AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:00 #61 Del Skrevet torsdag kl 07:00 Å være kosete handler om kjærlighetsspråk. For noen er det veldig viktig med en kosete partner. At dere automatisk antar at det er snakk om sex, sier mer om dere enn om dem. Anonymkode: 07b00...3e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:01 #62 Del Skrevet torsdag kl 07:01 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ikke alle menn tenner på kink. For meg vil en dame som sier at hun ikke liker kos være et tegn på at hun er prippen og lite fysisk av seg - enten hun tolker det som stryking på arm eller sex. Jeg vil heller bruke tid på damer som er lovende. Anonymkode: ab376...398 Dette er utrolig snevert. Jeg har ei venninne som er veldig seksuelt aktiv, men som ikke er kosete person av seg. Hun liker ikke klemmer, kos på ryggen, nærhet etc. Mens andre venninner elsker kos, men er mindre glad i sex. Fysisk nærhet er et av de fem kjærlighetsspråkene. Man har som oftest 2 og alle har ikke fysisk nærhet som kjærlighetsspråk. Anonymkode: 07b00...3e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:11 #63 Del Skrevet torsdag kl 07:11 Jeg er så lite kosete, grøsser av å bli illustrert kos. Nei fysj. Føler jeg må avvise dere i tråden 😂 Anonymkode: f9b85...78c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet torsdag kl 08:07 #64 Del Skrevet torsdag kl 08:07 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Folk som kaller sex for kos og spør om du liker å kose, kan du få gratis av meg. Ha det. Anonymkode: 63f5e...2c3 Bare jeg forstår hva som menes med det så er det akkurat det samme for meg. Selv omtaler jeg kos som kos, og sex som sex. Hadde jeg hatt en mann som spurte meg om vi skulle kose, selv om han mente sex, så er ikke det noe jeg hadde lagt så mye energi i ved å tenke at det ikke går an å kalle det det. Det viktigste er at jeg forstår hva han mener. Det er ikke så nøye, bare man ikke får det i øyet eller sengetøyet 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:18 #65 Del Skrevet torsdag kl 08:18 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ordlegging bør vurderes ja, samt hvor tidlig i forløpet dette spørres. Jeg elsker sex og kos men fyren blir bare useriøs og enkel i mitt hode når de spør om sånt før man i det hele tatt har møttes. Så dere risikerer å miste seriøse kvinner ved slike spørsmål, vi vil sile ut «griser» tidlig. For ofte er det useriøse griser som spør om sånt. Anonymkode: fecc6...c59 Kanskje alle menn er «griser» og «enkel» og «useriøse» for deg. Like fullt så ender mange av oss opp med å leve i livslange relasjoner med barn og stasjonsvogn. Så kanskje vi ikke var så mye «grisete» som «annerledes»? Dating er en sorteringsprosess. Alle har lov til å bruke de kriteriene de måtte ønske. Noen bruker kanskje kriterier som er irrasjonelle ifht hva de ønsker å finne. Menn og kvinner. Anonymkode: ab376...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:23 #66 Del Skrevet torsdag kl 08:23 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Liker ikke at man bruker kos som synonym til sex. Jeg liker å sitte i armkroken og kose meg på så mange måter. Så da stjeles mitt ord for min kos til å bety noe annet. Så jeg svarer ut fra det. Så da er det ikke mitt problem at de blir skuffa. Men å mase om sex før første kysset en gang , er turm off. Får da være måte på hvor travelt det må være Anonymkode: 54ca2...a41 Når jeg var singel så var 3. spørsmål fra kvinner gjerne hva jeg jobbet med. Ut fra det kan man ganske robust plassere en mann som «lavinntekt» eller «høyinntekt». Å unngå å kaste bort tid gavner både mannen og kvinnen. At menn er tydelige på hva de vil ha heller enn å «ta hva som helst» burde utelukkende være positivt? Anonymkode: ab376...398 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet torsdag kl 09:24 #67 Del Skrevet torsdag kl 09:24 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kanskje alle menn er «griser» og «enkel» og «useriøse» for deg. Like fullt så ender mange av oss opp med å leve i livslange relasjoner med barn og stasjonsvogn. Så kanskje vi ikke var så mye «grisete» som «annerledes»? Dating er en sorteringsprosess. Alle har lov til å bruke de kriteriene de måtte ønske. Noen bruker kanskje kriterier som er irrasjonelle ifht hva de ønsker å finne. Menn og kvinner. Anonymkode: ab376...398 Det er stor forskjell på å være "grisete" og naturlig synes jeg. Det handler veldig mye om hvordan man legger det fram, og hvordan man kommuniserer. Hensyn er det viktig å ta, og tilbakemelding likeså. Er ingen som er tankelesere. Kvinner har ikke mer makt over menn, enn det mennene tillater, og motsatt. Å legge skam på andre mennesker synes jeg er lavmål. Man må da kunne få lov å ha ulike preferanser, uten at man skal snakke stygt om andre, uavhengig