevet
Men vil du si at vi er helt likestilt, når vi stadig på ymse fora her inne ser frasen "mannen min er så flink til å hjelpe til i huset, atte"?

:klappe:

Skrevet

Gratulerer med dagen, alle kvinner!!!

Husk - det handler om solidaritet! Ikke alle har det sånn som deg - heller ikke alle i Norge!

(he he... vi tar debatten i år også ;) )

Skrevet

Jeg syns vi fortsatt bør ha fokus på vårt eget land. Det er fortsatt tusenvis av invandrerjenter i dette landet som lider under en idiotisk mannsdominert samfunnsstruktur.

Skrevet

Gratulerer alle kvinner. Håper dere får noe ut av dagen.

Skrevet

Blæh. Kvinnedagen er for engasjerte folk som går i tog og raddiser fra 70-tallet.

Visste dere forresten at Mannsdagen er den 7. oktober? :)

Sosialantropolog Jan Brøgger har skrevet "Forsvarstale for mannen". Men den dagen er det ingen som "feirer"..

Skrevet
Blæh. Kvinnedagen er for engasjerte folk som går i tog og raddiser fra 70-tallet.

Visste dere forresten at Mannsdagen er den 7. oktober?  :)

Sosialantropolog Jan Brøgger har skrevet "Forsvarstale for mannen". Men den dagen er det ingen som "feirer"..

Faktisk helt feil. Hvis du gidder søke her på KG, vil du se at vi hadde store diskusjoner om den dagen også. Selv synes jeg det er flott med en mannsdag!

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja vi har det så bra! :)

Har ikke andre ord enn at jeg håper mange mange flere får det bedre. Vil oppfordre mine medsøstre (menn også så klart) til å melde seg som støtte medlem i Amnesty...

HER

Skrevet

Ja, gratulerer alle sammen! :heiajente:

Jeg gratulerte faktisk meg selv da jeg stod opp i dag! :)

Mange kvinner som ikke har det bra,både her i landet og i resten av verden -bare se abortlov-tråden som er på gang her nå feks.!

Vi får håpe verden en gang kommer på rett spor, men det kreves faktisk at vi vanlige mennesker hjelper til. Debatt og konfrontasjoner! Og pengestøtte til de respektive organisasjonene ikke minst!

Nå er ikke jeg spesiellt religiøs eller no, men vi bruker alltid å tenne et lys på kvinnedagen! Bare for prøve å huske alle der ute!

Skrevet

Kvinnedagen er til for å sette kvinnesak på dagsordenen, da det tydeligvis trengs. Er dette noe å gratulere for?

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)
Kvinnedagen er til for å sette kvinnesak på dagsordenen, da det tydeligvis trengs. Er dette noe å gratulere for?

Man kan jo se på det som er hyggelig også, fremskritt, for det har vi hatt her i landet, og i andre land. Det er bra :)

Endret av Chrizzy
Gjest Gjest
Skrevet

Enig, tåpelig når folk sender sms og e-poster med "Gratulerer med dagen/kvinnedagen" :roll:

Jeg bare tenker "herregud, er det mulig".

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skal kvinner ha rettigheter? Damer er underkuet menn p.g.a. svakere fysisk styrke. Slik er vi skapt, det er ikke akkurat tilfeldig at i alle kulturer har menn tradisjonelt vært sjefen.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg gratulerer den dagen noen hover ei bombe i et 8mars tog

Gjest gjest1
Skrevet
jeg gratulerer den dagen noen hover ei bombe i et 8mars tog

Hvorfor det???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...