AnonymBruker Skrevet 10. februar #1 Del Skrevet 10. februar Da jeg tegnet nytt kjøkken i fjor så ville jeg egentlig ha en vask med avrenning, sånn som dette: FRANKE SID 611 TECTONITEVASK 1 KUM M/AVRENNING | Megaflis.no Men så var det flere av disse kjøkkendesignerne som sa at det var veldig umoderne og ingen har det lengre. Jeg angrer sånn på at jeg ikke valgte det Nå har jeg en løs avrenningsplate, og det ser skikkelig jalla ut. Er jo mye man vasker for hånd i dag, som kniver/enkelte kopper/drikkeflasker/sugerør etc. Kjøkkendesignerne mente at det var mye bedre å ha en løs en som man bare kan pakke vekk, men min står fremme hele tiden. Denne vasken har jeg nå, er fornøyd med den for den er jo stor: FRANKE SID 610-50 TECTONITEVASK 1 KUM MED BAKPLATE | Megaflis.no Er det så uvanlig å ha sånn avrenningsgreie på vasken? Hvordan gjør dere andre det? (ja jeg vet jeg kan bytte ut vasken og det er noe jeg vurderer å gjøre etterhvert) Anonymkode: c338d...cbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #2 Del Skrevet 10. februar Jeg fjernet den gamle vasken med avrenning til noe tilsvarende som du linker til (en stor kum), og angrer ikke. Jeg har lite kjøkken/benkeplass og har overhodet ikke bruk for avrenning. Skal aldri ha avrenning. Anonymkode: 53a8b...88f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 10. februar #3 Del Skrevet 10. februar Gjorde det samme som deg. Gammel avrenning ble byttet med en ganske dyp og stor vask. Jeg har et dørslag for vasker som kan settes i om det trengs, men det er sjeldent i bruk. Det jeg har av håndvask tørker jeg som regel med en gang. Jeg er superfornøyd med den ekstra plassen som nå brukes fast til baking/kjevling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #4 Del Skrevet 10. februar Jeg har vask med avrenning og når vi nå snart flytter vil jeg ha det i den nye leiligheten også. Anonymkode: abe14...3b4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #5 Del Skrevet 10. februar Nei. Det har jeg ikke hatt på 20 år. Jeg har veldig stor vask. Så har jeg kjøpt slik rist som kan rulle sammen. Så jeg ruller den ut når jeg vasker store ting. Så ruller jeg den sammen igjen. Så den henger over vasken min når jeg ruller den ut. Så den ligger halve på benkeplaten ig halve i vasken. Anonymkode: a95b5...f0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #6 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Da jeg tegnet nytt kjøkken i fjor så ville jeg egentlig ha en vask med avrenning, sånn som dette: FRANKE SID 611 TECTONITEVASK 1 KUM M/AVRENNING | Megaflis.no Men så var det flere av disse kjøkkendesignerne som sa at det var veldig umoderne og ingen har det lengre. Jeg angrer sånn på at jeg ikke valgte det Nå har jeg en løs avrenningsplate, og det ser skikkelig jalla ut. Er jo mye man vasker for hånd i dag, som kniver/enkelte kopper/drikkeflasker/sugerør etc. Kjøkkendesignerne mente at det var mye bedre å ha en løs en som man bare kan pakke vekk, men min står fremme hele tiden. Denne vasken har jeg nå, er fornøyd med den for den er jo stor: FRANKE SID 610-50 TECTONITEVASK 1 KUM MED BAKPLATE | Megaflis.no Er det så uvanlig å ha sånn avrenningsgreie på vasken? Hvordan gjør dere andre det? (ja jeg vet jeg kan bytte ut vasken og det er noe jeg vurderer å gjøre etterhvert) Anonymkode: c338d...cbb Dette er en motesak eller en trend i tiden nå at vaskene ikke skal ha. Når dette har vært en stund, så kommer det nok tilbake. Fuktskader på benkeplatene er resultatet. Den avrenningsplata er òg grei å sette varme kjeler på, så den skal ikke bort. Anonymkode: 29db5...1f7 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 10. februar #7 Del Skrevet 10. februar Nei har ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #8 Del Skrevet 10. februar Har ikke avrenningsfelt nå. Savner det. Har skylleskål og rullematte men det funker nok bedre hvis vasken hadde vært bredere enn den jeg har. Anonymkode: