Gå til innhold

Lånekasse bokontroll, står jeg ille ute?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble trukket ut til bokontroll av Lånekassen. 

Jeg har bodd i denne studentbyen siden august 2023, og har hatt en tidligere leiekontrakt på samme studentbolig som jeg ikke har fått skrevet underskriften min på. I fjor sommer fornyet jeg den, og jeg har heller da ikke signert, da jeg trodde at det at jeg har godkjent er mer enn nok.. Det er min første gang som student. Opprinnelig bor jeg en time og 15 minutter unna denne studentbyen, men flyttet ut da jeg ikke har et godt forhold til foreldrene mine (mye vold). Jeg hadde heller ikke byttet adresse fra min hjemby, til denne studentbyen da jeg fikk mesteparten av regningene mine elektronisk, og ønsket ikke en postkasse som er felles bruk blant andre studenter pga tyveri osv. Jeg byttet kun nylig da jeg ble tipset av en medstudent at dersom man bytter adressen sin til denne studentbyen jeg bor i nå, så får man 5000 kr, noe som er greit å ha som student, og verdt det.

Jeg er bare redd for at de avslår søknaden min da det mangler underskrift fra min side på begge kontraktene. Jeg har jo bodd i denne studentboligen hele tiden, noe universitetet er klar over da det er universitets-student bolig ordning. 

Jeg har regninger som viser at jeg har betalt for husleie siden august 2023 opp til nå.  Jeg er skuffet over meg selv som ikke har skrevet under på kontraktene for hånd. Står jeg ille ute? Vil bare ikke at Lånekassen skal tro at jeg har prøvet å jukse i systemet, da det har aldri vært mine intensjoner. Jeg blir oppriktig redd for slike ting, og har ikke samvittighet til å gjøre noe sånt. Er det noen i lignende situasjon? 

Anonymkode: 40b44...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bokontroll handler egentlig mest om å kontrollere at du faktisk bor der du sier at du bor, og ikke hjemme hos foreldre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffelhunden skrev (Akkurat nå):

Bokontroll handler egentlig mest om å kontrollere at du faktisk bor der du sier at du bor, og ikke hjemme hos foreldre.

Ja, jeg har ikke bodd hjemme hos foreldrene mine siden sommeren 2023. TS

Anonymkode: 40b44...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har så mye å si når du kan vise til kontoutskrift av betalt husleie den perioden de etterspør. 

Anonymkode: 2342a...808

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette går helt fint, som sagt over her så er det de som bor hjemme hos foreldre Lånekassen er ute etter.

Anonymkode: 6be64...936

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...