om det er kvinner eller menn. Noen er for fri seksualitet, mens andre trives best med en partner de er trygge på, og noen ganger begge deler. Vi er ulike som mennesker, og det i seg selv synes jeg er fantastisk og fascinerende. Så virker det på meg som at mange kvinner tror at når mannen feks fantaserer om en fantasi, så er det det han vil gjøre. Slik er det ikke alltid. Heller ikke for kvinner. Jeg har en livlig fantasi, og den er jeg super takknemlig for. Syns det er dumt og trist med tabuer. Det er jo ved å være åpen vi kan ha mulighet til å utvikle oss som mennesker. Det synes jeg er flott. Av og til når jeg leser her inne så får jeg rett og slett assosiasjoner til barn i barnehagen. "Du har og brunost på skiva"..."Vi er bestevenner, så da kan du komme i min bursdag" Den mentaliteten finnes det mye av. Det blir bare for dumt...Dette eksempelet var bare for å illustrere et psykologisk prinsipp. Å være kompatible kan bety så mangt. Preferanser like så. Jeg forstår veldig godt at menn vil finne ut om dama og han er kompatible siden sex er naturlig, og en viktig del av et forhold. Om damene vil skygge banen av den grunn, så er det dems tap tenker jeg. Da bare avslører dem deres egne tabuer og skam knyttet til dette slik jeg ser det. Syns flere med fordel kan øve på å snakke om sex, uten at det nødvendigvis betyr at det skal lede til sex. Og nå blir jeg sikkert slakta her inne, siden jeg skriver om barn og sex i samme innlegg... Heldigvis vet mine barn at de kan snakke med meg om alt, inkludert tabuer. Det er slik man kan hjelpe dem i forhold til holdninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:34 #68 Del Skrevet torsdag kl 09:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg var singel så var 3. spørsmål fra kvinner gjerne hva jeg jobbet med. Ut fra det kan man ganske robust plassere en mann som «lavinntekt» eller «høyinntekt». Å unngå å kaste bort tid gavner både mannen og kvinnen. At menn er tydelige på hva de vil ha heller enn å «ta hva som helst» burde utelukkende være positivt? Anonymkode: ab376...398 Korrekt. Anonymkode: e3e95...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet torsdag kl 09:38 #69 Del Skrevet torsdag kl 09:38 En du aldri har truffet før? Da hadde jeg nok svart at jeg synes det spørsmålet hører mer til etter at vi har truffet hverandre og blitt litt mer kjent. Jeg hadde videre svart: Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hvorfor du stiller det spørsmålet allerede nå til meg, og hva du legger i det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet torsdag kl 09:41 #70 Del Skrevet torsdag kl 09:41 "Liker du kos?" betyr liker du sex. Det er så jævla creepy å få det spørsmålet. Blir sånn "leken gutt 54"vibe over det hele. Æsj. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:50 #71 Del Skrevet torsdag kl 09:50 Den mennene selv etter å ha blitt forklart det, sliter med å forstå, er at den sorteringen de tror de gjør er feilaktig. De tror de sorterer vekk pripne damer og damer som blir lei av sex med en gang. Damer som ikke liker sex. I realiteten støter de fra seg seriøse damer og damer med sunn og aktiv seksualitet. Hva de sitter igjen med? Damer med lav selvtillit som igjen er mer disponert for å ta til takke med de som viser interesse (blir valgt istedenfor å velge) og interessen vil derfor dale fort. Ingen steder i verden kan du vite før treff om dama kommer til å slutte å ønske sex på sikt. Faktorer som påvirker dette er ofte hvordan DU som mann opprettholder spenningen gjennom å bidra over tid og bekrefte også når sex ikke er aktuelt. Der feiler mange, og det handler ikke om at dama "ikke er glad i kos". DERFOR kutter vi umiddelbart etter dette spørsmålet. Det er lavpanna og viser at du ikke reflekterer over egen rolle i dine erfaringer med sexløse forhold. De du støter fra deg har ikke like lang erfaring med sexløse forhold som deg, for å si det sånn. Anonymkode: 615cd...6ec 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet torsdag kl 09:51 #72 Del Skrevet torsdag kl 09:51 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis dette spørsmålet kommer opp på en app, så er det bare å "legge" på😄 Selv jeg som mann ser jo hva dette gjelder. Derimot hvis personen snakker om dette ansikt til ansikt i et møte mellom dere så fremstår vedkommende som åpen og modig. Du får svare at han kan få en klem hvis du får en bedre 3 retters ute på byen😁 Anonymkode: 36b5d...f15 Ha, ha, det var et godt svar 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:34 #73 Del Skrevet torsdag kl 16:34 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ingenting "intenst" her. TS spør om hvordan du reagerer når noen man har bestemt seg for å snakke videre med spør om du liker kos. Spørsmålet gjaldt ikke "intenst", "vulgært", "slibrig" eller noe annet som faktisk ville være ufint. Men konfliktorienterte KG-kjerringer skal selvsagt krisemaksimere umiddelbart. Vel, det er greit å finne ut om dama er sånn, så man ikke kaster bort tiden på en gærning. 