Gå til innhold

Menn over 40: ereksjon og kondombruk

Fremhevede innlegg

Skrevet
8ilver8nake skrev (7 timer siden):

Antar de jeg er med bruker prevensjon hvis ikke de sier noe. Har ingen problem med å bruke beskyttelse og har ingenting å si for ereksjon eller sexen, bare stresser ikke selv med beskyttelse siden jeg stoler på de jeg er med sier ifra hvis ikke.

Jaja. Håper du er klar for å betale barnebidrag etterhvert;)

Anonymkode: a1e16...a56

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jaja. Håper du er klar for å betale barnebidrag etterhvert;)

Nærmer meg 40 og har gått bra så langt, har vel kanskje litt med typen kvinner man er med også 😉 Er mye som ikke er så skummelt når man er voksne mennesker og ikke flyr rundt på byen eller tilfeldige 🙂

Skrevet
8ilver8nake skrev (9 timer siden):

Antar de jeg er med bruker prevensjon hvis ikke de sier noe. Har ingen problem med å bruke beskyttelse og har ingenting å si for ereksjon eller sexen, bare stresser ikke selv med beskyttelse siden jeg stoler på de jeg er med sier ifra hvis ikke.

Men det er vel ikke bare for å unngå graviditet man bruker kondom når man har sex med nye/forskjellige partnere??? Så du bare antar at ingen av dem har kjønnssykdommer også?

Anonymkode: dfb14...d07

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men det er vel ikke bare for å unngå graviditet man bruker kondom når man har sex med nye/forskjellige partnere??? Så du bare antar at ingen av dem har kjønnssykdommer også?

Ja, det er riktig. Jeg antar at de kvinnene jeg eventuelt er med er såpass skikkelige at de er rene og friske. Hvis jeg frykter eller mistenker de nylig har vært med andre eller ligger rundt så har jeg verken sex eller kontakt med de. Så for meg så anser jeg det som veldig usannsynlig de "nylig" har fått noe fra noen andre eller i det minste hvis det er noe usikkert så gir de beskjed. Tror det ligger mye i nettopp det å se på hvilken type kvinner/menn man er med eller innleder kontakt med. Tvilsomme typer holder jeg meg bort i fra 🙂 Og jeg skifter ikke partner eller ligger med flere samtidig så er ikke noe større fare for at jeg smitter noen heller.

Skrevet

Jeg lar heller være heller enn å bruke kondom. Har ikke hatt kjønnssykdom siden jeg var 20. 

Skrevet
Snok1 skrev (9 minutter siden):

Jeg lar heller være heller enn å bruke kondom. Har ikke hatt kjønnssykdom siden jeg var 20. 

Flaks at ikke ons eller date har smittet deg eller kommet etter ni mnd. med en gave. 

Anonymkode: 3cf1e...3ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flaks at ikke ons eller date har smittet deg eller kommet etter ni mnd. med en gave. 

Kalkulert risiko hver gang.

Skrevet
Village skrev (19 timer siden):

Jeg beklager at jeg ikke begynte setningen med "Jeg antar". Det jeg skulle ha skrevet var:

"Jeg antar at både ONS og gjentatt sex med samme kvinne er for de fleste unge menn mer spennende enn for eldre menn."

Antagelsen kommer ikke fra anerkjent forskning, men fra min opplevelse av saken. F.eks. i forhold til meg selv som i starten av min seksuelle karriere nærmest kunne ligge med hva som helst. Alt var spennende på den tiden. Inkludert de kvinnene som jeg i dag ikke kunne tenke meg å ha sex med.

I forhold til de jeg omgås så observerer jeg at de fremstår som mindre interesserte i de damene de har sex med i dag enn hva de var i damene i deres ungdom. Faktisk fremstår flertallet av voksne menn som jeg omgås som langt mer interesserte i typen damer de var sammen med i sin ungdom, dvs damer i ung alder, enn hva de er i de damene de i dag har sex med. Jeg antar at dagens manglende interesse i dagens seksuelle partnere får konsekvenser for deres seksuelle spenning og derigjennom også hvor stiv penisen blir.

For min del motvirker jeg konsekvensene av alderdom så god jeg kan via:

1. Min partner er mye yngre enn meg.

2. Jeg har sluttet å røyke og drikke alkohol.

3. Jeg begrenser inntaket av karbo mest mulig.

4. Jeg trener minst 3 dager i uken med høy belastning. 

5. Jeg bruker både min egen og min partners fantasi flittig.

6. Både min partner og jeg er liberale.

Som medfører at jeg aldri har vært mer fornøyd med sexlivet, inkludert min penis, enn akkurat nå. Til tross for høy alder.

Æsj

Anonymkode: b1f91...db6

Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Kalkulert risiko hver gang.

Ikke mulig å kalkulere det

Skrevet

Ikke mulig å kalkulere det

Det er ikke mulig å utelukke. Å kalkulere er hur lett som helst. Og jeg kalkulerer åpenbart godt.

Skrevet
8ilver8nake skrev (51 minutter siden):

antar at de kvinnene jeg eventuelt er med er såpass skikkelige at de er rene og friske

Renslighet har null å gjøre med sykdommer. Om man har ubeskyttet sex, så har man det. Ingenting er latterligere enn de som som tros at sykdommer går etter "typer".

Og med den logikken bør man holde seg til de skitneste, som få vil ha 😂

Makes no sense.

Skrevet

Er enig i at det er påfallende få menn på 40+ som vil bruke kondom. Jeg er selv 40, og jeg husker at det var lite kondombruk da jeg ons'et rundt som 20-åring. Merker at denne slappe holdningen til kondombruk henger igjen hos min generasjon og dem som er eldre, og det er så og si umulig å få en mann på min alder til å få på seg dong. Forrige gang jeg datet en fyr som jeg skulle ha sex med, ble han regelrett sur for at jeg nevnte kondombruk. Han gikk til slutt med på å bruke det, og sa at han måtte kjøpe kondomer selv. Et par dager etter havner vi til sengs, men gjett hva han hadde "glemt" å kjøpe🙄 Jeg var likevel så kåt at det ble ei runde, og ikke lenge etter kunne jeg konstantere at jeg hadde fått klamydia. Selv etter å ha snakket til fyren om hvor viktig det var å teste seg mellom hver sexpartner. Han aaante ikke at han hadde klamydia, kunne ikke FATTE hvor den kom fra. For min del var det første gang jeg fikk en kjønnssykdom, og siste gang jeg hadde sex. Når kondombruk blir et så stort problem for den eldre garde, så velger jeg heller womanizeren. 

Anonymkode: d36c2...8dc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Renslighet har null å gjøre med sykdommer. Om man har ubeskyttet sex, så har man det. Ingenting er latterligere enn de som som tros at sykdommer går etter "typer".

Og med den logikken bør man holde seg til de skitneste, som få vil ha 😂

Makes no sense.

Tror ikke du forstår. Hvis man ikke er med partnere som har hyppige partner bytte eller tilfeldig sex så er det normalt nok tid til at de selv oppdager sykdom og får gjort noe med det før neste partner. Aldri sagt sykdom går etter typer men at hvis man går for ordentlig partnere som sannsynligvis har en del tid mellom hver partner og begge er ansvarlige ordentlige mennesker så er det liten sjangse for at kjønnsykdommer ikke er avdekket og gjort noe med før neste partner.

Gjest takinova
Skrevet

Tror det handler om at mange i den alderen "aldri" har brukt kondom.

Skrevet
8ilver8nake skrev (3 minutter siden):

Tror ikke du forstår. Hvis man ikke er med partnere som har hyppige partner bytte eller tilfeldig sex så er det normalt nok tid til at de selv oppdager sykdom og får gjort noe med det før neste partner. Aldri sagt sykdom går etter typer men at hvis man går for ordentlig partnere som sannsynligvis har en del tid mellom hver partner og begge er ansvarlige ordentlige mennesker så er det liten sjangse for at kjønnsykdommer ikke er avdekket og gjort noe med før neste partner.

Jeg som skrev innlegget rett over ditt. Han jeg datet og hadde sex med var en "ordentlig" fyr. Høy stilling i Forsvaret, ryddig liv, ryddig hjem, alt på stell. Var 1 1/2 år siden han hadde hatt sex sist i følge ham selv. Han ga meg klamydia uten å ane selv at han hadde det. Det alene satte ham i kategorien "drittsekk", men frem til da fremsto han som "en ordentlig fyr".

Skrevet

Jeg som skrev innlegget rett over ditt. Han jeg datet og hadde sex med var en "ordentlig" fyr. Høy stilling i Forsvaret, ryddig liv, ryddig hjem, alt på stell. Var 1 1/2 år siden han hadde hatt sex sist i følge ham selv. Han ga meg klamydia uten å ane selv at han hadde det. Det alene satte ham i kategorien "drittsekk", men frem til da fremsto han som "en ordentlig fyr".

Alle kan være uheldige og sier ikke det er garanti. Men at for min del så er det en veldig liten risiko og mine erfaringer så langt har fungert bra. Og skulle jeg være uheldig så er det heldigvis ikke farlig, så er ikke noe jeg går med frykt for. Og heller ikke noe reservasjon mot kondom bruk hvis det er ønskelig, men lar det som sagt være opp til den enkelte å eventuelt gi beskjed eller be om.

Skrevet
Erfarenmann skrev (21 timer siden):

Jeg innrømmer det gjerne: kondom er noe herk.

Det er kleint og knotete å stoppe opp for ta den på. 

Det ødelegger både stemning og tenning.

Hun kan ta den på med munnen...

• Liker 1
Skrevet
8ilver8nake skrev (3 timer siden):

Ja, det er riktig. Jeg antar at de kvinnene jeg eventuelt er med er såpass skikkelige at de er rene og friske. Hvis jeg frykter eller mistenker de nylig har vært med andre eller ligger rundt så har jeg verken sex eller kontakt med de. Så for meg så anser jeg det som veldig usannsynlig de "nylig" har fått noe fra noen andre eller i det minste hvis det er noe usikkert så gir de beskjed. Tror det ligger mye i nettopp det å se på hvilken type kvinner/menn man er med eller innleder kontakt med. Tvilsomme typer holder jeg meg bort i fra 🙂 Og jeg skifter ikke partner eller ligger med flere samtidig så er ikke noe større fare for at jeg smitter noen heller.

De jeg kjenner som jeg vet har hatt kjønnssykdommer en eller flere ganger, er ikke tvilsomme typer... Og du sier "nylig"... kjønnssykdommer går jo ikke bort. En må ikke ha hatt sex nylig for å ha det. De kan jo ha hatt sex med flere før deg som har "antatt" det ene og andre om sine partnere, og sånn har en det gående. 

Jeg har datet mye i det siste, og veldig mange av disse godt voksne mennene som ikke vil bruke kondom sier at de "ikke har noe". Når jeg spør mer, sier de ting som at det er lenge siden de har hatt sex, at de "bare" har hatt sex med et par stk siste året, osv. De jar ikke testet seg. Altså, de kan IKKE vite at de er smittefrie. Likevel forsikrer de meg om at de er det. Jeg mener det er direkte uansvarlig og stygt. Hadde jeg ikke spurt mer, ville jeg kanskje antatt at de hadde testet seg, og så kunne jeg gått rundt med smitte uten å vite det. Helt utrolig at godt voksne menn som deg er så kunnskapsløse og/eller kyniske 😵

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg putter ikke inn et fremmedlegeme i kroppen og vil heller ikke bruke skadelige hormoner. Så da må en mann bruke kondom. Eller sterilisere seg. Ellers må man kun gjøre andre ting enn akkurat det. 
Har man et langvarig forhold, flyttet sammen etc og ferdig med barn, da kan mannen sterilisere seg (hvis man ikke bruker kondom). Og når man kommer i en alder der man ikke kan få barn lenger, så burde man jo beskytte seg med kondom med en ny partner uansett pga sykdommer.

En kondom er et fremmedlegeme.

Anonymkode: f0a87...619

Skrevet
Village skrev (På 11.2.2025 den 22.38):

større penis (den vokser via bruk) 

Er du fan av Joe Rogan eller noe sånn? For det er i det podcast-universet at man hærer så idiotiske ting.

Anonymkode: d428d...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...