c03ad...ff4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 10. februar #9 Del Skrevet 10. februar Har vask med avrenning og liker det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #10 Del Skrevet 11. februar Valgte bevisst avrenning på vasken da vi pusset opp kjøkkenet i 2020. Har flyttet etter det, og savner det. Selv med stor vask og steinbenkeplate med avrenningsspor! Anonymkode: 434d3...1b4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #11 Del Skrevet 11. februar Har gammelt kjøkken da, men ja, har vask med avrenning. Jeg vasker ofte opp bare noen få ting av gangen, som jeg lar lufttørke der. Det vil si at det står nesten alltid noe ren oppvask på den plata, så da er det kjekt at det er en fast installasjon. Anonymkode: 91565...f7a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #12 Del Skrevet 11. februar Har benkeplate i stein og legger bare ut et kjøkkenhåndkle som jeg setter oppvasken på om jeg skal håndvaske mange ting på en gang. Anonymkode: 77626...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 11. februar #13 Del Skrevet 11. februar Ja, dobbel vask og avrenning, jeg syntes det er kjempepraktisk. Men den er ikke kjøkkendesignerens favoritt 😁 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. februar #14 Del Skrevet 11. februar (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men så var det flere av disse kjøkkendesignerne som sa at det var veldig umoderne og ingen har det lengre. Hvis en kjøkkendesigner hadde kommet med denne argumentasjonen, hadde jeg reist meg og gått : personen er ikke kompetent til å designe et kjøkken ; kjøkken handler 110 % om funksjonalitet og 0 % om "moderne" og hva andre har for behov. Jeg har avrenning og to kummer, fordi jeg har behov for å kunne legge ut større frossenvarer som skal få renne av. Det er mitt behov og var premiss for mitt kjøkkendesign. Dette er HELE poenget med kjøkkendesign ; hvordan skaper man funksjonelle arbeidsstasjoner for å lage og forvalte mat i lys av individuelle behov. Når DETTE er løst kan man se på moter og hvordan andre har løst behovene. (Når vi designet kjøkkenet vi har nå, var jeg sikkert innom 5-6 kjøkkendesignere før jeg fant en som forsto hva et kjøkken er for noe. Det var utrolig mange som fokuserte på utseende og design ) Endret 11. februar av Druid 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 11. februar #15 Del Skrevet 11. februar Vi har dobbel vask og ikke avrenning i tillegg. Legger et kjøkkenhåndkle på benken på en av sidene og setter ren oppvask oppå det. Tørker opp med et annet håndkle, for glass, mugger osv tørker ikke innvendig når det ikke er riller under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #16 Del Skrevet 11. februar Nei, har ikke. Men så har jeg enda ikke hatt et så stort kjøkken at det ville vært plass til avrenning, det ville gått for mye på bekostning av benkeplass og en stor vask, som jeg mye heller vil ha. Og jeg er 43, men bor i storby da. 😅 Anonymkode: 54d08...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #17 Del Skrevet 11. februar Nei men hadde jeg hatt stort nok kjøkken så ville jeg absolutt hatt avrenning. Anonymkode: 23f73...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #18 Del Skrevet 11. februar Ja har avrenning. Har omtrent alltid noe der, så å ikke ha det er ikke ett alternativ. Designere får si hva de vil, jeg driter i mote. 'Ingen har det lengre' er bs. Et kjøkken skal være funksjonabelt, ikke noe for en desinger å vise fram. Anonymkode: 7d375...077 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #19 Del Skrevet 11. februar Har dobbel vask og takk for det. Setter det som er vaska opp i den til høyre. Anonymkode: ca192...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. februar #20 Del Skrevet 11. februar Kjøp denne: FRANKE AVRENNINGSBRETT | Megaflis.no Så kan du la vannet renne av oppvasken når du er ferdig med å bruke vasken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå