Gå til innhold

Menn over 40: ereksjon og kondombruk

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 18.50):

Jeg er nysingel, og har nå sex med eldre menn enn sist gang jeg var singel. Og det er påfallende hvor få som vil bruke kondom. I 20-årene var det også slik at jeg ofte måtte ta initiativ til å bruke det, men de fleste synes det var ok, og sexen var like god med.

Jeg har lurt på om det handler om følsomhet og sviktende ereksjon? Kommer ereksjonssvikten gradvis, slik at en blir litt mindre hard jo eldre man blir? Og at kondom kan gjøre det vanskeligere å få den skikkelig hard? Synes nemlig også at det jevnt over er mindre harde ereksjoner på de over 45. Får den raskt opp, og holder seg harde gjennom samleie. Men blir ikke knallharde.

Anonymkode: dfb14...d07

Det er ikke uvanlig at eldre menn begynner å få ereksjonssvikt. For mange vil også kondom redusere følsomheten i så stor grad at ereksjonen faller bort. For veldig mange er sex uten kondom veldig mye bedre. Jeg har hatt sex uten kondom i en årrekke, tester meg jevnlig, og har aldri hatt kjønnssykdommer. Det handler naturligvis også hvilke sexpartnere du velger. 

Jeg sliter periodevis med ereksjon. Jeg er 42. Det skyldes nok mentalt, for jeg har siden sene 20-årene hatt disse utfordringene. 

Anonymkode: 227c6...053

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...