🤷♂️ Anonymkode: e3e95...bca Du kunne ha vært nysgjerrig og sagt, åja, har jeg MYE bedre draget på mange bare jeg endrer litt på språket? Istedet er du ufin. Det er unødvendig. Anonymkode: 83b3b...de0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:39 #74 Del Skrevet torsdag kl 16:39 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å være kosete handler om kjærlighetsspråk. For noen er det veldig viktig med en kosete partner. At dere automatisk antar at det er snakk om sex, sier mer om dere enn om dem. Anonymkode: 07b00...3e6 Min kjære spurte før første date, ikke om jeg er "kosete", men konkret: Liker du klemmer? Og sa at han elsker klemmer og mye kroppskontakt. Da sa jeg at det gjør faktisk jeg også, da har vi nok noe til felles der. Og så ga vi hverandre en klem som det første på daten vår. Anonymkode: 83b3b...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet torsdag kl 16:49 #75 Del Skrevet torsdag kl 16:49 (endret) Etter påtrykk av en venninne en gang, registrerte jeg meg på en sånn datingside (ikke Tinder). Den første meldingen jeg fikk var for det første fra en fyr som så ut til å være mye yngre enn meg. Og han åpnet med..."Du ser ut som du er en som liker å kose". Jeg trodde jeg skulle spy. Svarte ikke, slettet meldingen. Fikk ikke akkurat noe godt førsteinntrykk av sånne datingsider, og har ikke logget meg inn siden. PS! Understreker at jeg på profilbildet mitt der hadde på meg helt vanlig bluse, ikke noen utringning eller noe vågalt, og i bakgrunnen på bildet var det en helt vanlig bokhylle. Jeg smilte på bildet. Skulle ikke være noe som hinter om "kosing" der. Hadde ingen andre bilder. Endret torsdag kl 16:54 av Million 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:55 #76 Del Skrevet torsdag kl 17:55 Jeg kutter ut fyren og prøver lykken en annen plass. Anonymkode: 69dc5...c9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:56 #77 Del Skrevet torsdag kl 17:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min kjære spurte før første date, ikke om jeg er "kosete", men konkret: Liker du klemmer? Og sa at han elsker klemmer og mye kroppskontakt. Da sa jeg at det gjør faktisk jeg også, da har vi nok noe til felles der. Og så ga vi hverandre en klem som det første på daten vår. Anonymkode: 83b3b...de0 Det er ikke det samme. Det ts spør om er creepy som faen. Anonymkode: 69dc5...c9b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:20 #78 Del Skrevet torsdag kl 18:20 TinaChristina skrev (8 timer siden): "Liker du kos?" betyr liker du sex. Det er så jævla creepy å få det spørsmålet. Blir sånn "leken gutt 54"vibe over det hele. Æsj. Ja er det jeg til slutt har konkludert med også. Mange mange sånne menn. Anonymkode: 60c6e...924 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:56 #79 Del Skrevet torsdag kl 19:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke det samme. Det ts spør om er creepy som faen. Anonymkode: 69dc5...c9b Ja, jeg liker heller ikke bruk av kos= sex. Hadde vært bedre å spørre rett ut, hva er ditt forhold til sex. Noe vi begge i og for seg indirekte gjorde, i og med at vi hadde fylt ut profil der vi delte om seksuelle preferanser. Men da delte jo begge det vi ville, så ingen presset noen til å dele. Anonymkode: 83b3b...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 07:31 #80 Del Skrevet i går, 07:31 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Den mennene selv etter å ha blitt forklart det, sliter med å forstå, er at den sorteringen de tror de gjør er feilaktig. De tror de sorterer vekk pripne damer og damer som blir lei av sex med en gang. Damer som ikke liker sex. I realiteten støter de fra seg seriøse damer og damer med sunn og aktiv seksualitet. Hva de sitter igjen med? Damer med lav selvtillit som igjen er mer disponert for å ta til takke med de som viser interesse (blir valgt istedenfor å velge) og interessen vil derfor dale fort. Ingen steder i verden kan du vite før treff om dama kommer til å slutte å ønske sex på sikt. Faktorer som påvirker dette er ofte hvordan DU som mann opprettholder spenningen gjennom å bidra over tid og bekrefte også når sex ikke er aktuelt. Der feiler mange, og det handler ikke om at dama "ikke er glad i kos". DERFOR kutter vi umiddelbart etter dette spørsmålet. Det er lavpanna og viser at du ikke reflekterer over egen rolle i dine erfaringer med sexløse forhold. De du støter fra deg har ikke like lang erfaring med sexløse forhold som deg, for å si det sånn. Anonymkode: 615cd...6ec Dette er sånn jeg tenker uten å ha klart å uttrykke det. Så bra skrevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå