AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:15 #1 Del Skrevet tirsdag kl 06:15 De snakker om at de vil det med meg, pga dramatiske komplikasjoner første gang og lang vei til sykehus. De vil for det første ikke ha babyen stor, og de vil absolutt ikke at jeg føder hjemme/under transport (fødte raskt sist). Jeg synes det hørtes skrekkelig tidlig ut 😳 Er man moden så tidlig? Nå modnes det vel litt tidligere andre gang kanskje, men jeg ser jo for meg at en igangsettelse så tidlig vil ta vinter og vår? Fødte 42+0 sist og var ikke noe moden før det 😅 så uke 37-38 høres jo utenkelig ut.. Ser for meg mange dager med vonde maserier og tull jeg nå... Noen som har blitt satt i gang så "tidlig" som vil dele sin fødselshistorie? Jeg lurer faktisk på om jeg skal be om et keisersnitt i stede, så mørkt ser jeg på dette 😅 Håper noen kan dele sine erfaringer. Anonymkode: 5db1e...e62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:35 #2 Del Skrevet tirsdag kl 06:35 Ble satt igang uke 38+0. Ble satt inn det de kaller for en ballong. Dagen etter kom jeg tilbake for å ta ut ballongen og undersøke åpning/modenhet. Ballongen datt ut samme kveld den ble satt inn. Så når jeg kom på sykehuset neste dag så var det ikke helt modent men åpent nok til å kunne ta vannet. De tok vannet rundt 13/14 tiden. Og babyen min var ute rundt 20😊 Gikk helt fint! Første fødsel var ikke igangsatt, og var mye verre! Her var alt kontrollert og fint! Anonymkode: 2888b...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:37 #3 Del Skrevet tirsdag kl 06:37 Ble satt i gang uke 38. Baby var normal størrelse, frisk og rask. Null problem. Anonymkode: 37aaf...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:14 #4 Del Skrevet tirsdag kl 10:14 Ble satt i gang i uke 38 pga lite fostervann. Babyen var 4,5 kg allerede da, så det er jeg sånn sett glad for 😅 Det var virkelig en drømmefødsel selv om jeg ikke var moden i det hele tatt. Fikk satt inn ballong sent fredag kveld, og den falt ut av seg selv natt til søndag. Da hadde jeg 4 cm, men vi bestemte at jeg skulle få sove videre i påvente av at fødselen skulle starte av seg selv. Det gjorde den ikke, så da ble det modningspiller. Ble satt på vent pga. kapasiteten på sykehuset, så jeg var vel ikke i gang skikkelig med pillene før klokka 17 på søndagen. Klokka 6 mandag morgen våknet jeg av rier og tilkalte jordmor, og deretter var det inn på fødestua. Hadde aldri på noe tidspunkt noe vondt før jeg var i aktiv fødsel. Fikk epidural, og riene var lite effektive så da var det igang med drypp i tillegg. Lå komfortabelt i senga med ene beinet hevet mens babyen gjorde jobben og jeg var i vanlig samtale med jordmor og mannen helt frem til det var tid for å trykke. Kjente så vidt toppen av riene, men da pustet jeg bare greit igjennom og ventet på at det skulle bli dritvondt, men det ble aldri det. Trykte i 10-15 minutter og totalt tok fødselen tre timer, fikk vel bare et lite pyntesting. Anonymkode: a2b19...9a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:19 #5 Del Skrevet tirsdag kl 10:19 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De snakker om at de vil det med meg, pga dramatiske komplikasjoner første gang og lang vei til sykehus. De vil for det første ikke ha babyen stor, og de vil absolutt ikke at jeg føder hjemme/under transport (fødte raskt sist). Jeg synes det hørtes skrekkelig tidlig ut 😳 Er man moden så tidlig? Nå modnes det vel litt tidligere andre gang kanskje, men jeg ser jo for meg at en igangsettelse så tidlig vil ta vinter og vår? Fødte 42+0 sist og var ikke noe moden før det 😅 så uke 37-38 høres jo utenkelig ut.. Ser for meg mange dager med vonde maserier og tull jeg nå... Noen som har blitt satt i gang så "tidlig" som vil dele sin fødselshistorie? Jeg lurer faktisk på om jeg skal be om et keisersnitt i stede, så mørkt ser jeg på dette 😅 Håper noen kan dele sine erfaringer. Anonymkode: 5db1e...e62 Blitt satt i gang to ganger, en i uke 37 og en 38. Gikk fint begge gangene. Begge ble født innen 1 døgn etter første tablett. Babyen er jo ferdig. Anonymkode: 8fcbf...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:36 #6 Del Skrevet tirsdag kl 10:36 Skjønner hva du mener. Hadde nok vært bekymret for langdryg fremgang selv. Men bekymring og adrenalin vil gjøre prosessen verre. Pakk med deg snacks, pc/ipad så du kan se på noe du liker, lese, musikk, få fart på eget oxytocin. Håper det går fortere enn hva du frykter. Og om du er så heldig som meg å komme på en super føde/barsel så får du masse omsorg og støtte! Lykke til. Anonymkode: b3af7...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:40 #7 Del Skrevet tirsdag kl 10:40 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De snakker om at de vil det med meg, pga dramatiske komplikasjoner første gang og lang vei til sykehus. De vil for det første ikke ha babyen stor, og de vil absolutt ikke at jeg føder hjemme/under transport (fødte raskt sist). Jeg synes det hørtes skrekkelig tidlig ut 😳 Er man moden så tidlig? Nå modnes det vel litt tidligere andre gang kanskje, men jeg ser jo for meg at en igangsettelse så tidlig vil ta vinter og vår? Fødte 42+0 sist og var ikke noe moden før det 😅 så uke 37-38 høres jo utenkelig ut.. Ser for meg mange dager med vonde maserier og tull jeg nå... Noen som har blitt satt i gang så "tidlig" som vil dele sin fødselshistorie? Jeg lurer faktisk på om jeg skal be om et keisersnitt i stede, så mørkt ser jeg på dette 😅 Håper noen kan dele sine erfaringer. Anonymkode: 5db1e...e62 Uke 37 er innenfor termin så det er ikke tidlig. Er jo mange som føder rundt da naturlig 😊 Anonymkode: 031d0...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:12 #8 Del Skrevet tirsdag kl 17:12 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ble satt igang uke 38+0. Ble satt inn det de kaller for en ballong. Dagen etter kom jeg tilbake for å ta ut ballongen og undersøke åpning/modenhet. Ballongen datt ut samme kveld den ble satt inn. Så når jeg kom på sykehuset neste dag så var det ikke helt modent men åpent nok til å kunne ta vannet. De tok vannet rundt 13/14 tiden. Og babyen min var ute rundt 20😊 Gikk helt fint! Første fødsel var ikke igangsatt, og var mye verre! Her var alt kontrollert og fint! Anonymkode: 2888b...145 Nesten helt identisk historie som min 😅 Anonymkode: f4885...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:20 #9 Del Skrevet tirsdag kl 17:20 Første barnet kom i uke 41. Med nr 2 ble jeg innlagt i uke 37 grunnet svangerskapsforgiftning. Brått ble jeg verre og de ville ha ut barnet jeg ønsket ikke keisersnitt, så fikk muligheten til å prøvde fødsel først. Ingen tegn til startende fødsel, men likevel var det nok å bare ta vannet (de sa det ofte var det med flergangsfødende). Fire timer senere kom barnet, og det var kun siste halvtimen med rier det ble skikkelig vondt. Så skikkelig drømmefødsel! (Bortsett fra at jeg var i dårlig form da) Anonymkode: 395ef...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:14 #10 Del Skrevet tirsdag kl 18:14 Jeg har blitt igangsatt til termin begge ganger pga svangerskapshypertensjon, vært helt umoden begge ganger og tok ca 2 døgn (litt +/- ) begge gangene. Sikkelig tålmodighetsprøve! Når det først starter går det derimot fort hos meg Anonymkode: 6cca2...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tulla23 Skrevet tirsdag kl 18:26 #11 Del Skrevet tirsdag kl 18:26 Ble satt I gang rundt den tiden med 5 av 6 fødsler. Gikk helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:37 #12 Del Skrevet tirsdag kl 18:37 Jeg ble satt i gang i uke 38+0 i mitt andre og tredje svangerskap. Var så moden og åpen (3 cm) at de kunne gå rett på å ta vannet. Fikk rier ca 1 time etter at vannet ble tatt. Nr 2 ble født 6 timer etter vannavfang. Nr 3 ble født 4 timer etter vannavgang. Så her var det to helt fantastiske fødsler. De var ca 3,6 kg begge to. Anonymkode: 5c3e9...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:43 #13 Del Skrevet tirsdag kl 18:43 4 dager med maserier, men ikke spesielt vonde, og så styrtfødsel på 30 min når de tok vannet 😅 Anonymkode: 2e497...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:59 #14 Del Skrevet tirsdag kl 19:59 Jeg ble satt i gang 37+6 med første og 38+0 med andre. Første igangsettelse funket ikke, endte i hastekeisersnitt etter fem dager, viste seg at baby lå feil. Andre fødsel tok fire dager å sette i gang. Det var seigt å vente. Pga. min tilstand (måtte settes i gang for svangerskapsforgiftning) kunne jeg ikke reise hjem/vente hjemme. Når jeg først kom i aktiv fødsel var fødselen fin og til tross for tidligere ks. fikk jeg født vaginalt. Anonymkode: e0202...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:17 #15 Del Skrevet tirsdag kl 20:17 Ble satt i gang 38+0, hadde ballong til 38+1 uten særlig effekt, deretter fikk jeg modningspiller. Tidlig 38+3 var jeg i aktiv fødsel. Var et greit forløp da, men ungen lå skjevt, og kroppen utslitt. Så tilslutt var det ikke mer å gå på, fikk tilbud om sugekopp (om jeg hadde mer krefter) eller KS. Endte med KS tidlig 38+4. Vet jeg blir satt i gang 38+0 denne Gangen også og har fått forespeilet både at det kan bli likt men også at kroppen modnes raskere som flergangsfødende. Anonymkode: d00bf...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:00 #16 Del Skrevet tirsdag kl 22:00 Med nr to ble jeg satt igang i uke 37. Fikk to runder med modningspiller før fødselen startet. Styrtfødsel, men likevel en fin m og rask en. Anonymkode: f02b7...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:37 #17 Del Skrevet onsdag kl 16:37 Satt igang 38+2. ballong og etter hvert piller. Fødte 48 timer etter innsett av ballong, 6 timer aktiv fødsel. Strålende opplevelse😄 Anonymkode: b0d28...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå