Gå til innhold

Nytt nettbrett og ny telefon.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må kjøpe nytt nettbrett og vurderer da samtidig å kjøpe ny mobil telefon da den gamle er ganske ødelagt. Lønner det da seg å kjøpe samme merke? Hvilket merke da? Helst ett merke eller merker som ikke er så dyre. Eller kan jeg like godt ha to forskjellige merker?

Anonymkode: bd70e...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må opp i litt pris for å få et bra nettbrett. 

Anonymkode: e9682...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 14.39):

Jeg må kjøpe nytt nettbrett og vurderer da samtidig å kjøpe ny mobil telefon da den gamle er ganske ødelagt. Lønner det da seg å kjøpe samme merke? Hvilket merke da? Helst ett merke eller merker som ikke er så dyre. Eller kan jeg like godt ha to forskjellige merker?

Er du kjent i apples univers eller er du en android-bruker? Hva skal du bruke nettbrettet til? Er du avhengig av at dingsene "snakker" sammen og det er lett å overføre mellom de eller er det ikke så farlig? Har du et pristak?

Selv ville jeg gått for iPhone og iPad, men jeg er veldig fornøyd med apple og bruker kun det da det passer meg veldig godt og det fungerer sømløst for meg.

Anonymkode: 4efea...543

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt både android av forskjellige merker og apple, har nå iPhone og iPad å synes det er enkelt å greit, har et Samsung nettbrett på jobb, dette er fryktelig tungt å bruke kontra i pad, hadde android telefon for inntil et år siden å tenker ikke å gå tilbake 

Anonymkode: e5b22...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så Apple er best uansett pris? Jeg har kun hatt iPad og iPhone. Er det da bedre å kjøpe gamle modeller som er brukt? Oppdaterer det seg da?

Anonymkode: 6ee8f...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt samme merke, så de to enhetene kan "snakke sammen", som f.eks ipad og iphone gjør. Skulle jeg hatt meg nettbrett, hadde jeg ikke vurdert noe annet enn ipad, siden jeg har iphone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Million skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde kjøpt samme merke, så de to enhetene kan "snakke sammen", som f.eks ipad og iphone gjør. Skulle jeg hatt meg nettbrett, hadde jeg ikke vurdert noe annet enn ipad, siden jeg har iphone.

Hvilke merker er de billigste og som også er bra? Som snakker sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke merker er de billigste og som også er bra? Som snakker sammen.

Jeg er nok feil person å spørre. Jeg har kun hatt iphone de siste 15 årene. Har imidlertid HØRT av andre at Samsung har gode og fine mobiltelefoner. Men de er vel ikke de billigste? Samsung har vel nettbrett også, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så Apple er best uansett pris? Jeg har kun hatt iPad og iPhone. Er det da bedre å kjøpe gamle modeller som er brukt? Oppdaterer det seg da?

Dette handler mye om smak og behag. Jeg har hatt android (samsung) telefon i noen år nå og ville aldri gått tilbake til iphone.

Anonymkode: 1af10...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 14.39):

Du må nesten si noe om behov og økonomi. 
Jeg er tilhenger av Apple produkter, men kjøper ikke det dyreste. IPaden er fra 2020 og telefonen nærmer seg tre år. Så lenge fungerte ingen av Galaksy produktene mine. 

Anonymkode: b1a87...fa0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjøper du gammelt går det kortere tid til oppdateringer stopper. Men og beroende på hvor gammelt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (På 16.2.2025 den 8.23):

Kjøper du gammelt går det kortere tid til oppdateringer stopper. Men og beroende på hvor gammelt også.

Apple er stort sett veldig bra på oppdateringer av gamle produkter. Jeg ville kanskje gått for en iPad med M chip (ikke mini) da den kan komme til å få oppgraderinger lenger enn A chipen i mini. Uansett kan du vanligvis regne med oppdateringer i minst 5-7 år noen ganger lenger. Jeg har hatt enkelte Apple produkter i mer enn 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spinner skrev (1 time siden):

Apple er stort sett veldig bra på oppdateringer av gamle produkter. Jeg ville kanskje gått for en iPad med M chip (ikke mini) da den kan komme til å få oppgraderinger lenger enn A chipen i mini. Uansett kan du vanligvis regne med oppdateringer i minst 5-7 år noen ganger lenger. Jeg har hatt enkelte Apple produkter i mer enn 10 år.

Ja inntil en viss alder, men da er det og stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...