AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:32 #1 Del Skrevet mandag kl 16:32 Altså, det er ingen på noen av avdelingene. Den ene har vært i permisjon, så forlenget permisjon uten at det har blitt utlyst midlertidig stilling, den andre har vært i permisjon, så blitt sykemeldt og den tredje vet jeg ikke. Jeg skjønner at det mangler ansatte, har forståelse for det. Men en eller annen form for løsning må vel være mulig å finne? Dette har pågått siden før jul, men to av de har vært borte lenger enn det. Anonymkode: 74e87...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:35 #2 Del Skrevet mandag kl 16:35 Før jul er ikke lenge. Skjønner det er uheldig, men det er bare noen uker. Vil tro pedagogene i permisjon lagde planer for avdelingen før de gikk ut i permisjon. Anonymkode: 27d47...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:35 #3 Del Skrevet mandag kl 16:35 Trodde ikke de var lovlig i det hele tatt? Vet at noen kan få disp til å inneha en sånn stilling uten utdannelse men ikke 3 stk? Anonymkode: 3bfff...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:37 #4 Del Skrevet mandag kl 16:37 Før jul er ikke så lenge, men hvem er du som spør? Anonymkode: ba404...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:44 #5 Del Skrevet mandag kl 16:44 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Før jul er ikke så lenge, men hvem er du som spør? Anonymkode: ba404...539 Som jeg skrev i innlegget har to av dem vært borte lenger enn det. Vi snakker nesten et år. Jeg har barn i barnehagen. Anonymkode: 74e87...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:00 #6 Del Skrevet mandag kl 17:00 Der jeg jobber er vi 3 stk på disp og det har vi vært i flere år. Årsaken er få/ingen søkerere og stadige utskiftninger og sykmeldinger, samt pedagognorm. Vi legger jo stadig ut utlysninger, men barnehagelærere vokser ikke lenger på trær. Anonymkode: 136b0...d18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:11 #7 Del Skrevet mandag kl 17:11 Hvis det er snille og engasjerte voksne i barnehagen hadde jeg ikke tenkt over dette. Dette er ikke ment som undergraving av utdanningen eller jobben til barnehagelærere, men fokuset på det pedagogiske er altfor høyt i barnehagen. Etter å ha hatt 3 barn i barnehage, så er det noen ansatte som satte seg i hjertene våre. Og det var de som genuint likte å være med barna. Det var ikke ped.ledere (kunne sikkert vært det hvis de var mer tilstede). Læring og pedagogikk får de nok av på skolen. Anonymkode: 23041...ce1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:23 #8 Del Skrevet mandag kl 17:23 Nå opplevde vi 6 mnd drevet uten pedagog. Det var helt texas på avdelingen. Den var i tillegg drevet av kun vikarer. Skjer det igjen bytter barnet mitt bhg, for det der lar jeg ikke barnet mitt gjennomgå igjen. Dette var kommunal bhg. Anonymkode: 235ab...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:25 #9 Del Skrevet mandag kl 18:25 Dette blir det nok mer og mer av i tiden som kommer, pedagoger slutter/ blir sykemeldt og rekordmange styrere melder om store problemer med å rekruttere barnehagelærere. Og få tak i kvalifiserte folk i korttidsvikariater og sykefravær er så og si umulig. Dette er en politikk vi (ex-) barnehagefolk har advart om lenge, men politikerne tror løsningen er flere kartleggingsprosjekter og flotte ord…. Anonymkode: 3b1d9...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:40 #10 Del Skrevet mandag kl 18:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er snille og engasjerte voksne i barnehagen hadde jeg ikke tenkt over dette. Dette er ikke ment som undergraving av utdanningen eller jobben til barnehagelærere, men fokuset på det pedagogiske er altfor høyt i barnehagen. Etter å ha hatt 3 barn i barnehage, så er det noen ansatte som satte seg i hjertene våre. Og det var de som genuint likte å være med barna. Det var ikke ped.ledere (kunne sikkert vært det hvis de var mer tilstede). Læring og pedagogikk får de nok av på skolen. Anonymkode: 23041...ce1 Pedagogene gjør mer enn bare å lære barna ting eller ha fokus på det pedagogiske. De gjør mye av organiseringen av avdelingen og av de andre ansatte. Planlegger aktiviteter, har ansvar for å følge opp utviklingen til barna og samarbeidet med foreldrene. Og all pedagogikk i barnehagen er ikke bare å lære ting som på skolen. Det er også ting barna skal få oppleve, som natur, turer, det sosiale med andre barn. Og det med å følge opp utvikling er jo spesielt viktig for noen barn. Sikkert annet de gjør også som jeg ikke vet om (er ikke pedagog selv bare kjenner noen) Jeg synes det høres lenge ut TS. Spesielt når det er snakk om langvarig planlagt fravær som permisjon.. Er det noen som gjør pedagogens jobb bare uten utdannelse? Er det noen barne- og ungdomsarbeidere der? Anonymkode: 9dca9...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:57 #11 Del Skrevet mandag kl 18:57 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som jeg skrev i innlegget har to av dem vært borte lenger enn det. Vi snakker nesten et år. Jeg har barn i barnehagen. Anonymkode: 74e87...f66 Å du vet de ikke har noen på disp? Anonymkode: ba404...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:34 #12 Del Skrevet mandag kl 19:34 Spør styrer, det er mitt råd. Anonymkode: 62a9a...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet mandag kl 20:30 #13 Del Skrevet mandag kl 20:30 Så lenge de har dispensasjon, gjerne et halvt år av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå